Vanochtend wou ik met de saab wegrijden, na dat hij bijna een week had stilgestaan, maar van wegrijden kwam het helaas niet... De auto wou niet starten. Hij leek er steeds bijna te zijn, maar het wou niet lukken. De buurman kwam erbij en met de motorkap open nog een paar keer geprobeerd. Tijdens die test zagen we dat deze los zat:

Ook zagen we dat er in de bescherming van de motorkap precies boven dat punt een plek zat:

Na een paar uur wachten start de wagen weer als een zonnetje. Waarschijnlijk is dit een simpele vraag, maar wie kan mij vertellen waar deze slag voor dient? Twee weken terug heeft de wagen nog een beurt gehad en een nieuwe benzine pomp. Ik vertrek over niet al te lang naar Frankrijk en wou juist daarom de wagen gecheckt hebben. Nu wil ik graag weten wat hier precies aan de hand was zodat ik met wat meer vertrouwen naar Frankrijk kan rijden. Mijn buurman dacht dat het misschien door de vocht kwam van de afgelopen dagen, maar ik heb hier de afgelopen winter geen problemen mee gehad?
Wel reed ik de laatste keer per ongeluk in z'n 3 weg. Misschien is de slag toen losgeschoten?
Zoals waarschijnlijk te lezen ben ik geen ervaren autoklusser en hoop ik dat iemand mij hierover meer vertellen en misschien wat onzekerheid voor een trip naar Frankrijk kan wegnemen.
Alvast bedankt & groet!