Eerst en vooral start mijn 900 wel op gas ,maar niet meer op benzine
Benzinemeter is ook dood,staat op 0 en reageert niet meer.
Nu meet ik op zekering 30 tijdens starten op benzine 10.6 V .Is dit normaal?
Als ik zekering 30 en 27 verbind hoor ik de benzinepomp draaien, maar nu wel op 12V.
Er komt echter geen druppel uit de benzinerail.Das ook raar.
Nu is de vraag waar het verlies van 12V naar 10,6V vandaan komt en of de pomp op 10.6V gaat draaien.
Daar mijn lpg tank boven de benzinepomp geplaatst is moet ik deze eerst verwijderen en alle gasleidingen losmaken wat ik liever niet doe.Ook op de vlotter en connecties te controleren zoek ik nog een oplossing zonder de tank te moeten eruithalen.
Ik kan dus niet checken of de pomp ook 10.6V krijgt en of ze draait tijdens starten.
benzinepomp perikelen
-
elfried
- Geregistreerd lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: do 11 okt, 2007 11:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9265
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: benzinepomp perikelen
Massa controleren. Denk dat die niet okay is. Eventueel extra massa aanleggen. Maar ik vrees dat je wel je lpg tank even er uit moet halen, want je kan dit alleen oplossen door bij pomp en vlotter zaken door te meten en te bekijken.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
elfried
- Geregistreerd lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: do 11 okt, 2007 11:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: benzinepomp perikelen
Zou kunnen maar ik meet op zekering 30 tijdens starten ook maar 10,6V en dit met een multimeter met de massapin op een zeker goed massa.
Misschienn is het voltage wel normaal zo.Misschien dat iemand eens kan meten.Ik kan er nergens info van terugvinden.
Misschienn is het voltage wel normaal zo.Misschien dat iemand eens kan meten.Ik kan er nergens info van terugvinden.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16897
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: benzinepomp perikelen
Welk bouwjaar ?
Vreemd, je zegt ik hoor de pomp. Is het geen verstopping
Vreemd, je zegt ik hoor de pomp. Is het geen verstopping
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9265
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: benzinepomp perikelen
Voltage lijkt mij echt te laag. Verstopping kan in filter of in de leidingen zitten, maar in laatste geval dan moet je ook bij de pomp, om de leidingen door te blazen.
Benzine filter zit bij vroege bouwjaren voor in motorruim. Latere bouwjaren bij achterwiel
Benzine filter zit bij vroege bouwjaren voor in motorruim. Latere bouwjaren bij achterwiel
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16897
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: benzinepomp perikelen
Bij ouderen toch ook in de tank
En daar valt dat aanzuigdeel dan vanaf
Maar dan moet je ook in de tank
Gastank weghalen valt overigens best wel mee, vooral ook even redelijk leegrijden
En daar valt dat aanzuigdeel dan vanaf
Maar dan moet je ook in de tank
Gastank weghalen valt overigens best wel mee, vooral ook even redelijk leegrijden
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
elfried
- Geregistreerd lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: do 11 okt, 2007 11:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: benzinepomp perikelen
Hij is van 87 ,T16 cab
Tank weghalen valt idd mee maar die gaswartels draai ik liever niet teveel los en weer vast.Nuja ,zal wel moeten zeker.
Maar die 10,6v op de zekering 30 bevalt mij niet Het lijkt erop dat er dus te weinig v naar de benzinepomp gestuurd wordt.
Tank weghalen valt idd mee maar die gaswartels draai ik liever niet teveel los en weer vast.Nuja ,zal wel moeten zeker.
Maar die 10,6v op de zekering 30 bevalt mij niet Het lijkt erop dat er dus te weinig v naar de benzinepomp gestuurd wordt.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

- Berichten: 8530
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: benzinepomp perikelen
Als dit gemeten is terwijl de startmotor ronddraait is het niet heel gek toch? Hij zou er iig mee moeten kunnen aanslaan en dan wel 12-14v aan de pomp geven zou je zeggen.Saapie schreef: ↑wo 04 sep, 2024 19:39Voltage lijkt mij echt te laag.
2018 Alfa Romeo Giulia Super, Grigio Magnesio
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
elfried
- Geregistreerd lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: do 11 okt, 2007 11:52
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: benzinepomp perikelen
benzinefilter verwijderd en nog geen benzine uit leidingen met draaiende pomp
ok lpg tank eruit
eerst zender unit eruit en bekeken, asje waar de vlotter naar boven en beneden gaat was geheel geroest, geschuurd en loopt nu weer netjes , alleen brak het zeer fijne metalen kabeltje af die de vlotter links rechts begeleid. of dit nog te repareren valt weet ik niet , solderen ? maar het is niet lang genoeg meer...
daarna geprobeerd pomp eruit te krijgen . Alleen de wartel op de pomp zit muur en muur vast ,voorlopig niet los te krijgen.
tot overmaat van ramp zie ik dat er een rubberen benzine leiding-ik denk de retour maar ben het niet zeker- gescheurd is .
Ze komt aan de passagierskant van boven op de tank tesamen met de leiding die naar het benzinefilter loopt zo over de achteras naar voorkant auto
foto staat op mijn pc maar krijg hem niet geupload
lijkt mij ook geen makkie om die leiding te repareren, soort gekrimpt ijzeren ding aan een vrij dikke leiding die helemaal doormidden afgescheurd is.
Is dit misschien nog te bestellen ?
ok lpg tank eruit
eerst zender unit eruit en bekeken, asje waar de vlotter naar boven en beneden gaat was geheel geroest, geschuurd en loopt nu weer netjes , alleen brak het zeer fijne metalen kabeltje af die de vlotter links rechts begeleid. of dit nog te repareren valt weet ik niet , solderen ? maar het is niet lang genoeg meer...
daarna geprobeerd pomp eruit te krijgen . Alleen de wartel op de pomp zit muur en muur vast ,voorlopig niet los te krijgen.
tot overmaat van ramp zie ik dat er een rubberen benzine leiding-ik denk de retour maar ben het niet zeker- gescheurd is .
Ze komt aan de passagierskant van boven op de tank tesamen met de leiding die naar het benzinefilter loopt zo over de achteras naar voorkant auto
foto staat op mijn pc maar krijg hem niet geupload
lijkt mij ook geen makkie om die leiding te repareren, soort gekrimpt ijzeren ding aan een vrij dikke leiding die helemaal doormidden afgescheurd is.
Is dit misschien nog te bestellen ?