Nieuwe schokbrekers/veren

1978-1993
Plaats reactie
Gebruikersavatar
popeye
Geregistreerd lid
Berichten: 94
Lid geworden op: za 09 aug, 2008 17:41
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Nieuwe schokbrekers/veren

Bericht door popeye » ma 17 sep, 2018 9:20

Omdat de 900GT 25 jaar oud is, mag 'ie wel eens verwend worden...

Na het forum doorgespit te hebben, ben ik er nog niet veel wijzer op geworden. Graag heb ik met de GT ongeveer hetzelfde rijcomfort als met de 9-5. Welke nieuwe schokbrekers/veren (zonder verlaging) kan ik hiervoor het beste laten monteren?

Ik ben benieuwd naar de reacties
ex Saab 99 GL (1982)
ex Saab 900 (1987)
ex Saab 900 NG (1996)
ex Saab 9-5 2.3t lineair business (2003)
Saab 900 GT (1993)
Saab 9-5 2.3 t Griffin biopower Hirsch (2010)

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5668
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Nieuwe schokbrekers/veren

Bericht door reiernumans » ma 17 sep, 2018 22:29

Sport chassis reproductie veren van Saabits icm Sachs of Bilstein B4 dempers. Als je het iets sportiever wil kun je nog naar B6 gaan. IMO een fijne combi.

Een 900 Classic laat zich overigens niet echt vergelijken met een 9-5, die laatste is véél meer een autobahn cruiser, terwijl de 900 juist wat meer tot z'n recht komt op binnenwegen (hoewel je er prima lange snelweg stukken mee kunt doen, retourtje Zuid Frankrijk was geen enkel probleem voor mijne). Ik zou me niet teveel focussen op 9-5 niveau rijcomfort uit een classic halen.. ;-)
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Sapphire
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 28790
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: Outside Europe

Re: Nieuwe schokbrekers/veren

Bericht door Sapphire » ma 17 sep, 2018 23:48

Ik ook niet, want dat is schier onmogelijk. Als schokdempers zijn KYB Gas-a-just ook lekker comfortabel. Een van de lekkerste schokdempers waar ik mee heb gereden onder een classic (was een vijfdeurs in mijn geval, met T16S veren er onder, dus vergelijkbaar met een GT - niet qua flexen in de bocht uiteraard). Vergeet ook de overige onderstelrubbers niet, dat scheelt vaak nog meer dan veren en schokdempers.
9000, what else?

Plaats reactie