Kent iemand de hs-pd-17?

1978-1993
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Kent iemand de hs-pd-17?

Bericht door rutgerreinier » vr 04 sep, 2020 20:53

Een cabrio met turbo 16v motor 160pk en al even niet gekeurd.
Staat hier bij mij om de hoek weg te ‘rotten’ (spreekwoordelijk)

Kent iemand deze Saab?
Misschien dat ik een briefje achter laat met gemengde interesse.... :roll:

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Re: Kent iemand de hs-pd-17?

Bericht door rutgerreinier » vr 11 sep, 2020 15:30

Afgelopen week een briefje in de auto gelegd met mijn mailadres. Kon makkelijk, zat een kier zo groot als een brievenbus tussen dak en raam. Nu maar afwachten, al heb ik er weinig vertrouwen in, want ik sprak een man die daar werkte en die heeft al maanden niemand bij deze Saab gezien.

Spatborden zijn roestvrij. Dak moet vervangen worden, stoelen opgeknapt, nardi (lookalike) stuur en windscherm aanwezig. Lak heeft aandacht nodig. Verder niks kunnen zien.

joep97
Donateur
Donateur

Bericht door joep97 » vr 11 sep, 2020 15:35

Zonde als mensen zulke auto's echt helemaal laten verloederen.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » vr 11 sep, 2020 18:32

APK is al sinds maart verlopen? Je zou toch zeggen dat je dan al zoveel boetes hebt gehad, dat je niet kan zijn vergeten dat je de auto bezit..
Hopelijk reageert hij/zij

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 12 sep, 2020 10:19

Volgens mij stuurt rdw geen gegevens naar cjib en dat die dan vanuit daar direct een boete sturen. Politie moet eerst de auto op de openbare weg zien staan.
Mijn buurman heeft zo wel 2 jaar een auto zonder apk op straat laten staan. Zonder bekeuring.

Gisteren even gesproken met een kennis die bij de politie zit, die gaf aan dat de wijkagent misschien wat kan doen. Die gisteren gemaild, maar kreeg al snel te horen dat ze niks kunnen (lees willen) betekenen, alleen als je schade maakt op een ander voertuig.

Binnenkort maar eens aanbellen bij de huizen tegenover de auto.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » za 12 sep, 2020 10:42

Joh, dacht dat je altijd automatisch een boete krijgt als de keuring te lang verkopen was en niet geschorst. Dan kan je hem inderdaad wel een tijdje laten staan en ‘vergeten’ dat je een Saab hebt.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 12 sep, 2020 11:16

davidd schreef:
za 12 sep, 2020 10:42
Joh, dacht dat je altijd automatisch een boete krijgt als de keuring te lang verkopen was en niet geschorst.
Niet alles geloven wat je leest... De boete volgt automatisch op basis van een RDW-registercontrole (bij besluit Hoge Raad) of wordt door de politie uitgedeeld bij vaststelling.

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » za 12 sep, 2020 13:02

Om nog even verder off topic te gaan, hoe zit dat met een auto die in de overgangsregeling zit en van december tot en met februari voor je huis op de openbare weg geparkeerd staat en je er verder niet rijdt?
Ik ga er vanuit dat je vanzelf een blauwe brief van de belastingdienst in de bus krijgt als zij de auto signaleren of is dit ook niet helemaal zo?

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 12 sep, 2020 13:11

Nee, je mag geen gebruik maken van de openbare weg. Niet om te rijden, maar ook niet om stil te staan of te parkeren. Dus ofwel de auto op eigen terrein of in de garage zetten, of overgaan op de gewone wegenbelasting zodat je het hele jaar kunt rijden en parkeren.

Dit kon ik op internet vinden.
Ze moeten wel de auto signaleren, anders gebeurt er niks.
Zo heeft mijn buurman 2 jaar dus zijn auto voor de deur gehad en niemand die er naar kraaide. Geen boetes niks.
Politie rijdt ook nooit door de straat

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » za 12 sep, 2020 13:55

Je wordt gewoon automatisch op register bekeurd. Heb het zelf mogen ervaren. Maakt echt niet uit of je auto op de openbare weg staat of in een afgesloten garage op eigen terrein ( dat laatste is dus mijn ervaring).

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 12 sep, 2020 14:27

Dus als je auto op eigen terrein staat krijg je wel een bekeuring? Wel bezwaar ingediend, neem ik aan

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » za 12 sep, 2020 14:37

ik betaal gewoon maandelijks belasting, maar ik vroeg het mij gewoon af.
Maar als ik de auto in de overgangsregeling zet en stal in een afgesloten garage, dan is het toch goed? Ik kan de auto moeilijk 3 maanden per jaar laten oplossen het niets? 😉

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » za 12 sep, 2020 15:03

Ik woon in een oudere volkswijk waar we een behoorlijk plein achter de woningen hebben.
Dit plein is eigendom van de woningbouwvereniging waar ik de woning van huur.

Je kan moet gemak een vrachtwagen opleggercombinatie achter op het plein rondjes laten draaien.
De afgelopen jaren heb ik mijn Classics die in de maanden december, januari en februari niet op de openbare
Weg mogen komen, op dit plein geparkeerd. De buurtbewoners hebben hier geen bezwaar tegen [in de zomer gebruik ik het plein als sleutelruimte].

Nog geen bericht van belastingdienst mogen ontvangen, is bij mijn weten gewoon privé terrein van de woningbouwvereniging en geen openbare weg.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » zo 13 sep, 2020 10:04

Maar on topic; Hopelijk reageert de eigenaar of kan je hem/haar achterhalen, zou jammer zijn als hij daar nog jaren staat te verpieteren natuurlijk.

Zou soms handig zijn als je in contact kon komen met eigenaren (goed dat het niet kan). Ik heb ooit eens een oude auto terug willen kopen, nooit meer de eigenaar kunnen achterhalen natuurlijk.

Plaats reactie