De 900RA nr 117 van johnb52

1978-1993
Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » vr 28 mar, 2014 0:58

Tijdens wisselen van bougies , zaten de verkeerde in, trok ik een bougiekabel stuk...

Geen idee hoe dat kwam, want heel hardhandig deed ik niet.

Dus tijd voor nieuwe:

Afbeelding

En gemonteerd:

Afbeelding

Omdat ik van die blow-off valve af wilde, gevraagd via Facebook hoe de orginele gemonteerd zat, op de turbo dus.

Om daar makkelijk bij te komen de intercooler buizen en nog een paar andere los.

Blijkt ook dat de IC dus helemaal niet vast zit???

Ik snapte er niks van, DV zou op de turbo moeten zitten, nou waar dan?

Afbeelding


Opgelost, want tijdens monteren van de blow off valve is blijkbaar de mof vervangen door een op maat afgesneden mof, die ik dus niet meer kan gebruiken.

Omdat toch alles er af lag, de boel schoongemaakt, en waar nodig opnieuw gelakt:

Afbeelding

Van oud naar nieuw:

Afbeelding


Morgen alles weer monteren, want ik wil wel naar huis rijden morgenavond...
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door Thieuke » vr 28 mar, 2014 9:51

Dat ziet er super uit zeg!

verstuurd vanaf mijn GT1752 met tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
DionHPT
Geregistreerd lid
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door DionHPT » vr 28 mar, 2014 11:50

Like this!!! :D
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM :)

9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18

Gebruikersavatar
Olle 2.1
Donateur (8x)
Donateur (8x)
Berichten: 1816
Lid geworden op: do 05 apr, 2012 11:35
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door Olle 2.1 » vr 28 mar, 2014 12:04

Sjemig mooi schilderwerk!
9-5 aero estate 2003 Graphite Green

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » do 03 apr, 2014 14:39

Afbeelding


Nog meer spul gekocht.

Had in verwoede pogingen de lelijke blow off valve te vervangen door de originele al een tweedehands slang gekocht, mocht niet helpen want bij poging om m op de turbo te schuiven scheurde dat ding al.

Dus Samco setje gekocht, dumpvalve, en nog wat vacuümslang, rotor verdeelkap en Oliefilter...

Nou de Samco slangen lijken niet helemaal op de originele slangen, dus moet nog even kijken welke slang ze waar hebben bedoeld, en hoe gemonteerd, maar de boel zit in ieder geval nu aangesloten.

Geen idee of het uit maakt, maar de rotor en verdeelkap waren niet van Bosch, stond verder niks op, behalve made in italy.
Laatst gewijzigd door Vyv op do 03 apr, 2014 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding zichtbaar gemaakt.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 31543
Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door Sapphire » do 03 apr, 2014 15:06

Made in Italy dan zijn het zeer waarschijnlijk Facet... In principe niet zoveel mis mee, al is de kwaliteit wel aanmerkelijk minder dan Bosch. Ik vind Beru een goed alternatief merk.
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » za 05 apr, 2014 17:08

Afbeelding

AIC schoongemaakt. Met Motip remmenreiniger.

Ook de slangen van en naar schoongemaakt. Zat geen vuil in.

Whats next om afslaan tegen te gaan?
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 2879
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 23:29
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door ralph_m » za 05 apr, 2014 22:35

Lmm? Stationaire afstelling van de gaskabel? Benzinepomp? Injectoren vuil?

Zit er iets van een koude start systeem op een classic? Of doet de aic dat?

Gebruikersavatar
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 2879
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 23:29
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door ralph_m » za 05 apr, 2014 22:48

Kan je iets hiermee? Uit de bentley

Afbeelding

Gebruikersavatar
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 2879
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 23:29
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door ralph_m » za 05 apr, 2014 22:51

Iets groter

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » za 05 apr, 2014 23:05

ralph_m schreef:Lmm? Stationaire afstelling van de gaskabel? Benzinepomp? Injectoren vuil?

Zit er iets van een koude start systeem op een classic? Of doet de aic dat?
Doet de AIC volgens mij?

Die dingen die je noemt zijn de volgende zaken die ik na kan kijken.

Maar zomaar alles vervangen gaat ook in de papieren lopen, dus tijd voor plan van aanpak.

De Bentley heb ik ook, maar was nog niet zo ver met lezen :-)
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 2879
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 23:29
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door ralph_m » ma 07 apr, 2014 21:27

Gasklepsensor al nagekeken? Deze kan ook vies worden. Zie p240-18 van het rode boekje

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » ma 07 apr, 2014 21:40

Ik ga even kijken. Bedankt.

240-18 is over de AIC?

240-12&13 is de TPS


Ik zie ook dat de coolant temperature sensor will cause a noticeable increase in idle speed, as well as possibly affecting driveablillity .

En de temp blijft sinds kort ook vrij laag staan. Mss thermostaat of de sensor.
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007

Gebruikersavatar
Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1485
Lid geworden op: zo 15 mei, 2011 14:53
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door Robinson1 » ma 07 apr, 2014 22:37

Thermostaat zou ik in ieder geval vervangen door een nieuwe (82gr.) wel met beleid de boutjes losschroeven, bij Krizzie brak er 1 af en dat was bepaald geen lolletje :evil:
9-5 ‘04 Vector Steelgrey B235L op LPG de daily SOLD
9000 2.3 Anni 1997 Scarabee
900 T8 combi coupe ‘84
900 i, 8 klapper uit 1984. De 2-deurs Sedan (project car)
9-3 FPT stage 1, sold

(p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 10781
Lid geworden op: za 04 feb, 2012 15:44
Regio: NL - Provincie Zeeland

Re: De 900RA nr 117 van johnb52

Bericht door johnb52 » ma 07 apr, 2014 23:24

Robinson1 schreef:Thermostaat zou ik in ieder geval vervangen door een nieuwe (82gr.) wel met beleid de boutjes losschroeven, bij Krizzie brak er 1 af en dat was bepaald geen lolletje :evil:

82 graden?

Ik zie wel 92 of 89 bij R&D staan...
Saab 9-5 2.3T SE '98 g-iced, stage 1 (sold)
Saab 9-3 2.0t '02 stage 1 biopower (sold)
Saab 900 T16Red Arrow '87(sold)
Saab 9-3 Cabrio FSP (sold)
Saab 9-3 SportEstate '06 2.8 V6 Stage 3+ (sold)
Renault Clio MK3 '06 (sold)
Peugeot 1007