Trionic project inbouwen
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Trionic project inbouwen
Begin jij aan de draadboom en een partlist voor me? Ga ik beginnen met hoarden!
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Jeroen van 't Hul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Trionic project inbouwen
Saab is voorzien van nieuwe steek en 9000 remmen voor. Remt super, ook heel fijn pedaal gevoel. Handrem werkt ook naar behoren, nu op de achterwielen.
Langs Dion geweest, die er de door hem geschreven software in heeft geschoten, speciaal gemaakt voor een classic. De motor liep direct uiterst soepel, stationeer strak, afremmen/gas los of gas in, lage snelheid. Precies zoals het hoort. Koud start is ook direct goed. Rijdt nu met uitgeschakelde lambda sensor want die bleek kapot te zijn, ga ik nog vervangen en daarna inschakelen in de software. Auto rijdt nu op 0.8 bar. . . en met primair 6 gaat dat hard genoeg om binnen enkele tellen rijbewijs invorderbare snelheden te behalen
Airco aangesloten m.b.v. informatie van Vyv, met AC out aan de massa van de relais en het werkt! Systeem op druk gezet, maar helaas, airco condensor lek.
Samen met de nieuw opgebouwde T8:
Cross spokes, zijn best leuk
Langs Dion geweest, die er de door hem geschreven software in heeft geschoten, speciaal gemaakt voor een classic. De motor liep direct uiterst soepel, stationeer strak, afremmen/gas los of gas in, lage snelheid. Precies zoals het hoort. Koud start is ook direct goed. Rijdt nu met uitgeschakelde lambda sensor want die bleek kapot te zijn, ga ik nog vervangen en daarna inschakelen in de software. Auto rijdt nu op 0.8 bar. . . en met primair 6 gaat dat hard genoeg om binnen enkele tellen rijbewijs invorderbare snelheden te behalen
Airco aangesloten m.b.v. informatie van Vyv, met AC out aan de massa van de relais en het werkt! Systeem op druk gezet, maar helaas, airco condensor lek.
Samen met de nieuw opgebouwde T8:
Cross spokes, zijn best leuk
Laatst gewijzigd door Jeroen van 't Hul op za 11 aug, 2018 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Trionic project inbouwen
Afbeeldingen zijn niet zichtbaar...
- Sebusta
- Donateur (2x)
- Berichten: 695
- Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Trionic project inbouwen
Gaaf hoor! ziet er heel netjes uit. Volgend jaar wil ik eigenlijk ook de ombouw naar t5 gaan doen. Twijfel nog tussen zelf alles uitpluizen en een oude t5 kabelboom hergebruiken. of een complete set aanschaffen en installeren, zoals die van eeuroparts. Ga jij voor ombouw via het vliegwiel, zodat de airco behouden kan blijven?
Hoe gaat het met de vorderingen?
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Trionic project inbouwen
Project ligt momenteel even stil ivm vakantie en wat andere prio's, enige wat ik gedaan heb is de (7 of 9) niet gebruikte draden uit de grote stekker ECU gehaald.
Ik wil eigenlijk gaan voor de krukaspoelie oplossing omdat ik geen zin heb een koppeling-klus
Mijn classic heeft geen airco en ik heb nog geen plannen voor een airco inbouw, want witte auto en opendak zijn eigenlijk al voldoende voor mijn hobbymatig gebruik.
Ik wil eigenlijk gaan voor de krukaspoelie oplossing omdat ik geen zin heb een koppeling-klus
Mijn classic heeft geen airco en ik heb nog geen plannen voor een airco inbouw, want witte auto en opendak zijn eigenlijk al voldoende voor mijn hobbymatig gebruik.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: di 28 dec, 2004 23:08
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Trionic project inbouwen
@ Vyv,
ik heb de sensor ook op de poulie geplaatst maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen
ik heb de poulie iets laten afdraaien en mijn signaalplaat(of hoe je dat ook noemt) tussen de poulie en blok geplaatst
Als je info wilt hebben. Ik heb .dwg tekeningen van Ruud gekregen en daar een eigen poulie van getekend en laten laseren in magnetisch RVS.
Mocht je interesse hebben, kan ik je tekeningen en foto's aanleveren
ik heb de sensor ook op de poulie geplaatst maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen
ik heb de poulie iets laten afdraaien en mijn signaalplaat(of hoe je dat ook noemt) tussen de poulie en blok geplaatst
Als je info wilt hebben. Ik heb .dwg tekeningen van Ruud gekregen en daar een eigen poulie van getekend en laten laseren in magnetisch RVS.
Mocht je interesse hebben, kan ik je tekeningen en foto's aanleveren
- Jeroen van 't Hul
- Geregistreerd lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Trionic project inbouwen
Airco van mijn auto werkt inmiddels En met het weer van de afgelopen weken. . .maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Trionic project inbouwen
Lekker is dat hè? 900 Classic airco..
Je drukt de knop in, fan slaat aan, KLIK, magneet koppelt, 5 minuten later is het alsof je voor een open koelkast staat.
Je drukt de knop in, fan slaat aan, KLIK, magneet koppelt, 5 minuten later is het alsof je voor een open koelkast staat.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- falskdansker
- Donateur
- Berichten: 32
- Lid geworden op: wo 03 mar, 2010 22:43
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Trionic project inbouwen
Is het eigenlijk mogelijk om Trionic 5.5 in te bouwen in een auto zonder turbo (2.1/b212i)?
900i (MY91; YS3AC55E8Mxxxxxxx)
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Trionic project inbouwen
Zeker. Mijn 2.3I 9000 heeft het ook (MY '95). Alleen zul je er niet heel veel aan hebben buiten een iets soepeler lopend bok als je het eenmaal goed ingesteld hebt. En misschien een iets beter koppel, vermogen en verbruik. Grootste voordeel van Trionic t.o.v. Bosch LH is de veel betere pingelcontrole en turbodruk instel mogelijkheden.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Trionic project inbouwen
Ik denk dat je met de goed te programmeren ontsteking nog best eens wat souplesse zou kunnen winnen bij een ongeblazen 16-kleppert, voor zover ik weet is het ook weleens gedaan. Het enige 'probleem' is dat zo'n ombouw vaak relatief kostbaar is, en die investering zich niet direct vertaalt in meer (piek)vermogen.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- Sebusta
- Donateur (2x)
- Berichten: 695
- Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Trionic project inbouwen
Ben benieuwd naar deze optie? Heb een mooie kabelboom van eEuroparts binnen gekregen. Nog wat onderdeeltjes bij elkaar sprokkelen, en dan kan opbouwen beginnen. Het lastigste is het patroon voor de BDP sensor. Wil eigenlijk niet weer opnieuw het vliegwiel laten verwijderen en monteren. Dus als er een optie is om het op een andere manier te doen met behoud van airco dan hoor ik dat graag.Arjen15 schreef: ↑do 02 aug, 2018 8:59@ Vyv,
ik heb de sensor ook op de poulie geplaatst maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen
ik heb de poulie iets laten afdraaien en mijn signaalplaat(of hoe je dat ook noemt) tussen de poulie en blok geplaatst
Als je info wilt hebben. Ik heb .dwg tekeningen van Ruud gekregen en daar een eigen poulie van getekend en laten laseren in magnetisch RVS.
Mocht je interesse hebben, kan ik je tekeningen en foto's aanleveren
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Trionic project inbouwen
Als ik inspiratie heb komend weekend dan eens kijken of er leven in zit!
Re: Trionic project inbouwen
Succes
Ik ben benieuwd. Wil het binnen aantal jaar ook eens proberen eerst alles goed op punt zetten.
Ik ben benieuwd. Wil het binnen aantal jaar ook eens proberen eerst alles goed op punt zetten.
- Sebusta
- Donateur (2x)
- Berichten: 695
- Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Trionic project inbouwen
En, en en?? Zonder inspiratie en met een verse accu wilt die misschien ook wel starten? Ben heel benieuwd Vyv!Vyv schreef:Als ik inspiratie heb komend weekend dan eens kijken of er leven in zit!
...
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)