Achterruitverwarming

1978-1993
Gebruikersavatar
Pepe
Geregistreerd lid
Berichten: 232
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 15:56
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Achterruitverwarming

Bericht door Pepe » zo 06 okt, 2024 17:32

Beste mensen,

Zit te zoeken op forum en in de praktijk maar kom er niet uit:

- Knop werkt, 12 v op linker aansluitdraad, rechts 0 op aardepunt;
- Met connector links los lage weerstand over de twee aansluitingen;

Kortom: er is stroom en de bedrading werkt nog dunkt me. Toch blijft een beslagen raam vol beslagen - wat zie ik over het hoofd?

Groet!

Pieter
oude liefde roest helaas wel ;-)

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1672
Lid geworden op: zo 23 jun, 2019 22:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Achterruitverwarming

Bericht door vel0city » zo 06 okt, 2024 18:22

-zekering door? Knop bedient alleen het relais, verder niks.

-eerder genoemd relais defect/los/slecht contact. Hoor je wat klikken onder de achterbank als je de knop in drukt?

-stekkertje op de achterruit los/slecht contact

-stekkerblokje op de achterruit die de draad verbind met de warmte elementen op de ruit defect/los. Deze moet je dan vast lijmen met een elektrisch geleidende lijm.

Gebruikersavatar
pinguin
Geregistreerd lid
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Achterruitverwarming

Bericht door pinguin » wo 23 okt, 2024 23:09

Zet er eens spanning op rechtstreeks van een volle accu, en speel een scene na van de Titanic (of als je een meer praktische manier weet om de ramen te doen beslaan kan dat ook), dan weet je in ieder geval of de draadjes op je raam nog wat doen.