Verzekering classic cabrio
-
Arnold V.
- Geregistreerd lid
Verzekering classic cabrio
Beste allemaal, kan iemand mij adviseren in een goede en bij voorkeur niet te dure verzekering voor mijn classic cabrio (1993) die ik tegen taxatiewaarde wil verzekeren. Ik ga voor een WA + beperkt casco dekking, het is een tweede auto. Dank vast voor de moeite!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Verzekering classic cabrio
Geen idee, ik heb er gewoon een kale oldtimer verzekering (20+jaar) verzekering van €70 opzitten.
-
Mark14
- Geregistreerd lid
Beste Arnold,
Daarvoor kan je op mijn website een berekening maken: www.youngtimer-verzekering.nl
groeten,
Mark
Daarvoor kan je op mijn website een berekening maken: www.youngtimer-verzekering.nl
groeten,
Mark
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Probeer Emerpark/Insucon/Acura in dat geval
-
Hofman
- Donateur (2x)

Ik heb mijn 1987-er volledig casco verzekerd bij Unive, tegen taxatiewaarde. Ook de kap is dan bijvoorbeeld verzekerd. Je mag dan 5.000 km per jaar rijden, ik weet niet of je daar genoeg aan hebt maar ik wel... Volgens mij ben ik iets van 200 euro per jaar kwijt.
-
paulzee
- Geregistreerd lid
Hoe vaak moet je de auto dan laten taxeren? 1 keer per 2 jaar?
-
Hofman
- Donateur (2x)

1x per drie jaar. Overigens zijn daar geen kosten aan verbonden.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Ik laat beide Saabs 1x per drie jaar taxeren door T. Ebing - dat is niet gratis, prijsopgave vraag je het beste bij hem.
Let ook even of je taxateur de juiste papieren heeft: bij verzekering wordt alles geaccepteerd, bij uitkering wil men nog wel ineens moeilijk gaan doen over juiste certificering van de taxateur.
Volledig casco verzekerd tegen x% van de taxatiewaardes met ik meen 10/15.000 km per jaar
Let ook even of je taxateur de juiste papieren heeft: bij verzekering wordt alles geaccepteerd, bij uitkering wil men nog wel ineens moeilijk gaan doen over juiste certificering van de taxateur.
Volledig casco verzekerd tegen x% van de taxatiewaardes met ik meen 10/15.000 km per jaar
-
paulzee
- Geregistreerd lid
Beste hofman,
Doet unive de taxatie?
Groet paul
Doet unive de taxatie?
Groet paul
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ben niet zo'n Univé fan, maar zo te lezen is het wel een scherpe aanbieding 
-
Mark14
- Geregistreerd lid
Op de website van Univé:
Voor het aanvragen van deze verzekering is een taxatierapport nodig. Dit moet zijn opgesteld door een bij NIVRE aangesloten expert. Laat u de taxatie door Univé uitvoeren, dan bedragen de kosten hiervan € 75,-
Overigens is € 75,- dan wel weer een scherp tarief voor een taxatie.
Voor het aanvragen van deze verzekering is een taxatierapport nodig. Dit moet zijn opgesteld door een bij NIVRE aangesloten expert. Laat u de taxatie door Univé uitvoeren, dan bedragen de kosten hiervan € 75,-
Overigens is € 75,- dan wel weer een scherp tarief voor een taxatie.
-
Hofman
- Donateur (2x)

Bijzonder. Bij mij zijn daarvoor nooit kosten in rekening gebracht maar het is blijkbaar veranderd ! Ik ben overigens erg tevreden over unive. Ik heb een paar keer schade afwikkeling gehad (gelukkig niet voor de saab) die prima en snel zijn afgehandeld.
-
Erry
- Geregistreerd lid
Hallo,
vandaag gesproken met Unive: betreft Saab Cabrio Vector 42 PKV 3 2005 geschatte waarde volgens Peter Heijnens Eersel Saab expert ca 10m (de auto is nog niet formeel getaxeerd),dagwaarde ca 4,5 m ben nu All Risk verzekerd via Allianz.
Ik rijd 32 jaar schadevrij.
De Saab wordt als "dagelijkse" auto gebruikt met een max van 7,5m km per jaar, ik heb geen tweede auto, mijn vrouw wel; maar staat op haar naam
Helaas heeft Unive GEEN oplossing voor mijn vraag.
Zou toch graag bij een grote schade meer dan de dagwaarde uitgekeerd willen hebben.
Weet iemand waar ik WEL terecht kan ??
Dank voor jullie hulp,
Erry
Maastricht
vandaag gesproken met Unive: betreft Saab Cabrio Vector 42 PKV 3 2005 geschatte waarde volgens Peter Heijnens Eersel Saab expert ca 10m (de auto is nog niet formeel getaxeerd),dagwaarde ca 4,5 m ben nu All Risk verzekerd via Allianz.
Ik rijd 32 jaar schadevrij.
De Saab wordt als "dagelijkse" auto gebruikt met een max van 7,5m km per jaar, ik heb geen tweede auto, mijn vrouw wel; maar staat op haar naam
Helaas heeft Unive GEEN oplossing voor mijn vraag.
Zou toch graag bij een grote schade meer dan de dagwaarde uitgekeerd willen hebben.
Weet iemand waar ik WEL terecht kan ??
Dank voor jullie hulp,
Erry
Maastricht
-
Martindr
- Donateur

Ik heb mijn 900 Classic cabrio uit 1991 verzekerd bij Advies Verzekerd in Meppel.
De auto kan je all-risk verzekeren tegen taxatie waarde. Taxatie moet om de 2 jaar
Voordeel is dat je het hele kunt rijden en ook onbeperkte km's. Er zijn ook andere km categorieën
Prijs is wel duurder dan hier wordt genoemd, maar als je het hele jaar wilt doorrijden is dit een goede optie
Gr Martin
De auto kan je all-risk verzekeren tegen taxatie waarde. Taxatie moet om de 2 jaar
Voordeel is dat je het hele kunt rijden en ook onbeperkte km's. Er zijn ook andere km categorieën
Prijs is wel duurder dan hier wordt genoemd, maar als je het hele jaar wilt doorrijden is dit een goede optie
Gr Martin