Wegens gezondheidsperikelen van ondergetekende en familie ben ik een poos niet aan het forum toegekomen.
Intussen heeft de 900 een nieuwe APK waarbij het maken van een afspraak al de nodige(?) problemen gaf...
Het probleem met de verdwijnende remvloeistof is hierbij ook gevonden: de rem rechtsvoor bleek een defect te hebben aan het handremdeel, het euvel kon niet gerepareerd worden dus dat werd een nieuwe klauw (geld).
Inmiddels zijn ook de kleppen gesteld en de klepdekselpakking vervangen.
Ik hoop binnenkort zelf wat klusjes aan de 900 aan te pakken.
Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
-
Hägar
- Geregistreerd lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo 03 mar, 2021 18:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
1985 900 3-deurs B201c
-
Hägar
- Geregistreerd lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo 03 mar, 2021 18:34
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Nieuw hier met een 900 - Warm contactslot?
Na onlangs een paar keer wat langere ritten te hebben gemaakt, viel me op dat als ik na de rit de sleutel uit het contactslot nam de sleutel en het contactslot erg warm waren. Je brandt er je vingers niet aan, maar ik heb het eerder bij vergelijkbare ritten nooit gemerkt.
Is dit een bekend of normaal verschijnsel (zoals een specialist beweert)?
Is dit een bekend of normaal verschijnsel (zoals een specialist beweert)?
1985 900 3-deurs B201c
-
vel0city
- Donateur (2x)

- Berichten: 1676
- Lid geworden op: zo 23 jun, 2019 22:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
Je contactblok zit recht boven de middentunnel, waar de uitlaat onderdoor naar achteren loopt. Die wordt dan wel warmpjes ja. Is het hitteschild onder de auto nog intact? Als die weg is geroest is er meer warmteoverdracht naar binnen toe dan normaal ja.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16896
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
Yep, bij een turbo zonder schild smelt maar zo je kabelboom
Overigens ik zie ‘85 , weet het niet zeker, maar als bij jouw de startmotor onder het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit, zou ik de kabelboom daar ook meer eens controleren .
Die wil ook nog wel eens bloot komen te liggen door ouderdom. Of je krijgt dikke sluiting op de accu, of de auto gaat zo maar je startmotor aanzetten .
Overigens ik zie ‘85 , weet het niet zeker, maar als bij jouw de startmotor onder het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit, zou ik de kabelboom daar ook meer eens controleren .
Die wil ook nog wel eens bloot komen te liggen door ouderdom. Of je krijgt dikke sluiting op de accu, of de auto gaat zo maar je startmotor aanzetten .
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
turbopilot
- Donateur (7x)

- Berichten: 16896
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
Hägar schreef: ↑zo 14 jul, 2024 0:00handremdeel, het euvel kon niet gerepareerd worden
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
RoccoH
- Donateur (5x)

- Berichten: 6605
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Nieuw hier met een 900 - Het volgende raadsel
MY85 is al met startmotor bovenop.turbopilot schreef: ↑wo 21 aug, 2024 15:05Yep...Overigens ik zie ‘85 , weet het niet zeker, maar als bij jouw de startmotor onder het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit, zou ik de kabelboom daar ook meer eens controleren .
Die wil ook nog wel eens bloot komen te liggen door ouderdom. Of je krijgt dikke sluiting op de accu, of de auto gaat zo maar je startmotor aanzetten .