Welke T5 krukassensor?
-
Gleno
- Geregistreerd lid
Welke T5 krukassensor?
Hallo,
Welk merk krukassensor gebruiken de meeste mensen voor de conversie voor een c900 naar T5.?
Ik heb veel verschillende prijzen en merken gezien.
Welk merk krukassensor gebruiken de meeste mensen voor de conversie voor een c900 naar T5.?
Ik heb veel verschillende prijzen en merken gezien.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Welke T5 krukassensor?
Originele is het beste, maar ook het duurst. Die van Febi Bilstein is goed en redelijk geprijst.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Type BDP is ook een beetje afhankelijk van je trigger setup en kabelboom. Niet alle ombouwen gebruiken de standaard T5 BDP sensor, maar bijv de BDP van een auto waar standaard het triggerwiel op het vliegwiel staat. Ik zou dus dubbelchecken met degene due je trigger setup (vliegwiel of poeliezijde) en/of kabelboom maakt.
-
Gleno
- Geregistreerd lid
Mijn kabelboom is van Modern Classic Saab en de krukassensor wordt op het vliegwiel gemonteerd.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Heb je ook zijn vliegwiel? Levert hij met BDP sensor en steun. Hoeveel polen heeft de BDP stekker in je kabelboom?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Grappig, we zijn beiden met de conversie 5.5 bezig...
Ik heb Jordans kabelboom ook besteld en op zijn aanraden ook de sensor bij hem gekocht. Past het beste schreef hij.
Vliegwiel dat ik ga gebruiken is van Jeroen van t Hull. Ik hoop dat alles gaat matchen.
Bij mij is alle hardware nu geinstalleerd. Ik wacht alleen nog op de kabelboom en de aanpassing van ECU.
Ik heb Jordans kabelboom ook besteld en op zijn aanraden ook de sensor bij hem gekocht. Past het beste schreef hij.
Vliegwiel dat ik ga gebruiken is van Jeroen van t Hull. Ik hoop dat alles gaat matchen.
Bij mij is alle hardware nu geinstalleerd. Ik wacht alleen nog op de kabelboom en de aanpassing van ECU.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Ik heb een JenD conversie en de originele Saab sensor werkte voor geen meter op het vliegwiel, volgens mij zit er nu een sensor op die bij Volvo's gebruikt wordt. (Ik heb overigens het patroon naast de starterkrans en niet achterop.)
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Nee echt Bovenop, dit is beide achterop. De sensor zit bij mij min of meer bij het open vakje waar je normaal de timing afleest. Is nog uit de vroege T5 conversietijd. 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik heb gewoon de BDP sensor van de 9000 sloper gebruikt.
-
Gleno
- Geregistreerd lid
Ik heb gehoord dat een Volvo CPS-sensor goed werkt # 1270603