Cruise Control

1978-1993
Plaats reactie
michelvenus
Geregistreerd lid

Cruise Control

Bericht door michelvenus » di 15 nov, 2022 22:17

Mijn cruise control doet het weer. Probleem waren de pedaal schakelaars, die hielden de lucht niet vast. Heb de slangetjes van de pedaal schakelaars getrokken en er schroeven ingedraaid. Nu doet ie het weer,houd mooi de snelheid vast en ook de memory werkt. Als ik de koppeling of rem intrap wordt de cc ook uitgeschakeld, dat gaat dan waarschijnlijk via het elektronische gedeelte,via de computer. Waarvoor dient dan het luchtgedeelte van de pedaal schakelaars? Is het noodzakelijk dat ik toch nieuwe pedaal schakelaars moet kopen? De cc werkt toch,of toch niet zoals het hoort? Heeft iemand hier informatie over?

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Cruise Control

Bericht door vel0city » di 15 nov, 2022 23:27

De pedaalschakelaars zorgen er ook voor dat er lucht in de vacuümbalg komt die je gaspedaal bedient. Dit zal ook wel gebeuren via een klepje in de pomp, maar de schakelaars versnellen het beluchten door ook op die plek een gat naar de buitenlucht te trekken. Een soort van fail-safe mocht het klepje in de pomp blijven plakken of op een andere manier vacuüm blijven trekken en zo dus onbedoeld gas blijft geven.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » di 15 nov, 2022 23:37

Okay, moeilijke materie. Dus het is wel beter dan om de schakelaars te vervangen? Had gehoopt dat ik die 120€ had kunnen besparen. Bedankt voor je uitleg.👍

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 16 nov, 2022 13:05

Je kan de schakelaars ook uit elkaar halen en schoonmaken. Zat wel eens prut in waardoor ze in de open stand blijven plakken.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » wo 16 nov, 2022 17:59

Schoongemaakt had ik ze al, dat had ik in die handleiding van jou al gezien. 👍

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 21 nov, 2022 12:17

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 21 nov, 2022 22:17

RoccoH schreef:
ma 21 nov, 2022 12:17
Ook opnieuw afgesteld?
Als dat het probleem was had het niet gewerkt met afkoppelen van het vacuümdeel.

Je kunt, als het een beetje budget moet/mag/kan, de schakelaar uit elkaar halen en de o-ring vervangen die 'm afdicht.

Een schakelaar van een 9-3OG is precies hetzelfde qua functie als die van een 900/9000, mist alleen die o-ring erin (omdat de 9-3 geen vacuüm gebruikt voor de cruise)

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » ma 21 nov, 2022 22:34

Ik kan in ieder geval eerst kijken of het met afstellen werkt. Zat zelf ook al te denken om dat rubbertje te vervangen, moet dan wel eentje zijn die perfect past. Ga in ieder geval voorlopig geen nieuwe schakelaars kopen. Bedankt voor de informatie!

Plaats reactie