Vijftig worden en een klassieke 900 krijgen

1978-1993
Plaats reactie
specialedition1983
Geregistreerd lid

Vijftig worden en een klassieke 900 krijgen

Bericht door specialedition1983 » di 19 sep, 2023 19:56

Afgelopen zomer werd ik 50. Op het forum lees ik regelmatig dat er overlegd moet worden met "de grote baas". Of "a happy wife is a happy life". Dan deze: mijn vrouw gaf mij een klassieke 900 voor mijn verjaardag! Door haar zelf uitgezocht, bekeken en gekocht bij een particulier. Nadat ik dit voorjaar mijn 9-3 cabriolet om praktische redenen verkocht had vond ze dat er iets anders in de plaats moest komen. Jullie begrijpen dat ik in mijn profiel mijn regio op "Deze houd ik graag voor mezelf" laat staan.

De auto is een scarabee groene 5 deurs 900i 16v uit 1993. Met schuifdak, nog geen 250.000 km gereden. Ben er erg blij mee, vorige week mee naar de NatSaab geweest. De auto wordt alleen voor de lol gebruikt en staat verder droog binnen.

[img]https://i.postimg.cc/gnR3fWLk/IMG-0295.jpg[/img][/url]

De onderhoudshistorie is redelijk compleet. Bij Saab Apeldoorn, Saab World en een vakgarage in Apeldoorn in onderhoud geweest.

Op het oog is één wielkast minder. Nog geen gat maar de roest is op het hoogste punt bijna door het staal heen. Volgend jaar laat ik de auto keuren en zorg ik ervoor dat dit weer netjes wordt. Op de NatSaab een originele radio met losse equalizer gekocht. Deze winter ga ik proberen die aan de praat te krijgen. De originele aansluiting is nagenoeg compleet. Spannend wordt de code.

Ook heeft de auto een startonderbreker, lijkt origineel. Als een van jullie tips heeft om die niet meer te hoeven gebruiken hoor ik die graag.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vijftig worden en een klassieke 900 krijgen

Bericht door phanot » di 19 sep, 2023 20:15

Altijd al de mooiste kleur gevonden, dat scarabee groen.
Ook de vijfdeurs met dat leuke extra zijraampje vind ik persoonlijk mooier gelijnd dan de andere 900 uitvoeringen.
Veel plezier ermee!

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 19 sep, 2023 21:11

Afbeelding

Mooi hoor!

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » di 19 sep, 2023 22:30

Oei, een hele mooie 5-deurs :wow: Inderdaad de best uitziende en meest praktische carrosserie voor een Classic. Daarom heb ik er ook eentje, en daarvoor ook nog eentje :mrgreen:

Constant
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Constant » do 21 sep, 2023 20:56

specialedition1983 schreef:
di 19 sep, 2023 19:56

Ook heeft de auto een startonderbreker, lijkt origineel. Als een van jullie tips heeft om die niet meer te hoeven gebruiken hoor ik die graag.
Gefeliciteerd!

Zowel met de auto als met je vrouw :D

Wat bedoel je met '".... niet meer hoeven gebruiken"?

Bij mij zit/zat de startonderbreker tussengevoegd via 2 paar stekkers in de bedrading bij het contactslot. De startonderbreker is daarmee vrij makkelijk er tussen uit te halen als je de tijd hebt om een klein half uurtje te schroeven en sleutelen.

Groeten,
Constant

specialedition1983
Geregistreerd lid

Bericht door specialedition1983 » do 21 sep, 2023 21:03

Ik vind het gebruik van de startonderbreker niet nodig. En wel wat kwetsbaar (batterijtje leeg, kastje kwijt, heb er maar één). Bij het contactslot dus, zal me er wat in verdiepen. Dank voor de tip!

Plaats reactie