Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
-
panhead
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: wo 05 jan, 2005 12:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Eind vorig jaar een cabrio uit 1992 gekocht, die zo'n drie jaar had stil gestaan. Na het vervangen van de koppeling kan er nu gereden worden. Ik kom nu een aantal problemen tegen:
* cabriodak werkt meestal niet
* brandstof meter doet het niet (meer), heel af en toe schiet 'ie omhoog
* verlichting instrumenten doet het niet
* kofferbak gaat soms wel/soms niet open
De meeste problemen lijken dus elektrisch. Iemand tips?
* cabriodak werkt meestal niet
* brandstof meter doet het niet (meer), heel af en toe schiet 'ie omhoog
* verlichting instrumenten doet het niet
* kofferbak gaat soms wel/soms niet open
De meeste problemen lijken dus elektrisch. Iemand tips?
-
David2.0turbo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 28 mei, 2024 22:02
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Cabriotje, lekker met dit weer!
Instrumenten en brandstofmeter kan met wlkaar te maken hebben, wellicht een massaprobleem? Massa kan ook met je overige probleme te maken hebben
Groetjes
Instrumenten en brandstofmeter kan met wlkaar te maken hebben, wellicht een massaprobleem? Massa kan ook met je overige probleme te maken hebben
Groetjes
-
panhead
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: wo 05 jan, 2005 12:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Dacht zelf ook aan een (of meer) massaprobleem. Ik zal me er in verdiepen.
-
Idel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 115
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 10:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Voor het Cabriodak openen en sluiten altijd de handrem aantrekken. Klinkt dom en logisch maar je zou niet de eerste zijn die dit niet wist. Zelf ook gehad toen ik mijn cabrio kocht , soms deed het dak wel soms niet. Na 2 dagen kwam ik erachter dat de handrem altijd aangetrokken moet zijn.
-
panhead
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: wo 05 jan, 2005 12:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Dat vergat ik eerst ook
.
-
1001760
- Donateur (2x)

- Berichten: 3343
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Wat is daarvan de achterliggende gedachte?
Veiligheid?
Waren ze bang dat met het dak rechtop bij openen/sluiten deze teveel wind zou vangen waardoor de auto ging rollen?
Veiligheid?
Waren ze bang dat met het dak rechtop bij openen/sluiten deze teveel wind zou vangen waardoor de auto ging rollen?
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3847
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Dat je het dak niet al rijdend kunt openen of dichtleggen.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
1001760
- Donateur (2x)

- Berichten: 3343
- Lid geworden op: vr 03 mar, 2006 0:36
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Ik zit me nu te bedenken dat ik dat nooit gemerkt heb bij een cabrio van een kennis.
Maar dat was een automaat. Die stond dus in zijn "P".
Maar dat was een automaat. Die stond dus in zijn "P".
Saab 9-5 2.3 Turbo aero Estate 04-'06 260 pk - RIP
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
Iets elektrisch
[size=50]ex: 900 turbo 4d '81; 900i LPG 4d '87; 900i LPG 3d '90; 900c LPG 4d '88; 900S NG 3d '94; 900 turbo 5d '92; 9-5 3.0 estate '99; 9-5 aero estate LPG '03; 9-3 SE 1.8i LPG '05, 9-3 SE 1.9 TiD '09; 9-5 1.9 TiD Estate '07[/size]
-
Hannes
- Forum Admin
- Berichten: 5865
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 23:07
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Ook bij mijn nieuwe cabrio... massa, massa, massa en een beetje electrisch.
Massapunten even doormeten op spanningsverschil ten opzichte massa dynamo/accu. En dan maar schoonmaken/ontroesten en waar nodig stekkers vervangen.
Massapunten even doormeten op spanningsverschil ten opzichte massa dynamo/accu. En dan maar schoonmaken/ontroesten en waar nodig stekkers vervangen.
Jag kör Saab men också Lexus och Polestar.
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
Polestar2 Midnight Performance
900s combi coupe scarabee
900T cabrio Monte Carlo
RX450h "the President" in white
9-3 2.0T Aero cabrio Blauw! (Sold)
Volvo V70 RED
GS450h Black (Sold)
Steun het SAABFORUM!
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
- Berichten: 569
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2016 19:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Ook bij de automaat moet de handrem aangetrokken worden. Bij mijn ‘92 in ieder geval wel.
-
panhead
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: wo 05 jan, 2005 12:00
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Nieuwe aanwinst: 1992 cabrio
Update:
Er is intussen al veel opgelost:
- koppeling + cylinders vervangen
- nieuwe APK
- temperatuursensor en thermostaat vervangen
- deurklink links vervangen
- kap werkt weer (kapot relais onder achterbank)
- schakelaar interieurverlichting vervangen
- brandstofmeter gerepareerd (buisvlotter vervangen)
- grille gerepareerd
Nog genoeg te doen:
- verlichting instrumentarium repareren
- vernieuwen koelslangen
- logo achterklep vervangen
- bout koelvloeistofreservoir
- airco vervangen
- lampje ABS (sensor vervangen)
- pook vervangen
Foto's volgen nog.
Er is intussen al veel opgelost:
- koppeling + cylinders vervangen
- nieuwe APK
- temperatuursensor en thermostaat vervangen
- deurklink links vervangen
- kap werkt weer (kapot relais onder achterbank)
- schakelaar interieurverlichting vervangen
- brandstofmeter gerepareerd (buisvlotter vervangen)
- grille gerepareerd
Nog genoeg te doen:
- verlichting instrumentarium repareren
- vernieuwen koelslangen
- logo achterklep vervangen
- bout koelvloeistofreservoir
- airco vervangen
- lampje ABS (sensor vervangen)
- pook vervangen
Foto's volgen nog.