Dag mensen,
Ik heb een mooie set wijvenaero's op de kop getikt voor mijn classic. Die wil ik gaan monteren. Op de auto zitten nu stalen velgen. Kan ik de wielbouten hergebruiken, of heb ik andere (langere? Kortere?) nodig?
Ik vraag dit omdat rend wielbouten verkoopt waarbij 'stalen velgen' staat vermeld.
Wielbouten
-
Cornelius
- Donateur (10x)

Re: Wielbouten
Ik gebruik de dezelfde set bouten voor mijn stalen winterwielen als voor mijn alu short spokes. Geen probleem.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Je reservewiel/thuiskomer zet je toch ook vast met dezelfde bouten? En die heeft doorgaans ook gewoon een stalen velg.
Je hebt wel bouten met een losse conische ring. Weet niet wat daar het voordeel van is… dat het wiel beter centreert? Heb ook weleens gehoord dat die juist wel eens los kunnen gaan zitten..
Je hebt wel bouten met een losse conische ring. Weet niet wat daar het voordeel van is… dat het wiel beter centreert? Heb ook weleens gehoord dat die juist wel eens los kunnen gaan zitten..
-
StanvanBeek
- Geregistreerd lid
Die met de losse conische ring hebben volgens mij als voordeel dat je bout niet zo “invreet” in het lichtmetaal, doordat de ring zich vastzet en de bout over de ring draait bij het aan en losdraaien.
Verder maakt het niet uit, ik heb altijd dezelfde bouten voor LM en steelies gebruikt.
Verder maakt het niet uit, ik heb altijd dezelfde bouten voor LM en steelies gebruikt.