Defecte Brandstofpomp saab 900 1984

1978-1993
Plaats reactie
hpb92
Geregistreerd lid

Defecte Brandstofpomp saab 900 1984

Bericht door hpb92 » do 01 dec, 2022 12:26

Hoi Allemaal,

Heb afgelopen half uur het forum doorgezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar nog niet gevonden. Hopelijk kunnen jullie duidelijkheid geven :)

Auto start niet meer, ANWB langs geweest en uiteindelijk geconstateerd dat de brandstofpomp stuk is. Ik heb een mechanische pomp op het blok zitten en in mijn zekeringskastje zit geen relais voor een elektrische pomp. Klopt het dan dat de mechanische pomp op het blok de enige is? Of zit er in de tank toch nog een elektrische pomp die ook nog het probleem kan zijn?

Ik heb een nieuwe mechanische pomp gekocht en hoop dus dat deze het probleem zal verhelpen, maar wellicht denk ik te simpel?

Thanks voor het meedenken!

Gr,
Harald

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Defecte Brandstofpomp saab 900 1984

Bericht door silvandam » do 01 dec, 2022 12:31

Indien je een 900 met carburateur hebt, is de mechanische pomp op het blok je benzinepomp. Er zit geen tweede (opvoer)pomp in de tank. Ik hoop dat je euvel opgelost is met het plaatsen van een nieuwe pomp. Zo niet, dan kan het zijn dat je benzineleidingen smerig zijn en dat er derhalve te weinig aanvoer van benzine is.

hpb92
Geregistreerd lid

Re: Defecte Brandstofpomp saab 900 1984

Bericht door hpb92 » do 01 dec, 2022 14:12

[q]

Thanks voor je snelle antwoord!
De benzineleiding stond volgens de ANWB man behoorlijk droog, dus hopelijk is het alleen dit. Zondag gaat de nieuwe pomp er op, ik zal het resultaat melden.

Edit: Onderdeel zit er op en de saab leeft!
Reden: onnodige quote

Plaats reactie