Radio ontvangt geen zenders ~Opgelost

1978-1993
Plaats reactie
Knissaw
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel

Radio ontvangt geen zenders ~Opgelost

Bericht door Knissaw » do 06 sep, 2018 15:45

Gegroet,

Toen ik vandaag mijn gloednieuwe radio, een JVC KD-X351BT, binnen heb gekregen heb ik deze uiteraard per direct aangesloten op mijn Saab 900 S uit 1992. Echter ik heb de radio aangezet en tot mijn verbazing speelde deze geen FM zenders af en krijg ik enkel white noice.

De reden dat ik de radio in eerste instantie kocht is omdat de radio die ik bij de auto gekregen heb na mijn weten kapot zou zijn. Deze ontving ook geen zenders, maar kon bij deze ook de helft van alle opties niet bedienen omdat die uit het niets verdwenen... Reden genoeg voor mij om te denken dat het aan de radio zou liggen, zeker wanneer ik een radio probeerde die in de oude 900 van mijn vader zat. Deze kan Radio 3FM draaien op frequentie 96.2 samen met een andere Duitse zender die ik vond rond de frequentie 98.nogwattes. zenders als Radio 2 en overige kan deze ook niet vinden.
Woon tussen Deventer en Zwolle in, achteraf. De auto staat in de schuur, het lijkt mij dat ik hier ontvangst zou moeten hebben gezien de 96 van mijn moeder hier wel ontvangst heeft.

Ik ben een beetje radeloos, heb dan ook een hekel aan radio's inbouwen, tis magie in mijn ogen.
Iemand die een idee heeft waar ik naar zou kunnen kijken om het probleem op te lossen.

Oja, De auto mag niet de openbare weg op, geschorst. Kan dus niet ergens anders heen rijden om te proberen of dit wel zou werken... Sadly

Cheers

Pim
Laatst gewijzigd door Knissaw op zo 09 sep, 2018 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 900 S Griffin blue 1992

It's build, not bought

Funky Dude
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Re: Radio ontvangt geen zenders

Bericht door Funky Dude » do 06 sep, 2018 16:34

Als 2 radio's problemen hebben met het ontvangen van zenders, zou ik toch eens naar de (bedrading van de) antenne kijken.

Knissaw
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Radio ontvangt geen zenders

Bericht door Knissaw » do 06 sep, 2018 17:42

zucht.... Het probleem is gevonden,

Van het weekend komt er in mijn sleuteltopic een stukje over :roll:
Saab 900 S Griffin blue 1992

It's build, not bought

Plaats reactie