Verwarming

1978-1993
Plaats reactie
sten1944
Geregistreerd lid
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
Regio: NL - Provincie Limburg

Verwarming

Bericht door sten1944 » wo 26 sep, 2018 15:25

Afgelopen week s'ochtends flink koud en de ramen beslagen. Na verwarming omhoog te hebben gezet en de schakelaar op ontwasemen gezet de ventilator schakelaar ingeschakeld maar geen resultaat. Stand 1,2 en 3 doen helemaal niks. Tijdens het rijden voel je wel warme lucht door de ventilatie openingen maar dit is heel zwak. Is de motor overleden of kan er iets anders aan de hand zijn. Gaat om een 900i 1992.

Gebruikersavatar
Robinson1
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Verwarming

Bericht door Robinson1 » wo 26 sep, 2018 15:40

Indien je een reserve accu hebt, kan je de speaker uit het dashboard halen (passagierszijde), dan zie je de stekker aansluiting naar de ventilatormotor.

Ik zou zeggen, haal de stekker los en sluit de accu direct aan op de kachelmotor om te kijken of deze draait.
Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten, onderdeel is redelijk gemakkelijk te vervangen.

Succes.
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold

(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

sten1944
Geregistreerd lid
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Verwarming

Bericht door sten1944 » wo 26 sep, 2018 16:16

Ga ik dat eerst maar eens proberen komend weekend. Mocht de motor werken kan er dan nog een andere oorzaak zijn en dien ik voor demonteren ook voorzijde dashboard te verwijderen?

Gebruikersavatar
Oosthoek
Geregistreerd lid
Berichten: 5635
Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08

Re: Verwarming

Bericht door Oosthoek » wo 26 sep, 2018 16:49

Zekeringen al bekeken?
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart

sten1944
Geregistreerd lid
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Verwarming

Bericht door sten1944 » wo 26 sep, 2018 18:29

Zekering van de ventilator is in orde. Zou ik nog naar een andere zekering moeten kijken?

Gebruikersavatar
Robinson1
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Verwarming

Bericht door Robinson1 » wo 26 sep, 2018 20:15

Hoe is je kennis van de Engelse taal?

http://townsendimports.com/Web/climate_ ... tor900.htm

En ook een leuk topic om eens goed door te lezen:

viewtopic.php?f=4&t=40218&hilit=Kachelv ... r&start=15

Succes
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold

(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Gebruikersavatar
nastydrive
Donateur 2014 + 2017
Donateur 2014 + 2017
Berichten: 1558
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 23:32
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: Verwarming

Bericht door nastydrive » wo 26 sep, 2018 20:32

FF snel voor je vertaald :mrgreen:

81-93 900 94 900 CV BLOEDMOTOR TESTEN EN VERVANGEN

testen
De ventilatormotor op de classic 900 bevindt zich onder de dashboardkap aan de rechter middenzijde. U krijgt toegang tot de verbinding en test deze door de rechterluidspreker te verwijderen.

Het eerste wat je moet controleren, is de ventilatorzekering in de zekeringkast onder de motorkap. Fuse 9.

Koppel de twee draden los die naar de ventilator gaan en test deze op vermogen en aarde met een testlampje of een voltmeter met de sleutel aan en de schakelaar van de ventilatorschakelaar naar hoog. Als u de ventilator niet van stroom krijgt, probeer dan eerst de keuzeschakelaar naar <=> te verplaatsen. Als de camera nog steeds geen stroom geeft, probeer dan de keuzeschakelaar ergens heen te bewegen, maar <=> en draai de ventilatorregelaar naar alle snelheden, controleer de draden naar de ventilator op vermogen bij elke verschillende geselecteerde snelheid

Als u geen stroom krijgt naar de ventilator, is de volgende plaats om te controleren de keuzeschakelaar voor de verdeling. Verwijder de radio en de doos om toegang te krijgen tot deze bedrading. Er zijn vijf pinnen op de gebruikte schakelaars, één is leeg, een pin maar geen draad erop. Soms worden de draden gekruist wanneer andere reparaties in het dashboard zijn voltooid. Controleer eerst of de bedrading correct is. Vanaf de bovenkant van de schakelaars naar de onderkant, is de juiste bedrading één grijze draad op de bovenste pin (grotere draad van de twee grijze draden), grijze en violette draad op de tweede pin, kleine grijze draad op de derde pin op de bovenste pin schakelaar en op de onderste pin van de onderste schakelaar wordt niet gebruikt, de tweede pin is de enkele violette draad en de onderkant is de gele en violette draden.

Zorg er tijdens je aanwezigheid voor dat de connector voor de selectie van de ventilatorsnelheid is aangesloten. Omdat de connector dicht bij de opening voor de radio zit, kunt u door de radio-eenheid in het dashboard te duwen de connector van de ventilatorschakelaar af duwen.

Het weerstandsblok voor de snelheidsregeling leeft onder de luidspreker linksvoor, in de luchtdoos rechts van de opening, dicht bij de firewall. Het heeft een enkele connector met 5 draden op 4 pinnen met een zwarte rubberen slang bevestigd om te koelen. Als u deze slang los laat zitten van het weerstandspakket of van de ventilator, kan de bimetaal oververhittingsbeschermingsstrip in de weerstand gaan struikelen en de ventilatorzekering doorbranden. Er was een update voor vroege weerstandspakketten om een ​​zwak punt in de strip voor oververhitting op te lossen. De weerstand klikt gewoon in de kanalen, maar is een beetje moeilijk te verwijderen en te vervangen vanwege de strakheid van de kamers. Verwijder het weerstandspakket en controleer vanaf pin 5 op elk van de pennen 2-4 op continuïteit, hoe verder van 5 je teruggaat, hoe hoger de weerstand zou moeten zijn. Inspecteer de contacten op de schakelaar voor de bescherming tegen oververhitting. Als u er boogmarkeringen op ziet, is deze geactiveerd. Dit kan zijn van een zwakte in de strip (vervang de weerstand), een ontbrekende of geknikte koelslang van de weerstand naar de ventilator, of overmatige stroomafname van de ventilator. Om de oorzaak te onderscheiden als de zekering is gesprongen, hebt u een ampèremeter nodig om de trekkracht van de ventilator te meten. Verbind de ampèremeter over de zekering voor de ventilator en let op een gelijkspel zowel bij de eerste start als bij langdurig gebruik. Als het meer dan 28 A is, vervangt u de ventilator. Als het minder dan 28A is, vermoed dan de oververhittingsstrip in de weerstand. Als de ventilator meer dan 22 A trekt nadat deze is opgestart, kan het zijn dat de zekering soms opengaat. Vervang het als dat het geval is. of overmatig stroomverbruik van de ventilator. Om de oorzaak te onderscheiden als de zekering is gesprongen, hebt u een ampèremeter nodig om de trekkracht van de ventilator te meten. Verbind de ampèremeter over de zekering voor de ventilator en let op een gelijkspel zowel bij de eerste start als bij langdurig gebruik. Als het meer dan 28 A is, vervangt u de ventilator. Als het minder dan 28A is, vermoed dan de oververhittingsstrip in de weerstand. Als de ventilator meer dan 22 A trekt nadat deze is opgestart, kan het zijn dat de zekering soms opengaat. Vervang het als dat het geval is. of overmatig stroomverbruik van de ventilator. Om de oorzaak te onderscheiden als de zekering is gesprongen, hebt u een ampèremeter nodig om de trekkracht van de ventilator te meten. Verbind de ampèremeter over de zekering voor de ventilator en let op een gelijkspel zowel bij de eerste start als bij langdurig gebruik. Als het meer dan 28 A is, vervangt u de ventilator. Als het minder dan 28A is, vermoed dan de oververhittingsstrip in de weerstand. Als de ventilator meer dan 22 A trekt nadat deze is opgestart, kan het zijn dat de zekering soms opengaat. Vervang het als dat het geval is. het kan soms de lont doen knallen. Vervang het als dat het geval is. het kan soms de lont doen knallen. Vervang het als dat het geval is.



Vervanging
Op een baan met veel bedrading en demontage van verschillende onderdelen zoals dit, zul je je verwarring verlichten door iets te markeren voordat je het allemaal uit elkaar haalt. Onvoorziene onderbrekingen kunnen optreden en wanneer u terugkeert naar de baan, heeft u misschien geen idee waar iets vandaan is gekomen of waar u vandaan komt. Als u efficiënt markeert en labelt, zullen deze problemen zich niet voordoen. Let goed op dingen terwijl je ze uit elkaar trekt, oriëntatie, welke clips vasthouden wat, welke lamp of schakelaar waarheen gaat. Maak een paar aantekeningen of teken een foto. Als het lijkt alsof je veel kracht moet gebruiken om iets te verwijderen, zorg dan dat alle houders er uit zijn voordat je het breekt. Afgezien van het loslaten van het stuurwiel, heeft niets anders voor deze klus kracht nodig. Geduld en manoeuvreren misschien, maar geen brute kracht. Er zijn talloze updates of wijzigingen aan de fabrikant aangebracht op de ventilatormotoren. Er waren ooit zelfs instructies om de motor te bedekken om ongewenste geluiden met een dikke isolatiedeken te voorkomen. Installeer geen isolatie over de motor of voeg geen smering toe. De nieuwste Saab-motorbenodigdheden zijn gemaakt door Nippondenso en zijn een zeer goede motor, veel beter dan de vorige en werelden die verschillen van alle andere aftermarket-aanbiedingen. Doe dit werk een tweede keer en u zult wensen dat u de fabriek Nippondenso-eenheid had. veel beter dan alle voorgaande en werelden die verschillen van elk aftermarket-aanbod. Doe dit werk een tweede keer en u zult wensen dat u de fabriek Nippondenso-eenheid had. veel beter dan alle voorgaande en werelden die verschillen van elk aftermarket-aanbod. Doe dit werk een tweede keer en u zult wensen dat u de fabriek Nippondenso-eenheid had.

Om de ventilatormotor te vervangen, moet u de bovenkant van het dashboard verwijderen. De truc voor de reparatie is om het dashboard op je lab te laten rusten in plaats van alle draden los te koppelen en het dashboard volledig uit de auto te verwijderen. Om dit te doen, is een beetje planning nodig en sommige zorgen ervoor dat de bedrading niet wordt beschadigd.

Verwijder eerst de roosters voor de voorluidsprekers en de ontwasemingskanalen als dit nog niet is gebeurd. Twee schroeven, Phillips of Torx 10s, en een pull-up aan de voorkant en de buitenkant zullen de luidsprekerroosters verwijderen.

Verwijder vervolgens de onderste kap op de stuurkolom door ofwel de twee Phillips- of Torx 20-schroeven in de voorkant van de kap te verwijderen en de plastic schroeven met kwartsslag aan de onderkant met een platte schroevendraaier. Trek de kap naar beneden en zorg ervoor dat de lipjes voor de schroeven niet breken. De schroeven hebben kleine sluitringen om te voorkomen dat het materiaal op het dashboard scheurt, houd het bij.

Vervolgens moet je het stuur uit de weg halen.

Bij niet-airbag-auto's kunt u gewoon de middenafdekking verwijderen om toegang te krijgen tot de 22 mm-moer waarmee het wiel wordt vastgehouden. Markeer over het wiel en de as, zodat u het wiel weer goed kunt uitlijnen. Draai vervolgens de moer los, maar verwijder hem niet helemaal. Laat het aan met een paar draden, dus wanneer het wiel loskomt, slaat het je niet in het gezicht. Pak vervolgens het wiel om 9 en 3 uur vast en trek het naar boven totdat het loskomt. Als je een schommelbeweging met de hand gebruikt, worden ze uitgeschakeld. Verwijder vervolgens de moer en leg het wiel opzij zodat het niet beschadigd raakt.

Op met airbags uitgeruste auto's zijn er twee Torx 30-schroeven waarmee de airbag aan het wiel wordt bevestigd. De airbag moet worden verwijderd om het wiel te verwijderen. Zolang de sleutel niet wordt ingeschakeld terwijl de airbag is losgekoppeld, wordt er geen code ingesteld. Als u de sleutel inschakelt terwijl de airbag is losgekoppeld, moet u het gereedschap hebben om het licht opnieuw in te stellen. Er is geen gevaar dat de airbag wordt ontstoken als u de stekker in het stopcontact steekt en de sleutel uitdoet. De torx-schroeven blijven in het wiel zitten, de zak zal van het wiel loskomen na het losdraaien van de bouten. Ontkoppel de connector in het midden wanneer u hem omhoog brengt. Volg de bovenstaande instructies hierboven voor de rest van het verwijderen van het wiel.

Verwijder nu de twee Phillips- of Torx 25-schroeven die de beugel voor de richtingaanwijzers en wisserschakelaar op de kolom vasthouden en trek het geheel naar beneden. Laat het aan de draden hangen.

Trek vervolgens de schakelaar voor de koplampen, de stoelverwarming, de linker buitenspiegel en het mistlicht uit, allemaal links van het dashboard. Markeer de connectoren als u denkt dat u in de war raakt over waar ze naartoe gaan. Onderaan het dashboard bevinden zich vier lange schroeven waarmee de fascia (dashboardkant / inzetstuk) wordt vastgehouden. Verwijder de linker twee en trek het dashboard een stukje naar buiten om de twee draden voor de regelweerstand voor de dashboardverlichting te bereiken en los te maken. Als de regelweerstand wordt ingeschakeld wanneer u de lichten probeert aan te passen, verwijdert u de klep en trekt u de 17 mm-moer aan waarmee deze aan het dashboard vastzit. Als de schakelaar van de koplamp wordt gedraaid wanneer u hem gebruikt, zal een wikkeling of twee van de elektrische tape rond de rand waar het contact maakt met het dashboard het strakker maken en het draaien voorkomen.

Verwijder nu de radio en de bijbehorende doos als deze nog niet uit is. Je kunt de gereedschappen die bij de auto zijn geleverd gebruiken om de radio te verwijderen, het zijn de twee U-vormige draadgereedschappen (rood of zwart) met een kleine ketting die ze verbindt. Als u ze niet hebt, gebruik dan een stukje kleerhanger voor de gereedschappen, steek de gereedschappen in de openingen aan de zijkanten van de radio en trek ze dan gewoon naar buiten. In het vak op oudere modellen zijn tabbladen gebogen om het in het dashboard te houden. Buig ze uit om het te verwijderen. Nieuwere modellen vereisen eenvoudig een kleine nieuwsgierigheid onder de boven- en onderkant om ze los te maken van het dashboard en uit te trekken. Maak de bedrading los, de connectoren zijn zo ontworpen dat ze maar één kant op kunnen.

Verwijder nu de schroeven waarmee het dashboard in de auto vastzit. Onder elke luidspreker is er een, ofwel een Phillips of een Torx 25. Onder het handschoenenkastje zijn er nog twee. Reik in de opening voor de radio en ontkoppel de vacuümleidingen naar de verdelingskeuzeschakelaar. De lijnen worden vastgehouden door een metalen clip die twee lipjes op het plastic stuk bevestigen, boven en onder. Laat de tabbladen los en trek de lijnen uit als een bende, alles tegelijk. Koppel de staaf los die loopt van de temperatuurkeuzeschakelaar naar de warmwaterklep. De meeste schakelaars in het midden van het dashboard kunnen worden vastgemaakt als u niet van plan bent het dashboard uit de auto te verwijderen.

Als u alle bedrading wilt verwijderen en het dashboard volledig uit de auto wilt verwijderen, markeert u de connectoren voor de schakelaars. Velen zullen fysiek, maar niet functioneel uitwisselen. Dit kan de aangewezen manier zijn om de ventilatormotor de eerste keer te doen. Het geeft een betere toegang, stelt u in staat gemakkelijker rond te lopen en het instrumentenpaneel bloot te stellen voor inspectie / reparatie van eventuele problemen terwijl het dashboard uit is. Het zou een goed moment zijn om eventuele uitgebrande dashboardverlichting te vervangen. Een opmerking over de verlichting voor de bedieningselementen van de verwarming. Er zijn drie bollen. Twee zijn voor dashboardverlichting en één is de herinnering aan de veiligheidsgordel. Ze steken allemaal in gaten in het dashboard. de twee lampen voor de verlichting hebben vergelijkbare gekleurde bedrading. De veiligheidsgordellamp heeft een andere kleur bedrading en wordt niet aangesloten op de andere twee.

Terwijl het dashboard naar beneden of naar beneden is, moet je je best doen om de plastic slangen en clips te repareren die de lange schroeven die de fascia aan het dashboard vasthouden, passeren. Deze houden de fascia goed vast en voorkomen dat deze uittrekt en laat de klep van de warmwaterklep van de schakelaar of de klep vallen. Superlijm op de uiteinden van de buizen werkt om ze op hun plaats te houden als de plastic delen in het dashboard niet kapot zijn. Als ze zijn gebroken, epoxy-lijm die hard droogt, werkt het best goed om de buizen vast te houden, je moet ze gewoon laten drogen. LocTite maakt een epoxy die zich net als JB Weld gedraagt, behalve dat deze binnen ongeveer 10 minuten droogt. Een beetje vaseline rond de randen van het dashboard, waar het contact maakt met andere stukken, zal een hoop van die zeurende gepiep en ratels elimineren.

Met een nieuwe motor controleer ik het altijd voordat ik het installeer. Ik zorg ervoor dat het loopt voordat ik alles uit elkaar scheur. Nadat je een slechte hebt geïnstalleerd en alles weer in elkaar hebt gezet voordat je het wist, zul je altijd onthouden om de nieuwe te testen voordat je begint.

Nu, voordat je het dashboard verwijdert, als je gaat proberen het dashboard op je schoot te leggen, pak dan wat je nodig hebt bij de hand terwijl je op de rechter voorstoel zit. Je hebt de nieuwe motor, een kruiskopschroevendraaier of een Torx 20 en 25 driver nodig, afhankelijk van het jaar van de auto. Trek het dashboard voorzichtig naar voren en draai het naar beneden zodat het op uw schoot / knieën rust. De strakste draden zijn de draden die naar de lichtschakelaar van het handschoenenkastje gaan, de grond kan hier aftrekken en is een uitdaging om opnieuw te verbinden. Je kunt reiken en het kanaal van de ventilatiebox bovenaan aftrekken en een beetje naar links schuiven. Dan moet het harde zwarte plastic kanaal voor de rechter ontwaseming zich verplaatsen, er zijn twee schroeven die het naar beneden houden. Verwijder ze en schuif het kanaal van zijn staaf door het naar rechts te trekken. Reik rond en verwijder de rechter vensterkanaalbuis (het grijze papierkanaal) van achter de ventilatormotor. Het wordt vaak geniet in het kanaal aan de ontluchting, gemakkelijker om het kanaal van de ontluchting te trekken dan de buis van het kanaal af. De kanalen kunnen op het dashboard worden geplaatst. De slangen worden meestal langs de auto geplakt. Verplaats het gewoon uit de weg. Ontkoppel vervolgens de bedrading naar de ventilator. Verwijder vervolgens de rubberen slang die van de behuizing van de ventilatormotor komt en ga naar het weerstandspakket. Je hoeft het niet van de weerstand te halen, net buiten de ventilator. Verwijder vervolgens de rubberen slang die van de behuizing van de ventilatormotor komt en ga naar het weerstandspakket. Je hoeft het niet van de weerstand te halen, net buiten de ventilator. Verwijder vervolgens de rubberen slang die van de behuizing van de ventilatormotor komt en ga naar het weerstandspakket. Je hoeft het niet van de weerstand te halen, net buiten de ventilator.

De ventilator wordt vastgehouden met drie Phillips-schroeven of drie Torx 20-schroeven. Ze zijn verdeeld rond de metalen behuizing. Verwijder ze en til de ventilator omhoog en naar buiten. Het kan een beetje manoeuvreren om de ventilatorbladen en de behuizing uit het gat te krijgen, maar deze zal zonder kracht naar buiten komen.

Voel rond in het gat en zorg dat er niets in zit. ruim het op als het er is. Installeer vervolgens de nieuwe ventilator opnieuw. Mogelijk moet u het in het gat plaatsen en vervolgens draaien om de schroefgaten in lijn te brengen. Plaats de schroeven terug en vergeet niet de rubberen slang weer aan te brengen. Voor de nieuwere motoren moet u de uiteinden van de connector verwisselen om op de nieuwe motor aan te sluiten. Dit is vrij eenvoudig, maar zorg ervoor dat je het controleert voordat je alles weer samenvoegt. Als u een airbag-auto hebt en de ventilator wilt controleren voordat u alles weer in elkaar zet, sluit u gewoon de airbag aan op de connector voordat u de sleutel inschakelt. Het hoeft hiervoor niet aan het stuur te worden bevestigd, maar laat het niet los komen terwijl de sleutel aan is, anders gaat het SRS-lampje aan en is het speciale gereedschap nodig om het uit te schakelen. Het is mogelijk om de ventilator achterwaarts te bedraden en dan zal de uitvoer veel worden verminderd. Als de ventilator draait, maar er lijkt niet veel stroom uit te komen, probeer dan de draden te verwisselen. Het is een goed idee om de ventilator te testen nadat u deze hebt gemonteerd om ervoor te zorgen dat de bladen schoon zijn en niets raken.

Onthoud gewoon hoe alles uit elkaar viel en zet het terug. Let op de bedrading en knijp er niets van. Zorg ervoor dat de vacuümlijnen voor de distributieschakelaar weer aan gaan en dat de metalen klem in de lipjes vastklikt. Controleer voordat u het dashboard terugdraait of de stang van het verwarmingsventiel op zowel de schakelaar als de klep zit. Veel fascia raken kapot als de stang wordt gedwongen zonder het dashboard of de fascia los te maken. De schakelaar of het verwarmingsventiel kan zowel worden verbroken als de stang als deze wordt aangedraaid met een aangehaald dashboard. Pas op dat u geen van de vacuümleidingen van de verschillende motoren uit de motoren slaat. Eén vacuümlek in het dashboard zal de distributiekiezer buiten werking stellen en de rusttoestand van de motor beïnvloeden. Lijn het dashboard uit met de ventilatieopeningen om het erin te duwen.

De drukknopschakelaars in het midden onderaan van het dashboard kunnen in eerste instantie misschien niet correct uitgelijnd zijn. Mogelijk moet u in het radiogat reiken en hun harnassen routeren om ze gelijk en horizontaal te laten lijken. Zorg ervoor dat er geen bedrading rond de verhittingsklepstang komt. Denk er bij het opnieuw installeren van de radiokast aan om de antenne aan te sluiten en in het gat in de linkerluidspreker te reiken en de bedrading achter de doos uit te voeren terwijl u deze invoert. Bij nieuwere auto's moet de radio opnieuw worden gecodeerd om operationeel te zijn, zorg ervoor dat u de code kent. Zo niet, dan kan een dealer de code voor u krijgen als u de auto naar hen toe brengt. U hebt het serienummer en onderdeelnummer van de radio nodig. Ze moeten de auto meestal zien om te voorkomen dat iemand die een radio heeft gestolen, belt en de code krijgt.

Als de ventilatieopeningen in uw dashboard de positie waarin u ze plaatst niet kunnen vasthouden, of zich in een 900 sluiten, kunt u deze vastdraaien door kleine wisselringen om hun draaiende pinnen te steken. Wrik gewoon het beweegbare deel van de ventilatie naar buiten, zachte overreding aan de boven- of onderkant van het stuk, door het iets omhoog te duwen, laat u die pen los en kunt u de ontluchting eruit trekken. Plaats de O-ringen op de pennen en duw de ventilatie-opening naar binnen totdat deze in de gaten vergrendelt. De o-ringen werken als ringen en spannen de ventilatieopeningen voldoende aan om ze te laten blijven waar je ze neerzet, ongeacht hoe hard je nieuwe ventilator blaast.
900 16T classic carlsson cabrio 1989 ( airflow kit 185 PK zonder kat met gekietelde APC)
mercedes B 200 turbo 193 Pk

sten1944
Geregistreerd lid
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 09 jun, 2017 13:30
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Verwarming

Bericht door sten1944 » za 29 sep, 2018 0:29

Probleem is opgelost. Eerst de motor getest en die werkt, daarna begonnen met doormeten en geëindigd bij de keuzeschakelaar die dus kapot was, gelukkig nog enkele exemplaren liggen die het wel doen en deze verwisseld. Auto is weer aangenaam warm. Voorzijde dashboard had ik al eens vervangen door een houten exemplaar dus uit en inbouwen was mij al bekend. Iedereen nog bedankt voor de informatie.

Plaats reactie