Koppakking vervangen
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Koppakking vervangen
Het is een 2.1 kop toch? Kan zijn dat ie biet vlak is of net buiten de marges valt?
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 842
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Koppakking vervangen
True. Ik zou iig eens voelen of beide koelwaterslangen die naar de koeler gaan dan ook beide goed warm zijn. (En relatief hard, er dus water in zit)
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
- hencky42
- Geregistreerd lid
- Berichten: 453
- Lid geworden op: za 23 okt, 2010 20:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Koppakking vervangen
Hallo forumleden,
Heb andere radiator erin gemonteerd, nieuwe expansievat dop,2 nieuwe temperatuur sensoren erin 1 voor airco en met verse koelvloeistof afgevuld.
Lijkt nu beter te doen .
Dus lekker cruisen
Vandaag nieuwe APK ,dus vanaf nu om de 2 jaar.
Heb andere radiator erin gemonteerd, nieuwe expansievat dop,2 nieuwe temperatuur sensoren erin 1 voor airco en met verse koelvloeistof afgevuld.
Lijkt nu beter te doen .
Dus lekker cruisen
Vandaag nieuwe APK ,dus vanaf nu om de 2 jaar.
- Gerardus
- Geregistreerd lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 18:12
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Koppakking vervangen
Mooi dat je van alles hebt vervangen, alleen lees ik nergens terug of je nu zeker weet dat de koppakking niet defect is.
Hoe is dat geconstateerd, middels de 4 gas tester?
Of hebben ze een vloeistof verkleuringstest Co2 meting gedaan wat de voorkeur heeft en de juiste diagnose van uitlaatgassen in koelvloeistof kan stellen.
En is het koelsysteem onderdruk gezet om te constateren of de druk in het systeem blijft na een tijd?
Ik had laatst een 9000 in de werkplaats, de motor gaf geen slag verkeerd alleen af en toe koelvloeistof uit het reservoir persen of gewoon weg.
Soms ook weer een week niet, men reed hier al tijden mee. Alle onderzoeken gedaan vloeistoftest gaf aan een lekke koppakking,ook nog met een endoscoop in de verbrandingsruimten gekeken daar zag je bij één cilinder een witte verkleuring rond de cilinderkop en de uitlaatkleppen. De cilinderkop gedemonteerd en inderdaad de koppakking was defect.
Deze was weggevreten tussen een koelvloeistofkanaal en een cilinder.
Zelfde verhaal/beeld/klacht bij andere merken mee gemaakt.
Meten is weten, gissen is missen gaat nog steeds op.
Hoe is dat geconstateerd, middels de 4 gas tester?
Of hebben ze een vloeistof verkleuringstest Co2 meting gedaan wat de voorkeur heeft en de juiste diagnose van uitlaatgassen in koelvloeistof kan stellen.
En is het koelsysteem onderdruk gezet om te constateren of de druk in het systeem blijft na een tijd?
Ik had laatst een 9000 in de werkplaats, de motor gaf geen slag verkeerd alleen af en toe koelvloeistof uit het reservoir persen of gewoon weg.
Soms ook weer een week niet, men reed hier al tijden mee. Alle onderzoeken gedaan vloeistoftest gaf aan een lekke koppakking,ook nog met een endoscoop in de verbrandingsruimten gekeken daar zag je bij één cilinder een witte verkleuring rond de cilinderkop en de uitlaatkleppen. De cilinderkop gedemonteerd en inderdaad de koppakking was defect.
Deze was weggevreten tussen een koelvloeistofkanaal en een cilinder.
Zelfde verhaal/beeld/klacht bij andere merken mee gemaakt.
Meten is weten, gissen is missen gaat nog steeds op.
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Koppakking vervangen
Helemaal mee eens. Altijd gasmeting doen.
Geeft vaak meeste duidelijkheid / zekerheid.
Geeft vaak meeste duidelijkheid / zekerheid.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.