Of het éen met het ander te maken heeft... Gisteren is er, op verzoek van mijn verzekering, een klasse 3 alarm ingebouwd. Super netjes overigens.
Nu viel me vandaag een tikkend geluid op.. voor het stoplicht. Voet op de rem en het is weg. Stekker uit het tikkende ding boven de radiator en het is weg. Ofwel de APC klep (die zit toch net links van de bobine bovenaan de radiator?) slaat op hol. Bij starten hoor je hem nog niet, stukje gereden en daar gaat die.
Iemand suggesties? Nu de stekker losgetrokken, mag dat zomaar?
Groet,
Hannes
PS; Het gaat om een keurig naar FPT omgebouwde S van 1993.
APC klep slaat op hol
-
Hannes
- Forum Admin
- Berichten: 5865
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 23:07
- Regio: NL - Provincie Utrecht
APC klep slaat op hol
Jag kör Saab men också Lexus och Polestar.
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
-
Krizzie
- Donateur (3x)

- Berichten: 12749
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: APC klep slaat op hol
Met de stekker los heb je basisdruk, dus dat kan geen kwaad. (Mooi moment om te kijken of dat nog oké is, als je een geschaald klokje hebt
)
Ik vermoed dat de massa niet lekker is. (Mogelijk met aansluiten van het alarm ergens niet goed vastgemaakt)
Dat'ie stopt als je op de rem trapt is goed, want als je remt wordt de APC buitenwerking gesteld.
Ik vermoed dat de massa niet lekker is. (Mogelijk met aansluiten van het alarm ergens niet goed vastgemaakt)
Dat'ie stopt als je op de rem trapt is goed, want als je remt wordt de APC buitenwerking gesteld.
-MY91 Witte T5.5'ed, GT2860rs, 900 Aero: Meer info en foto's hier
-
jansen
- Donateur (7x)

- Berichten: 6530
- Lid geworden op: di 09 nov, 2004 22:24
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: APC klep slaat op hol
Dat je apc klep op hol slaat klopt niet, hij gaat maximaal terug regelen, dit kan ook komen als je druksensor de weerstandswaarde te hoog doorgeeft is hetzelfde als je de aansluitstekker eraf trekt van de drukgever is dan ook oneindige hoge weerstand.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: APC klep slaat op hol
Ja idd, drukwachter kan ook het probleem zijn. Hele circuit van de apc even doormeten.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Hannes
- Forum Admin
- Berichten: 5865
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 23:07
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: APC klep slaat op hol
Dank voor jullie reacties.
Ik start met de massa daar. Er is namelijk inderdaad een massa/deurschakelaar is geplaatst bij de inbouw van het alarm. Maar zal ook zeker de aanvullingen meenemen.
Een hobby mag wat tijd en geld kosten.
Leuk klusje voor het weekend.
Groet,
Hannes
Ik start met de massa daar. Er is namelijk inderdaad een massa/deurschakelaar is geplaatst bij de inbouw van het alarm. Maar zal ook zeker de aanvullingen meenemen.
Een hobby mag wat tijd en geld kosten.
Groet,
Hannes
Jag kör Saab men också Lexus och Polestar.
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
-
Hannes
- Forum Admin
- Berichten: 5865
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 23:07
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: APC klep slaat op hol
Op basis druk rijdt de auto ook prima eigenlijk. Turbo druk meter komt precies tot het midden van het oranje deel.
Morgen maar eens aan het meten, vorig weekend was het (weer eens) te druk met van alles.
Morgen maar eens aan het meten, vorig weekend was het (weer eens) te druk met van alles.
Jag kör Saab men också Lexus och Polestar.
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!