waarschuwing remmen!
-
Jimm
- Geregistreerd lid
waarschuwing remmen!
Hoe lang kan je doorrijden met deze waarschuwingslampjes aan!
En wat is er mogelijk aan de hand?
-
Hannes
- Forum Admin
Re: waarschuwing remmen!
Waarschuwingslampjes voor de remmen???
Als je doelt op die rode lampjes, die geven aan dat er te weinig remvloeistof aanwezig is!
Daar kan je duidelijk niet te lang mee doorrijden. Als de remvloeistof inderdaad onder niveau is. Het is zaak zo snel mogelijk (direct) te checken waar het dan weglekt. Hoofdremcilinder/remcilinders/koppeling.
Hannes
Als je doelt op die rode lampjes, die geven aan dat er te weinig remvloeistof aanwezig is!
Daar kan je duidelijk niet te lang mee doorrijden. Als de remvloeistof inderdaad onder niveau is. Het is zaak zo snel mogelijk (direct) te checken waar het dan weglekt. Hoofdremcilinder/remcilinders/koppeling.
Hannes
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

zolang je koppeling het blijft doen heeft je remvloeistofniveau nog niet de kritische waarde bereikt. Maarrrr... niet te lang mee doorrijden.
-
Jimm
- Geregistreerd lid
moet je deze vloeistof af en toe bijvullen of is er dan meer aan de hand?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

tuurlijk, bijvullen is geen probleem. Maar lekkage verhelpen is effectiever. Is al veel over geschreven. Kan zowel in rem- als koppelingscircuit te vinden zijn.
-
lars
- Donateur (2x)

Nadeel van te weinig remvloeistof is dat je niet kunt remmen. Eigenlijk kan je dus extra lang doorrijden. Of vergeet ik iets?

-
bennie
- Geregistreerd lid
ik heb het zelfde probleem maar mijn rem vloeistof staat op max? 
-
lars
- Donateur (2x)

Waarschijnlijk is de stekker/bedrading defect of de vlotter die detecteerd dat er geen vloeistof in zit, zit vast.
Succes,
René
Succes,
René
-
Injectie
- Moderator
Hoeft niet weg te lekken. Als je remblokken slijten gaat er meer vloeistof in je systeem zitten. dit haalt ie uit het reservoir. Kijk eerst eens in welke mate je bloken versleten zijn alvorens je klakkeloos gaat bijvullen.Hannes schreef:Waarschuwingslampjes voor de remmen???
Hannes
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Jimm schreef:Hoe lang kan je doorrijden met deze waarschuwingslampjes aan!
Enige lekkage is ouwere Saabs niet vreemd. Van mij is duidelijk ook door niet gebruik/stilstand ontstaan, want ik hoef steeds minder bij te vullen. Klein scheutje elke 2-3 weken ongeveer. Was in het begin meer. (Ont)koppelen gaat nog als de beste.
Ik zet 'm ook nooit in een versnelling of zo of op de handrem. Denkende dat dat misschien helpt.........?????????
Met als gevolg gisteren een onvervalste wals in de wasstraat. Ik was vergeten 'm vast te zetten, dus de borstels bewogen de Saab heen en weer. Alsof ie zelf tot leven was gekomen, net zoals in de film Christine. Je weet wel die film over de Plymouth Fury.