Probleem warm starten.
- bert knip
- Donateur (8x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 23 okt, 2006 14:35
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Probleem warm starten.
Kennis van mij heeft een 900 cabrio van 1987, die prima start als hij koud is (ook wanneer hij na 7 maanden uit de winterstalling komt)
Maar zelfs na een klein ritje (10 km) wil hij niet meer aanslaan.
Als hij na een halve dag weer probeert, slaat hij direct weer aan.
Heeft dat te maken met het koudstartsysteem of met de luchtmassa sensor?
Ongetwijfeld heeft iemand hier dezelfde problemen ervaren.
Maar zelfs na een klein ritje (10 km) wil hij niet meer aanslaan.
Als hij na een halve dag weer probeert, slaat hij direct weer aan.
Heeft dat te maken met het koudstartsysteem of met de luchtmassa sensor?
Ongetwijfeld heeft iemand hier dezelfde problemen ervaren.
- Robinson1
- Donateur (3x)
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Probleem warm starten.
Het zou zomaar met de brandstof accumulator te maken kunnen hebben.
Probeer de zoekfunctie maar eens
Probeer de zoekfunctie maar eens
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Probleem warm starten.
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
-
- Donateur
- Berichten: 84
- Lid geworden op: ma 02 apr, 2018 15:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Probleem warm starten.
Zou ook je BDP sensor kunnen zijn. Heb het zelfde probleem gehad met een Saab 9-3. Ding vervangen en probleem weg. Sensor kost weinig. Oude eruit en nieuwe erin kost wat moeite. Op Youtube zijn er filmpjes van.
Renault 5, Renault 5C, Citroen BX, BMW 316i , Volvo V70,
Mitsubishi Pajero, Toyota HiLux, Toyota LandCruiser
Jaguar XJ 4.0, Saab 9-3 S Cabrio, Volvo V70
Saab 9-3 SE Cabrio
Mitsubishi Pajero, Toyota HiLux, Toyota LandCruiser
Jaguar XJ 4.0, Saab 9-3 S Cabrio, Volvo V70
Saab 9-3 SE Cabrio
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Probleem warm starten.
fff dan helpen de linkjes ook niet
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- Robinson1
- Donateur (3x)
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Probleem warm starten.
Oeps, dan wordt het toch tijd dat ik de “collectie “ uit ga breiden. Om zodoende een juist advies uit te kunnen brengen (nu de wederhelft nog overtuigen van de noodzaak).
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold
(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Probleem warm starten.
En een BDP sensor heeft een c900 ook al niet (alleen de 2.1i 16v wel).
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Probleem warm starten.
Ben nu dan wel benieuwd wat het wel zou kunnen zijn!
Blok moet dus echt geheel koud zijn om aan te willen slaan.
In hoeverre werkt eea wél tijdens de (warme) startpoging?
Evt. testen of er ontsteking is (1 bougiekabel tijdens de start met een geïsoleerde tang tegen metalen onderdeel houden) en kijken of er vonkjes zijn) en of er brandstof komt (dopje uit inlaatspruitstuk trekken, wat remmenreiniger of starthulp oid inspuiten, dopje terug en dan proberen te starten, loopt ie dan wel heel even dan is de brandstofaanvoer het probleem).
Zijn er ook nog andere bijzonderheden qua motorloop?
Met een gare WUR zou je toch eerder koude start dan warme start problemen verwachten, of zie ik dat verkeerd?
Blok moet dus echt geheel koud zijn om aan te willen slaan.
In hoeverre werkt eea wél tijdens de (warme) startpoging?
Evt. testen of er ontsteking is (1 bougiekabel tijdens de start met een geïsoleerde tang tegen metalen onderdeel houden) en kijken of er vonkjes zijn) en of er brandstof komt (dopje uit inlaatspruitstuk trekken, wat remmenreiniger of starthulp oid inspuiten, dopje terug en dan proberen te starten, loopt ie dan wel heel even dan is de brandstofaanvoer het probleem).
Zijn er ook nog andere bijzonderheden qua motorloop?
Met een gare WUR zou je toch eerder koude start dan warme start problemen verwachten, of zie ik dat verkeerd?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Probleem warm starten.
Dit is een 16V dus geen WUR aanwezig!
De BDP sensor is specifiek een Hall-sensor, en die zit bij de 16V injectie modellen achter de krukaspoelie en bij de 16V turbo modellen binnenin de verdeler.
De variant achter de poelie is wel stukken duurder dan de BDP sensor van een 9-3
De BDP sensor is specifiek een Hall-sensor, en die zit bij de 16V injectie modellen achter de krukaspoelie en bij de 16V turbo modellen binnenin de verdeler.
De variant achter de poelie is wel stukken duurder dan de BDP sensor van een 9-3
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Probleem warm starten.
Als deze sensor het niet doet is toch kenmerkend dat tijdens het starten de toerenteller dood in de hoek blijft liggen?
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- Martindr
- Donateur
- Berichten: 140
- Lid geworden op: di 13 jun, 2017 13:36
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Probleem warm starten.
heb precies hetzelfde gehad, bij mij was de accu op (zit naast turbo / uitlaat bij mij en wordt aardig warm).
Nieuwe accu en het was weer klaar.
Maar het kan natuurlijk van alles zijn zoals je leest
Nieuwe accu en het was weer klaar.
Maar het kan natuurlijk van alles zijn zoals je leest
900 LPT 1991 zwart cabrio
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 18 jun, 2020 18:25
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Probleem warm starten.
Heb hetzelfde probleem, Saab 9-5 2.3 2001, automaat 350k. Vaak geen probleem, maar als ik de auto na een kort ritje neerzet en een half uur later wil starten, dan draait de startmotor niet rond, je hoort wel een klik.
Inmiddels 7! Keer de ANWB erbij gehad, de accu is vervangen, de startmotor ( was door een allround garage kapot geslagen) de kabels zijn vernieuwd naar de startmotor. En vandaag weer het probleem. (De auto starte nadat er 18 volt op werd gezet door ANWB)
(Recent sloeg de auto ook in limpmode, een twijfelachtige positiesensor, na reset dit probleem niet meer gehad)
Nu heb ik 2 opties Bdp sensor, positiesensor.
Ik ga naar de Saab specialist, maar zijn er andere suggesties?
Inmiddels 7! Keer de ANWB erbij gehad, de accu is vervangen, de startmotor ( was door een allround garage kapot geslagen) de kabels zijn vernieuwd naar de startmotor. En vandaag weer het probleem. (De auto starte nadat er 18 volt op werd gezet door ANWB)
(Recent sloeg de auto ook in limpmode, een twijfelachtige positiesensor, na reset dit probleem niet meer gehad)
Nu heb ik 2 opties Bdp sensor, positiesensor.
Ik ga naar de Saab specialist, maar zijn er andere suggesties?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4253
- Lid geworden op: di 04 dec, 2007 13:43
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Probleem warm starten.
Ontstekingsmodule.
Bij warme motor ontstekingsproblemen (wil in casu dan niet meer starten. Wel na bijvoorbeeld een halve dag = dan weer flink afgekoeld geraakt) doordat elektrische weerstand dan te hoog is (module kan door slijtage de weerstand niet meer binnen de toleranties van de ontsteking houden).
Tijdens lopen motor kan de toerenteller schommelen. Geen teken van bdp sensor probleem maar wederom van die weerstand problematiek, van in de ontstekingsmodule.
Secundair: Bobine zou ook nog kunnen als probleem veroorzaker alsmede de bedrading van het ontstekingssysteem (tussen verdeler en ontstekingsmodule, tussen bobine en verdeler).
Bij warme motor ontstekingsproblemen (wil in casu dan niet meer starten. Wel na bijvoorbeeld een halve dag = dan weer flink afgekoeld geraakt) doordat elektrische weerstand dan te hoog is (module kan door slijtage de weerstand niet meer binnen de toleranties van de ontsteking houden).
Tijdens lopen motor kan de toerenteller schommelen. Geen teken van bdp sensor probleem maar wederom van die weerstand problematiek, van in de ontstekingsmodule.
Secundair: Bobine zou ook nog kunnen als probleem veroorzaker alsmede de bedrading van het ontstekingssysteem (tussen verdeler en ontstekingsmodule, tussen bobine en verdeler).
Toe schat laat jij de Saab nog even uit.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.
Samen Saabs kieken ! 😍
All’s was bruuchsch uf dr Wält, das isch Liebi ...Saab... Ewigi Liäbi..!!! ❤️
+ Katze «Brigadier Broccoli» war 😿 Teil des Schweizer Militärs. Je so süss üsi Broccoli... Süessi Meite.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 18 jun, 2020 18:25
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Probleem warm starten.
Dank je Gunar!