Bekabeling versterker
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Bekabeling versterker
Hoi,
Ben bezig met inbouw subwoofer. Heb daarbij een vraag: hoe krijg ik de kabels bij de radio? De subwoofer komt onder de passagiersstoel, ik kan vanaf daar een massakabel leggen naar het massapunt bij de pook, maar waar kan ik de stuurdraad en de tulpstekkers het beste doorvoeren zodat ze achter het dashboard uitkomen? En tweede vraag: waar steek ik de voedingskabel door het schutbord?
Dank
Ben bezig met inbouw subwoofer. Heb daarbij een vraag: hoe krijg ik de kabels bij de radio? De subwoofer komt onder de passagiersstoel, ik kan vanaf daar een massakabel leggen naar het massapunt bij de pook, maar waar kan ik de stuurdraad en de tulpstekkers het beste doorvoeren zodat ze achter het dashboard uitkomen? En tweede vraag: waar steek ik de voedingskabel door het schutbord?
Dank
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Bekabeling versterker
Ik zou langs de middenconsole gaan voor de tulp, en dan via gaspedaal naar boven naar de radio (bruine antennekabel loopt daar ook).
Plus doorvoer, rechtsvoor bij passagiersvoeten zit een kabelboom doorvoer, zie CV en elektrische ramen connectors. Dan kom je ook aan de goede kant uit bij het verdeelblokje van de plus van de accu.
Plus doorvoer, rechtsvoor bij passagiersvoeten zit een kabelboom doorvoer, zie CV en elektrische ramen connectors. Dan kom je ook aan de goede kant uit bij het verdeelblokje van de plus van de accu.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Top, dank je!
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Ik heb een kleine short cut genomen. Heb de tulpkabels en de stuurdraad langs de handrem en de pook gelegd en de massakabel bij het massapunt onder de pook gestopt. Daarna heb ik het stuk middenconsole onder het dashboard verwijderd en de tulpkabels en stuurdraad daar achterlangs naar boven gevoerd en via het gat waar de kabel van de asbakverlichting doorheen loopt aangesloten op de radio.
Nu alleen de voedingskabel nog. Die gaat via de dorpel aan passagierskant.
Nu alleen de voedingskabel nog. Die gaat via de dorpel aan passagierskant.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Bekabeling versterker
Via de dorpel aan de passagierskant kun je naar voren, als je de dorpelbeschermer (en ook het verticale deeltje) weghaalt kun je het tapijt waar de ECU achter verstopt zit wegtrekken en kun je vanaf daar door een opening naar het rechter binnenspatbord. Ik ben overigens vanuit de motorruimte naar binnen gaan werken omdat je daar makkelijker bij de doorvoer kunt en je de draad dan aan de binnenkant makkelijker kunt oppikken als 'ie er een cm of 10-20 doorheen is. Je kunt vanaf daar vrij makkelijk bij het verdeelblokje komen en 'm daar aansluiten. Zekering in de plusdraad heb ik vlakbij het verdeelblokje liggen, na de zekeringhouder gaat de draad richting binnenspatbord en doorvoer. Zo kun je overal vrij makkelijk bij.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Dank - dat ga ik doen. Ga ik meteen de aansluitingen op het verdeelblokje even schoonmaken. Veel corrosie.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Denk dat ik doorvoer heb gevonden, althans vanuit de motorruimte bekeken. Van binnenuit heb ik m nog niet gespot. Is het handig om de ECU even te verwijderen, of zit de doorvoer verder naar achteren?
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Sonab
- Donateur (3x)
- Berichten: 4149
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2010 12:45
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Bekabeling versterker
Doorvoer zit wat hoger en verder naar voren dan de ECU volgens mij, een beetje achter het tapijt.
Maar als je bij de ECU kunt, moet je de kabels ook richting de doorvoer zien lopen. De ECU hoeft er niet perse af.
Dus inderdaad de horizontale dorpelbeschermer losdraaien en het kleine verticale plaatje daarboven (aan de voorkant van de deurstijl), dan kan het "zijtapijt" aan de kant en zie je de doorvoer wel zitten.
Maar als je bij de ECU kunt, moet je de kabels ook richting de doorvoer zien lopen. De ECU hoeft er niet perse af.
Dus inderdaad de horizontale dorpelbeschermer losdraaien en het kleine verticale plaatje daarboven (aan de voorkant van de deurstijl), dan kan het "zijtapijt" aan de kant en zie je de doorvoer wel zitten.
Saab 900 T16 Red Arrow 1988, rood, duh
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
Saab 9-3 2.0i cabrio 2001, zwart
Daihatsu Feroza, groen
Vorige Saab's:
Saab 900i 5 drs 1989, rood
Saab 9000 CSE 1996, blauw
Saab 99 GL 4 drs 1983, blauw
Saab 900 Gli 3 drs 1984, wit
Saab 9000 CSE 1995, rood
(Als er één Saab over de dam is, volgen er meer!)
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Dank, dank. Ik zal vanmiddag weer eens ondersteboven onder het dashboard plaatsnemen.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Bekabeling versterker
Het makkelijkst is om van buitenlangs naar binnen te steken, dan zie je de kabel wel ergens onder het dashboard hangen op een gegeven moment.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Dank voor de tip.
Eerst even een ander issue oplossen: fan blijft draaien zonder dat de auto op contact staat. Blijkt dat radiator heeft gelekt, precies op het massapunt dat eronder op het chassis zit. Voor nu de accu maar even afgekoppeld.
Net te lang gewacht met vervangen radiator dus...
Eerst even een ander issue oplossen: fan blijft draaien zonder dat de auto op contact staat. Blijkt dat radiator heeft gelekt, precies op het massapunt dat eronder op het chassis zit. Voor nu de accu maar even afgekoppeld.
Net te lang gewacht met vervangen radiator dus...
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Bekabeling versterker
Denk eerder dat je thermoswitch van je radiator blijft "plakken".
Die temp sensor zit links boven in je radiator, als je een van de 2e draadjes loshaalt dan moet de fan ook stoppen, dan kan je accu ten minste aangekoppeld blijven.
Die temp sensor zit links boven in je radiator, als je een van de 2e draadjes loshaalt dan moet de fan ook stoppen, dan kan je accu ten minste aangekoppeld blijven.
- 9323
- Donateur (2x)
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Bekabeling versterker
Massakabel bleek in elk geval rot, dus daar heb ik een nieuw stukje tussen gezet, maar de fan blijft draaien. Dus misschien dat de thermoschakelaar ook kaduuk is inderdaad, als gevolg van het massaprobleem. Nou ja, ik heb toch een nieuwe liggen ivm de nieuwe radiateur. Die zal ik eens aansluiten. Benieuwd wat er dan gebeurt.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km