Conversie ke-jetronic naar lucas hoe zit het met de kabelboom

1978-1993
Plaats reactie
V6Kees
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 66
Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
Regio: NL - Provincie Limburg

Conversie ke-jetronic naar lucas hoe zit het met de kabelboom

Bericht door V6Kees » zo 09 sep, 2018 17:02

Beste forummers,

Hulp gevraagd :-S+
Enige tijd terug ben ik begonnen met een motorwissel waarbij ik afscheid heb genomen van mijn 8v ke-jetronic en een 16v turbo blok heb gemonteerd.
Het mechanische structurele werk lijkt goed verlopen te zijn: blok, koelsysteem en uitlaat zijn overgezet en waar nodig aangesloten.

Echter ben ik nu bij de kabelboom aangekomen die me meer uitdaging oplevert dan ik had verwacht.
Ik heb de ontsteking en ELCD overgezet uit de donor en daarnaast de lucas kabelboom volledig aangesloten op de injectors, gasklepsensor, luchtmassa en temperatuursensor.
De groenwitte 15+ draad heb ik aangesloten op zekeringspunt 22 en de brandstofpomp heb ik aangesloten op punt 87b van het brandstofpomp relais.
Ik zie dat de pomp bij contact netjes aangestuurd wordt om het brandstofsysteem te primen echter wordt de pomp niet aangestuurd tijdens het starten.
Het starten van de motor is dan ook hetgene dat tot nu toe niet wil lukken.

Ik heb een 3tal draden over die vanuit de lucas kabelboom naar de zekeringsbak van de donor liepen:
1. wit-rood
2. rood
3. blauw wit

Heeft iemand een idee waarop deze draden aangesloten zouden moeten worden?
Zijn er stappen, zaken die ik over het hoofd zie?

SAAB 900i '88
SAAB 9-3 1.8t '04
SAAB 900T APC '83

Gebruikersavatar
gertram
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 2142
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Conversie ke-jetronic naar lucas hoe zit het met de kabelboom

Bericht door gertram » zo 09 sep, 2018 19:52

Heb je de manual 2:3 CU14 fuel injection system al http://www.hexfiles.com/users/shan/Fuel ... System.pdf
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).

V6Kees
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 66
Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Conversie ke-jetronic naar lucas hoe zit het met de kabelboom

Bericht door V6Kees » ma 10 sep, 2018 20:54

Bedankt voor de tip Gertram, die manual had ik inderdaad al gevonden.
Ik ben weer wat verder en weet inmiddels waar de rood, rood-witte en blauwe draad voor dienen: Dit zijn de kabels voor de airco.

Wat ik over het hoofd had gezien is de bestekkering onder het dashboard hier lopen bruinwit draad, groen en blauw ook naar de Lucas ECU.
Deze moet ik ook over zetten van de donor. :oops:

SAAB 900i '88
SAAB 9-3 1.8t '04
SAAB 900T APC '83

V6Kees
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 66
Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Conversie ke-jetronic naar lucas hoe zit het met de kabelboom

Bericht door V6Kees » ma 10 sep, 2018 20:54

Bedankt voor de tip Gertram, die manual had ik inderdaad al gevonden.
Ik ben weer wat verder en weet inmiddels waar de rood, rood-witte en blauwe draad voor dienen: Dit zijn de kabels voor de airco.

Wat ik over het hoofd had gezien is de bestekkering onder het dashboard hier lopen bruinwit draad, groen en blauw ook naar de Lucas ECU.
Deze moet ik ook over zetten van de donor. :oops:

SAAB 900i '88
SAAB 9-3 1.8t '04
SAAB 900T APC '83

Plaats reactie