Hoe haal ik de bekleding af van de A-stijl.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik moet de bekleding van de A-stijl verwijderen.
Ik heb de twee schroeven verwijderd.
Volgens Taaffert/Eelco kan ik hem dan er zo afhalen.
Echter zowel hem als mij lukte het niet met hard trekken.
Ik ben echter bang dat door nog harder te trekken ik de boel kapotmaak.
Mis ik ergens nog een schroefje of moet ik het anders aanpakken?
Wat doe ik fout?
Ik moet de bekleding van de A-stijl verwijderen.
Volgens Taaffert/Eelco kan ik hem dan er zo afhalen.
Echter zowel hem als mij lukte het niet met hard trekken.
Ik ben echter bang dat door nog harder te trekken ik de boel kapotmaak.
Mis ik ergens nog een schroefje of moet ik het anders aanpakken?
Wat doe ik fout?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: Hoe haal ik de bekleding af van de A-stijl.
[]Dat zou de manier moeten zijn
Nog iets meer kracht gebruiken.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Marknett
- Lid van verdienste
-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Zou ook nog ff de deurrubbers ter hoogte vd a-stijl er af trekken, daar zit een randje van het kunststof nl ook nog vast/achter geklemd. Is een soort van opstaand randje, je ziet het vanzelf. Verder voorzichtig vanonder het dashboard vandaan peuteren. Het dashboard zelf hoeft naar mijn weten niet perse los. Als het toch nog veel kracht kost, niet trekken, maar de twee schroeven onder de luidsprekerroosters losdraaien, dan heb je speling genoeg!Robberts schreef:Hoe haal ik de bekleding af van de A-stijl.
-
thor2002
- Geregistreerd lid
[semi-off-topic] Dit is denk ik een herkenbare vraag: de dealer waar ik m'n 900s haalde, heeft uiteindelijk (spaarde veel tijd) de kabels van het vorige alarm én handsfree setje lekker laten zitten en 'strak' tegen de A-pilar kap afgeknipt. Lekker laten zitten dat ding en het kabeltje iets terugduwen, niemand die het ziet...
Ik heb nog even in Haynes zitten bladeren maar daar worden helemaal geen schroeven genoemd...
Apillar trim panels
-Open relevant door.
-pull rubber weatherstrip from door aperture at the a-pillar.
-working from the headlining down, grasp the panel firmly and progressively ease it away from the pillar, allowing the press-studs beneath to diengage one at a time (Duh)
-to refit, ... nou ja, de andere kant op dus.
Thor.
Ik heb nog even in Haynes zitten bladeren maar daar worden helemaal geen schroeven genoemd...
Apillar trim panels
-Open relevant door.
-pull rubber weatherstrip from door aperture at the a-pillar.
-working from the headlining down, grasp the panel firmly and progressively ease it away from the pillar, allowing the press-studs beneath to diengage one at a time (Duh)
-to refit, ... nou ja, de andere kant op dus.
Thor.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Nou het is gelukt.dasdaas schreef:[]Zou ook nog ff de deurrubbers ter hoogte vd a-stijl er af trekken, daar zit een randje van het kunststof nl ook nog vast/achter geklemd. Is een soort van opstaand randje, je ziet het vanzelf. Verder voorzichtig vanonder het dashboard vandaan peuteren. Het dashboard zelf hoeft naar mijn weten niet perse los. Als het toch nog veel kracht kost, niet trekken, maar de twee schroeven onder de luidsprekerroosters losdraaien, dan heb je speling genoeg!
Iedereen bedankt voor de info!
Ik had de deurrubbers al los gehad maar door ook de twee schroeven onder de luidsprekers en de vier pennen onder het dashboard los te halen kon ik de bekleding los halen en de turbometer installeren.
Samen met Bart M (heel veel dank) ben ik vandaag een aardig gekomen om de APC in te bouwen. Ook nog bedankt Taaffert/Eelco voor afgelopen dinsdag; ik stuur je nog een Pb-tje.
De bekabeling ligt er. De pressure sensor is gewisseld en de tranducer zit er ook al.
Tevens de draden van de APC zekering en het toerental-signaal aangesloten. O ja en ook de solenoid er vast in (maar nog niet aangesloten). Volgens mij zijn wij nu over de helft.
Nu rest nog het aansluiten van de solenoid (slangen en draden), het vastschroeven van de APC kast (oud type onder de achterbank) en het installeren van de knock sensor. Vooral het laatste wordt nog lastig. Weet iemand waar ik de bekabeling het beste kan doorvoeren door het schutbord. Moet ik daar voor een gat boren of is er een andere mogelijkheid. Het grote probleem is dat de stekker van de sensor er nog aan vastzit (de sensor zelf heb ik al wel los). Wij hebben zitten kijken maar kunnen niet echt een geschikt gat vinden. Wie o wie weet de oplossing.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Geen dank verder voor dinsdag, de appelsap was lekker
maar eventjes nog voor mijn beeldvorming, het toerentalsignaal: gele draad die je op een andere gele draad bijprikt om en zo het toerental leest, of is dat niet zo? Ik kan me namelijk niks herinneren dat wij die toen bij mijn installatie hebben aangesloten namelijk.
Kun je daar nog ff wat meer over typen?
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
[]Uhh, geel ging als ik het goed herinner volgens het schema van de '87er naar de ontstekingsversterker (via het relais dat jij dus niet hebt zitten) Zo luistert het apc-systeem ook naar wat je onsteking doet, ivm mogelijke valse pingel-herkenning. Bij jou is deze als ik me goed herinner dus niet aangesloten (was de verdachte nr 1 toen je in het begin veel last van pingel had) maar kan dus blijkbaar ook goed zonder
Of die uiteindelijk ook werkt op het toerental, durf ik niet te zeggen zonder schema... Misschien later, k?
-
taaffert
- Geregistreerd lid