Mijn 900 heeft inmiddels een dusdanig aantal problemen dat hij op sterven na dood is, maar de motor liep tot nu toe altijd goed. Vorige week vond ik tijdens een rit al dat hij na een stukje rijden en wat hoger in de toeren (90 km/h en +/- 2500-3000 rpm) bij een stoplicht behoorlijk dipte in zn toeren en met moeite bleef draaien. Ik moest een klein beetje gas geven om hem niet af te laten slaan. De AIC klep schoonmaken stond al even op het lijstje omdat ik het al heel vaak op het forum voorbij heb zien komen als een mogelijke oplossing van toerenproblemen en ik dit preventief wilden doen. Nooit van gekomen uiteraard dus dit was een mooie aanleiding. In m'n zoektocht naar wat achtergrondinfo kwam ik ook nog dit stukje tegen op 900classic.nl over problemen bij lucas: http://www.900classic.nl/tech-talk/luca ... ieprobleem .
Na nalopen vacuumsysteem waar ik op gehoor en zicht geen rare dingen aantrof dacht ik even de AIC klep te demonteren en schoon te maken en weer te monteren. Ik had het idee dat via het forum de concensus was om met remmenreiniger in te sprayen, dan beetje perslucht eruit en dan wat wd40 voor de smering. Dat heb ik gedaan, maar sindsdien loopt hij eigenlijk slechter dan eerst. Het eerste kwartier ging starten sowieso niet en sloeg hij vrijwel meteen af. Hij bleef wel lopen als ik wat gas bijgaf (even met de hand want hij staat op een klein afschot en handrem is stuk
Ik vraag me nu dus af of deze AIC al aan het eind van zn leven was en mijn schoonmaakactie de boel heeft verziekt. Optisch kon ik niks aan de AIC zien, maar heb ook geen vergelijk met een frisse/nieuwe. Ik heb tijdens het schoonmaken de klep overigens in de metalen behuizing laten zitten.
Any tips? Ik dacht zelf aan eerst maar eens een andere AIC klep te proberen om te kijken of het probleem daarmee weg is. Iemand ander inzicht?