Motorkap plaatsen.

1978-1993
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Motorkap plaatsen.

Bericht door Gele aero » vr 11 jun, 2004 9:44

Hoi saab-ers,

Heb het ook al onder saab 90 gepost, maar daar is het wat minder 'druk' dan hier en aangezien het voor de model niet uitmaakt kan ik het hier ook wel vragen.
Weet iemand hoe je de motorkap mooi geplaatst krijgt? Ik heb nogal wat ruimte over aan de bestuurderskant bij het portier en de klep kan niet open zonder op de klep te drukken terwijl een ander aan het hendeltje trekt (redelijk irritant). Ik heb al zitten kijken onder de kap maar kan er niet precies achterkomen waar het probleem zit.
Iemand een idee :?: :?: :?: :?:

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Motorkap plaatsen.

Bericht door Wouter » vr 11 jun, 2004 9:57

Dit cross-posten lijkt me niet nodig hoor. Ik denk dat de meeste forumleden alle nieuwe berichten lezen, dus ook het enkele bericht in het Saab 90 subforum. (Ik vind het zelfs erg leuk, die paar verstokte 90 fans) Misschien dat er simpelweg nog niet iemand met een passend antwoord is. Als je na een paar dagen nog geen reactie hebt kan je je bestaande topic "bumpen". D.w.z. het zelf posten van een reply om zo opnieuw aandacht te vragen voor je topic.

S@@B
Geregistreerd lid

Bericht door S@@B » vr 11 jun, 2004 12:22

Voor de positie van de kap, kun je de scharnieren verstellen. Je draait onder het subframe aan weerszijden van de radiator (Radiator crossmember) de beugels/ellebogen van de scharnieren ietsjes los. Vervolgens kun je met het draadeind dat aan de bovenzijde van het subframe naar buiten steekt, de scharnieren afstellen (losdraaien gaat de kap naar achteren en vastdraaien komt de kap naar voren).

In jouw geval zul je dus de linkerscharnier (bestuuderskant) iets los moeten draaien zodat de kap wat meer naar achteren komt. Daarna niet vergeten de bout van het scharnier weer vast te zetten.

De hoogte van de kap kun je verstellen door vulringen op het draadeind van de sluitpin toe te voegen of te verwijderen. De rubberdoppen op de hoeken van de motorkap hebben ook schroefdraad en daar kun je de aanslag en de hoek mee afstellen. Als deze doppen te ver uitgedraaid zijn krijg je de motorkap bijna niet dicht en moet je zeeeer hard trekken om de kap te openen. Misschien heb je daar last van?

Als je een strakke naad rondom de voorschermen, portieren, koplampen en grill wilt hebben sta je redelijk lang te emmeren.

Succes

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 11 jun, 2004 12:32

Bedankt :!: :!:

Het probleem is niet het hard duwen om hem dicht te krijgen, hij sluit perfect, het enige probleem is het loskrijgen van de kap. Je moet een klein duwtje geven en dan springt de kap omhoog, zonder duwtje op de neus van de kap gebeurt er niks.
Dat het een flink ge-emmer zal worden om de kap helemaal mooi te kriijgen had ik al voorzien en dat hoeft ook niet echt, iets mooier is mooi meegenomen, maar het gaat er vooral om dat de kap open gaat als ik aan de hendel trek. :twisted: :twisted:

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » vr 11 jun, 2004 15:10

Hallo,

dat probleem had ik ook.
eens goed olie in het slotgat spiuten. Het was bij mij simpel de pin die niet uit het oog wou glijden.

Geert

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 11 jun, 2004 18:58

Kijk da's een antwoord dat ik wil horen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Even WD40 en ik ben klaar. 8) 8) 8) Ga ik morgen avond eerst effe proberen en dan kan ik altijd nog kijken of het toch in de uitlijning van de kap zit :x :x

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 11 jul, 2004 13:47

Het was de sluiting niet, maar na wat heen en weer schuiven met de kap is het gelukt. Bedankt voor de tips. Zie je maar weer hoe nuttig zo een forum kan zijn. :P

Plaats reactie