Tot dusver ben ik zeer tevreden met mijn aankoop van een 900 S. Naast fijn rijplezier vind ik (en anderen) het ook een erg mooie auto om te zien, vandaag voor de super kreeg ik nog de complimenten van een oudere dame die zelf ooit een 900I heeft gereden (waarom dan nu een BMW mevrouw..?) Ik ken het beestje nu een beetje en ben nu bereid er wat dingetjes aan te willen doen.
Eigenlijk omslaat het twee zaken; een upgrade naar APC+FMIC en waar nodig onderdelen vervangen of behandelen. Via ebay heb ik een APC set op de kop kunnen tikken, daarbij wil ik een deze weken een do88 FMIC erbij halen. But first:
Na een korte inspectie viel mij nu een aantal zaken op die ik eerst verholpen zou willen hebben voordat ik met het eerdergenoemde avontuur begin.
- Mijn wastegate arm is losgekomen (foto 1), ik weet niet of dit altijd al zo was maar dit hoort natuurlijk niet. Het ziet er daarnaast allemaal erg roestig uit, hoewel de veer nog wel in te drukken is. Ik heb de arm terug in het gaatje gekregen, maar deze zal waarschijnlijk over tijd wel weer loskomen. Het stukje metaal met het gaatje had wel wat speling. Wat kan ik verwachten nu ik de wastegate arm weer heb vastegemaakt?
Op de tweede foto is de wastegate zichtbaar, in volle verroeste glorie. Zie ik daar ook de olieleiding naar de turbo? Die ziet er ook niet best uit, maar misschien lijkt het erger dan het is, ik weet het niet.
Op de derde foto heb ik veel zwarte viezigheid opgemerkt, er lijkt ergens olie vandaan te komen maar ik kon niet lokaliseren waar het precies wegkomt. Het komt ook een beetje op de radiateur fan. Last but not least, er lijkt ook wat olie te lekken uit de bobine (geen idee dat dit eens kon), preventief vervangen voordat er iets misgaat?

Tezijnertijd zou ik ook graag advies willen voor het installeren van de APC, de verkoper zei dat het echt plug 'n play was, misschien wel, maar ik wil het graag in een keer goed doen