Deze SA had al een stabi vóór en hij krijgt er nu ook eentje achter. (Met dank aan Saapie.)
Getroffen door een Zilveren Pijl.. Opnieuw in lange winterslaap...
-
DV 9-3
- Donateur

- Berichten: 1838
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Ultieme uitlaat & Bestuurlijke vragen.
Bij deinen zou dat laatste stuurtje dan weer passen idd.
Deze SA had al een stabi vóór en hij krijgt er nu ook eentje achter. (Met dank aan Saapie.)
Deze SA had al een stabi vóór en hij krijgt er nu ook eentje achter. (Met dank aan Saapie.)
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
I dream things that never were and say "Why not".
-
Vyv
- Moderator + Donateur

- Berichten: 10077
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Ultieme uitlaat & Bestuurlijke vragen.
In dat geval zou ik niet akkoord gaan met het aanbod van dat roer 
-
DV 9-3
- Donateur

- Berichten: 1838
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Ultieme uitlaat & Bestuurlijke vragen.
Okee, overboord ermee! 
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
I dream things that never were and say "Why not".
-
DV 9-3
- Donateur

- Berichten: 1838
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen..
Het huwelijk tussen koets en motor komt gestaag dichterbij, maar eerst:
Nieuwe hoofd-remcilinder..

Nieuwe hoofd-koppelingscilinder..

Nieuw leidingwerk waar nodig..


Over zo'n nieuw expansievaatje zijn de meningen verdeeld. Ik vind 't mooi..

Maar ook nieuwe pedaalrubbers..

En, last but not least, het voor mij ultieme alternatieve houten SA stuurtje zit er ook alvast in!

Hoe ze destijds in eigenlijk no-time zo'n hele auto bouwden in de fabriek verbaast me meer en meer....
Wat is dat toch un-f*cking-believable veel werk... Zó knap vind ik dat!
Nieuwe hoofd-remcilinder..

Nieuwe hoofd-koppelingscilinder..

Nieuw leidingwerk waar nodig..


Over zo'n nieuw expansievaatje zijn de meningen verdeeld. Ik vind 't mooi..

Maar ook nieuwe pedaalrubbers..

En, last but not least, het voor mij ultieme alternatieve houten SA stuurtje zit er ook alvast in!

Hoe ze destijds in eigenlijk no-time zo'n hele auto bouwden in de fabriek verbaast me meer en meer....
Wat is dat toch un-f*cking-believable veel werk... Zó knap vind ik dat!
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op do 20 apr, 2023 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
I dream things that never were and say "Why not".
-
ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Ze hadden natuurlijk wel het voordeel dat alles er in een keer in ging en dat er niets uitgehaald hoefde te worden.
En alles lag natuurlijk al klaar. Dat scheelde echt heel veel.
Het is wel weer een hele mooie volgende stap hoor.
Het is wel weer een hele mooie volgende stap hoor.
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
-
Arthurj
- Donateur (4x)

- Berichten: 909
- Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Heerlijk weer te lezen en te bekijken David, wat wordt het weer voortvarend aangepakt, puur genieten. Alleen, dat expansievaatje nieuw, dat vaatje [of vat] ernaast, remolie [?], dat zou ik ook direct vernieuwen als het nog nieuw verkrijgbaar is, zo niet, tja, helaas, jammer.... [of poetsen, behandelen...?].
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'
-
ghulst
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2012 0:55
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Dit is dat vaatje ernaast Arthur, dus dat zit er op de foto nog niet op.DV 9-3 schreef:Nieuwe hoofd remcilinder..
![]()
Saab 9-3 Viggen - 2000
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
- Citroën Jumpy XL DC
- Alfa Romeo 33 16V QV (in wording)
- BMW R1200GS / KTM 640 Adventure
-
Arthurj
- Donateur (4x)

- Berichten: 909
- Lid geworden op: za 05 sep, 2020 18:05
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Ah, gelukkig maar, ik kon het me ook al niet voorstellen Arne 
- SAAB 9 3 Cabrio 2.8 V6 Aero (2006) FUN - PURE HOBBY - OBSESSIE -> 'Black Diamond'
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9265
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Die vaatjes zien er netjes uit. Maar ze worden ook weer snel vies. Tenzij je de auto in de garage aan de druppelaar laat staan, en alleen maar gaat poetsen. Een SA is juist de ultieme rijdersauto. Heerlijke 900 voor bochtige wegen.
Laatst gewijzigd door Saapie op do 20 apr, 2023 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
DV 9-3
- Donateur

- Berichten: 1838
- Lid geworden op: za 03 dec, 2016 18:59
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Ja, zeker nu hij voor én achter 'n stabi gaat hebben, Saapie.
De SA gaat wel veel tijd binnen doorbrengen verwacht ik, maar ik zal er ook wel graag en vaak in gaan willen rijden. Ach, we gaan wel zien hoe die balans wordt, maar ik ga 'm in ieder geval niet koste wat het kost ontzien!
Nieuw zijn die remvloeistof reservoirs al heel lang niet meer verkrijgbaar Arthur, maar deze werd wel zo schoon mogelijk weer teruggeplaatst natuurlijk. Enneh... De charme van dit Silver Arrow project zit 'm er wat mij betreft ook juist ook in dat 'ie niet helemaal als nieuw wordt!
Ik wil juist graag 'voelbaar' proberen te houden dat 'ie bijna dertig jaar onder een zeil in een loods heeft doorgebracht als 'ie straks klaar is. Hij moet natuurlijk wel schoon en zo mooi mogelijk worden en krijgt ook veel nieuwe -of als nieuw gemaakte- onderdelen, maar als 'ie klaar is, is de bedoeling dat 't nog heel duidelijk zichtbaar een SAAB uit 1986 is die z'n jaren uitzonderlijk mooi doorkwam, waarbij qua onderhoud en rijden alles zo zo goed als mogelijk 'op punt' is teruggebracht...
Ik heb zo'n soort project nog niet eerder meegemaakt en vind 't tot nu toe erg leuk. Heb nog geen meter in deze SAAB gereden maar ben 'r al helemaal dol op. Maarja, da's natuurlijk ook 't sentiment van 'n oude man die door deze Silver Arrow steeds terugdenkt aan z'n foliejaren.
Nieuw zijn die remvloeistof reservoirs al heel lang niet meer verkrijgbaar Arthur, maar deze werd wel zo schoon mogelijk weer teruggeplaatst natuurlijk. Enneh... De charme van dit Silver Arrow project zit 'm er wat mij betreft ook juist ook in dat 'ie niet helemaal als nieuw wordt!
Ik wil juist graag 'voelbaar' proberen te houden dat 'ie bijna dertig jaar onder een zeil in een loods heeft doorgebracht als 'ie straks klaar is. Hij moet natuurlijk wel schoon en zo mooi mogelijk worden en krijgt ook veel nieuwe -of als nieuw gemaakte- onderdelen, maar als 'ie klaar is, is de bedoeling dat 't nog heel duidelijk zichtbaar een SAAB uit 1986 is die z'n jaren uitzonderlijk mooi doorkwam, waarbij qua onderhoud en rijden alles zo zo goed als mogelijk 'op punt' is teruggebracht...
Ik heb zo'n soort project nog niet eerder meegemaakt en vind 't tot nu toe erg leuk. Heb nog geen meter in deze SAAB gereden maar ben 'r al helemaal dol op. Maarja, da's natuurlijk ook 't sentiment van 'n oude man die door deze Silver Arrow steeds terugdenkt aan z'n foliejaren.
Laatst gewijzigd door DV 9-3 op do 27 apr, 2023 0:04, 10 keer totaal gewijzigd.
Some people see things as they are and say "Why".
I dream things that never were and say "Why not".
I dream things that never were and say "Why not".
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9265
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Groot gelijk David! De charme van deze auto’s zit hem juist in het feit dat ze een verleden hebben! Dat betekent karakter!
Mijn auto’s zijn vooral technisch 150%, althans daar streef ik naar. Verder zijn ze netjes, maar niet over de top gerestaureerd.
Mijn auto’s zijn vooral technisch 150%, althans daar streef ik naar. Verder zijn ze netjes, maar niet over de top gerestaureerd.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
als je een auto als nieuw wilt hebben moet je een nieuwe kopen en er niet in gaan rijden. Maar of dat wel zo goed is voor een auto waag ik te betwijfelen
Remvloeistof reservoirs (non ABS) zijn al heel lang niet meer leverbaar. Wellicht duikt er eens op tradera een NOS exemplaar op maar dat heb ik niet gezien in al die jaren. Wellicht dat eentje van een andere automerk past maar dan krijg je weer te horen dat ie weliswaar nieuw is maar niet origineel.
Eens met Saapie: technisch moet een classic Saab goed zijn. Ik hanteer altijd het principe: in goede onderhouden staat. Koets en interieur ook netjes, roestvrij etc maar bij voorkeur niet als nieuw. Ik wil niet zenuwachtig worden bij inparkeren of tijdens filerijden namelijk. Dan is het zorgeloze genieten er bij mij vanaf. Ik heb onlangs drie hele strakke Saabs verkocht waarbij het 'te strakke' mede een reden was om tot verkoop over te gaan.
Remvloeistof reservoirs (non ABS) zijn al heel lang niet meer leverbaar. Wellicht duikt er eens op tradera een NOS exemplaar op maar dat heb ik niet gezien in al die jaren. Wellicht dat eentje van een andere automerk past maar dan krijg je weer te horen dat ie weliswaar nieuw is maar niet origineel.
Eens met Saapie: technisch moet een classic Saab goed zijn. Ik hanteer altijd het principe: in goede onderhouden staat. Koets en interieur ook netjes, roestvrij etc maar bij voorkeur niet als nieuw. Ik wil niet zenuwachtig worden bij inparkeren of tijdens filerijden namelijk. Dan is het zorgeloze genieten er bij mij vanaf. Ik heb onlangs drie hele strakke Saabs verkocht waarbij het 'te strakke' mede een reden was om tot verkoop over te gaan.
live your dreams
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16897
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen..
Dat was dus ook het probleem bij de 900 classic, het opbouwen nam veel te veel tijd in beslagDV 9-3 schreef: ↑wo 19 apr, 2023 19:18
]
Hoe ze destijds in eigenlijk no-time zo'n hele auto bouwden in de fabriek verbaast me meer en meer....
Wat is dat toch un-f*cking-believable veel werk... Zó knap vind ik dat!![]()
Voor onze begrippen kort, maar fabricage technisch te lang, ik dacht iets van 90 uur ooit eens ergens gelezen te hebben.
Trek er maar eens 1 uit elkaar en kijk dan alleen eens hoeveel handmatige lassen er zijn aangebracht.
Had er nog maar iemand de mallen en kon je maar een kale kantklare koets kopen
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16950
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen..
de 900 was inderdaad een dure auto om te bouwen vanwege die lange bouwtijd. Ik meen me te herinneren dat ze een 9000 in de helft van de tijd van een 900 produceerdenturbopilot schreef: ↑do 20 apr, 2023 10:36Voor onze begrippen kort, maar fabricage technisch te lang, ik dacht iets van 90 uur ooit eens ergens gelezen te hebben.
live your dreams
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Getroffen door een Zilveren Pijl.. Bijna trouwen.
Nee de 900 ng in 1/3 van de tijd, wat je ook wel terugziet in de bouwkwaliteit. Om die reden wijzigde saab iets van 800-900 punten waardoor het zo’n ingrijpend andere auto werd dat feitelijk een nieuw model was ontstaan en ze ‘m maar 9(00)-3 noemden.
De 9000 was juist (ook) een extreem over-engineerde auto waaraan tot modeljaar ‘98 dingen werden gewijzigd.
De 9000 was juist (ook) een extreem over-engineerde auto waaraan tot modeljaar ‘98 dingen werden gewijzigd.
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.