Remschijven welke?

1978-1993
Plaats reactie
Sleuf55
Geregistreerd lid

Remschijven welke?

Bericht door Sleuf55 » vr 28 okt, 2022 19:56

Mijn 900 steilneus 84 met oude steek en massieve remschijven remt wel maar mijn oude 900 remde beter. Om alles uit te sluiten dacht ik ff nieuwe schijven te monteren. Setje Brembo’s gekocht via mister auto. Saab 900 1979-1993, 10,5 mm dik. Dat moeten ze zijn. Dacht ik maar het blijken de achterste te zijn. Ondanks alle zorgvuldigheid toch de verkeerde. Weekje wachten en dan een nieuwe poging.
Afbeelding

Funky Dude
In memoriam †

Re: Remschijven welke?

Bericht door Funky Dude » za 29 okt, 2022 0:50

Gewoon bij een SAAB-leverancier bestellen, bijv. https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... rd8941981a, verkleint de kans op dit soort ellende aanzienlijk.
1979-1993 gaat voor een aantal details niet op waaronder de wisseling van oude naar nieuwe steek velgen waarbij ook de handrem van voor- naar achterwielen werd verplaatst.
Ik ben niet voldoende thuis in de 900 om met zekerheid te zeggen dat je nieuwe steek schijven hebt ontvangen, maar een andere verklaring zie ik zo niet.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Remschijven welke?

Bericht door turbopilot » za 29 okt, 2022 14:19

Tussen oude steek achter en voor zit niet zo veel verschil.
De voorste hebben een grotere diameter, “3 hapjes” eruit en zijn nieuw iets dikker.

Sterker oude van voor kun je afdraaien zodat ze voor achter weer nieuw zijn :D (maar nieuwe kosten geen drol)

Kijk gewoon bij elferink op de site (beste is zoeken op saab 90) is altijd oude steek.

https://elferink.nl/Nieuw/Saab/90#tab3

Overigens je schrijft mister auto saab 900 1979-1993 Als je dat ziet moeten de alarmbellen al afgaan i.v.m. Nieuw en oud type steek :wink:

:offtopic: kan het mis hebben, maar oudesteek van achter kan volgens mij ook voor zijn bij modeljaar < ‘74 en dan passen daar weer remblokjes in van de 900ng van achter :-S+

Plaats reactie