Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

1978-1993
Gebruikersavatar
Hägar
Geregistreerd lid
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 03 mar, 2021 18:34
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

Bericht door Hägar » zo 14 jul, 2024 0:00

Wegens gezondheidsperikelen van ondergetekende en familie ben ik een poos niet aan het forum toegekomen.
Intussen heeft de 900 een nieuwe APK waarbij het maken van een afspraak al de nodige(?) problemen gaf...
Het probleem met de verdwijnende remvloeistof is hierbij ook gevonden: de rem rechtsvoor bleek een defect te hebben aan het handremdeel, het euvel kon niet gerepareerd worden dus dat werd een nieuwe klauw (geld).
Inmiddels zijn ook de kleppen gesteld en de klepdekselpakking vervangen.
Ik hoop binnenkort zelf wat klusjes aan de 900 aan te pakken.
1985 900 3-deurs B201c

Gebruikersavatar
Hägar
Geregistreerd lid
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 03 mar, 2021 18:34
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Nieuw hier met een 900 - Warm contactslot?

Bericht door Hägar » di 20 aug, 2024 14:18

Na onlangs een paar keer wat langere ritten te hebben gemaakt, viel me op dat als ik na de rit de sleutel uit het contactslot nam de sleutel en het contactslot erg warm waren. Je brandt er je vingers niet aan, maar ik heb het eerder bij vergelijkbare ritten nooit gemerkt.
Is dit een bekend of normaal verschijnsel (zoals een specialist beweert)?
1985 900 3-deurs B201c

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo 23 jun, 2019 22:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

Bericht door vel0city » di 20 aug, 2024 15:51

Je contactblok zit recht boven de middentunnel, waar de uitlaat onderdoor naar achteren loopt. Die wordt dan wel warmpjes ja. Is het hitteschild onder de auto nog intact? Als die weg is geroest is er meer warmteoverdracht naar binnen toe dan normaal ja.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

Bericht door turbopilot » wo 21 aug, 2024 15:05

Yep, bij een turbo zonder schild smelt maar zo je kabelboom :D

Overigens ik zie ‘85 , weet het niet zeker, maar als bij jouw de startmotor onder het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit, zou ik de kabelboom daar ook meer eens controleren .

Die wil ook nog wel eens bloot komen te liggen door ouderdom. Of je krijgt dikke sluiting op de accu, of de auto gaat zo maar je startmotor aanzetten .
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16896
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

Bericht door turbopilot » wo 21 aug, 2024 15:07

Hägar schreef:
zo 14 jul, 2024 0:00
handremdeel, het euvel kon niet gerepareerd worden
:-S+ Dat is heel goed te doen, alleen dat kost weer tijd, dus ook geld.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6605
Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel

Bericht door RoccoH » do 26 sep, 2024 0:15

turbopilot schreef:
wo 21 aug, 2024 15:05
Yep...Overigens ik zie ‘85 , weet het niet zeker, maar als bij jouw de startmotor onder het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit, zou ik de kabelboom daar ook meer eens controleren .

Die wil ook nog wel eens bloot komen te liggen door ouderdom. Of je krijgt dikke sluiting op de accu, of de auto gaat zo maar je startmotor aanzetten .
MY85 is al met startmotor bovenop.