Deze auto hebben jullie misschien al voorbij zien komen op het forum toen die zo’n anderhalve week geleden via 9323 te koop werd aangeboden voor de eigenaar. Na een belletje (via 9323) met de eigenaar, ben ik vorig weekend bij de auto gaan kijken en wat ik aantrof in een zeiknat Veenendaal viel me niet tegen. Na een goede proefrit en meerdere bakken koffie was het vertrouwen er wederzijds om de auto gegund te krijgen. En na een paar nachtjes slapen was ik eruit: ze mag mee richting het westen van het land!

In de regen, ter hoogte van de voormalige locatie van de V4 garage in Veenendaal
Deze turbo gaat de nodige TLC nodig hebben, maar de basis is goed en vond ik de moeite waard. En een aantal van de gebreken was al door 9323 in de advertentie gemeld. Al met al een eerlijke auto die het verdient om in volle glorie over de Nederlandse wegen te (blijven) zoeven
Een van de inmiddels zeer zeldzame zalmneusturbosedans die nog over zijn in Nederland, heerlijk luxe uitgevoerd anno 1987 met pluche bekleden, 4 elektrische ramen, elektrisch schuifdak en uiteraard die heerlijke 8-kleps turbomotor.

Mooi lichtblauw (Perzisch) interieur, maar wel met wat werk aan de ramen
Afgelopen zaterdag heb ik deze grande dame opgehaald bij haar oude baas, die zichtbaar moeite had met het afscheid. Maar toch ook het vertrouwen dat ik er goed voor ga zorgen. De terugreis (wederom door de regen) verliep vlotjes en inmiddels staat ze op een droog plekje in de 010-regio, wachtend op het voorjaar en nieuwe avonturen…

Onderweg langs de A12 (even droog)
To do:
- stuurwiel vervangen door het juiste turbo-stuur.
- klaarmaken voor apk eind april.
- de veer die de pook moet centreren fiksen.
- elektrische ramen voor en achter checken en waar nodig reviseren/vervangen van motor(en) en/of mechaniek.
- bekleding schuifdak aanbrengen.
- optisch stripjes en logo’s vervangen en terug bevestigen.
- groter optisch werk aan bestuurdersdeur en de voorste wielkastrandjes.
- en vast nog veel meer waar ik nu even niet aan denk of waar ik nog tegenaan ga lopen.

In winterrust