Lekkende carburateur

1978-1993
Plaats reactie
noknokius
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Groningen

Lekkende carburateur

Bericht door noknokius » zo 25 aug, 2019 12:51

Afgelopen week heeft mijn Saab een nieuwe APK gekregen (joepie!), maar gisteren rook ik een behoorlijke benzinelucht toen ik van het werk naar huis reed. Mijn eerste gedachte was dat het wel uit de achterbak vandaan zou komen.
Vanmorgen moest ik een stukje rijden en toen rook ik de benzinelucht weer. Toch maar even ruiken waar het precies vandaan kwam. Dus achterklep open en flink snuivend rond de benzinevulpijp etc gegaan. Niks. Hmm, dan maar even de motorkap los. En ja hoor, de benzinelucht kwam me tegemoet. En erg moeilijk was het ook niet om te lokaliseren waar het vandaan kwam. Het druppelde aan de onderkant van het gele kapje naar beneden (zie foto en filmpje). Het gaat hier om de achterste carburateur.
De auto stond niet waterpas, dus dat zal het wel iets verergerd hebben, maar het is niet zoals het hoort.

Is dit een kwestie van even iets aandraaien of complete revisie (dat laatste wil ik sowieso laten doen, maar was eigenlijk voor komende winter gepland)?
En is er eventueel iemand die een revisie voor mij kan/wil doen?
Of iemand die een gereviseerd exemplaar (wel de dubbele carburateur) heeft liggen waarmee ik kan ruilen?

De foto en het filmpje (de motor was hier uit):
Afbeelding
Gegroet Guus

Momenteel rijdend in een Saab 900 GLs (1983)

pinguin
Geregistreerd lid
Contacteer:

Re: Lekkende carburateur

Bericht door pinguin » zo 15 sep, 2019 17:19

Lijkt me een kwestie van de boel uit elkaar halen, alles even schoonmaken/controleren, waar nodig een pakking tussen doen, en weer in elkaar zetten ?

noknokius
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Lekkende carburateur

Bericht door noknokius » di 17 sep, 2019 8:40

Het probleem heeft zich opgelost. Ik weet niet wat er mee was, maar hij is weer droog. Wellicht een monteur die geen choke gewend was (choke stond uitgetrokken toen ik hem na APK keuring ophaalde)
De carburateur gaat op termijn wel uit elkaar en gereviseerd worden.
Gegroet Guus

Momenteel rijdend in een Saab 900 GLs (1983)

Plaats reactie