O, ik hoop trouwens dat 900 bezitters geen aanstoot nemen aan het feit dat ik als 90-er in de 900 classic rubriek wat zit te blaten.... maar anders merken jullie de levensbeschouwelijke kwesties waar ik voor sta niet op.
Omwisselen van de voorstoelen.... ken dah?
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Omwisselen van de voorstoelen.... ken dah?
Ik zit te denken aan het wisselen van bestuurdersstoel
en passagiersstoel. Wat linksvoor zat rechtsvoor zetten en andersom. Ik weet dat je dan met de draaiknoppen en het knoppie voor het omklappen van de leuning verkeerd om zit, maar dat vind ik
niet bezwaarlijk. Verder geen problemen te verwachten?...
O, ik hoop trouwens dat 900 bezitters geen aanstoot nemen aan het feit dat ik als 90-er in de 900 classic rubriek wat zit te blaten.... maar anders merken jullie de levensbeschouwelijke kwesties waar ik voor sta niet op.
-
Marknett
- Lid van verdienste
Re: Omwisselen van de voorstoelen.... ken dah?
Hoi Ralph,
Volgens mij kom je dan in de knoei met de beugel voor de hoogteverstelling vd stoel. Die zit links wel, maar rechts niet.
Gr/Mark
(ex 90 bezitter ...
)
Volgens mij kom je dan in de knoei met de beugel voor de hoogteverstelling vd stoel. Die zit links wel, maar rechts niet.
Gr/Mark
(ex 90 bezitter ...
-
verde900
- Donateur

tja een 90 is deels 90(0) en deels 90(00) dus je zit deels goed 
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Nou weet ik waar dat rare ding daar beneeje doet. Ik dacht vaste en zeker voor de pedaalemmer.... Nou, heb zitten spelen met wat de beste instelling en zithouding is. Geeft geen pas om je passagier deze uitgebreide verstelmogelijkheid te geven, maar het viel me op dat de zetel in de standaard upright position niet gek is. Dus misschien doe ik het toch nog de switch. Heb andere zorgen. Heb aan het contact zitten werken. Werkt nu, maar elke keer als ik de auto aanraak, krijg ik een klein schokkie. Lekstroom?
Marknett schreef:Hoi Ralph,
Gr/Mark
(ex 90 bezitter ...)
-
verde900
- Donateur

Ralph ik realiseerde me te laat dat je een blauw interieur niet mooi vond
dus: op marktplaats aangeboden:
Saab 900 Red Arrow voor / achter stoelen
Prijs: 150 Euro
Beschrijving: Goede Saab 900 Red Arrow beige stoelen bj 1987.
Naam: Spoor (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Regio: Zuid-Holland
stoelen zien er lang niet gek uit!
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Euhhhhh, laat ik daar nou langs bij zijn geweest. Mijn stoelen zien er beter uit. Need I say more? Dank voor de suggesties. Misschien hou ik alles wel zo. Voor iedere Saab bezitter zal het wel bekend voorkomen: begin je ergens, ziet het volgende er weer niet uit enzovoort.
Mijn 90 ziet er voor zijn leeftijd al behoorlijk goed uit.
Mijn 90 ziet er voor zijn leeftijd al behoorlijk goed uit.
verde900 schreef:Ralph ik realiseerde me te laat dat je een blauw interieur niet mooi vond
-
Geert
- Geregistreerd lid
Je kan de stoelen omwisselen zonder de rails.
Dus de hoogteverstelling blijft dan waar je hem nu hebt.
Is geen probleem volgens mij.
Het hangt er van af wat je losschroeft, de zit of de zit met rails.
Geert
Dus de hoogteverstelling blijft dan waar je hem nu hebt.
Is geen probleem volgens mij.
Het hangt er van af wat je losschroeft, de zit of de zit met rails.
Geert
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Als bestuurder neig je het meest op de stoel links te gaan zitten. Die heeft dus de meeste slijtage. Omwisselen is dus net zoiets als wat je met banden doet. Ik heb dat al eens vroeger gedaan met een auto van dat andere Zweedse merk. Omwisselen van de stoelen.
josephine schreef:Waarom wil je het interieur veranderen? Is de bestuurdersstoel doorgezeten? Dat kan volgens mij vrij simpel met een nieuw netje opgelost worden, gewoon bij de Saab dealer te verkrijgen.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Tsja, de 90 he?... Was ook het instapmodel. Ben een beetje een zeur. de bestuurdersstoel ziet er nog behoorlijk goed uit, alleen zie je na een lange zit dat de bekleding wat gaat rimpelen, door de doorzit.
josephine schreef:Maar die van jouw is net ingelopen met een ton op de teller ........ die van mij staat inmiddels op 250.000 kilometer en 't interieur is nog steeds als nieuw, die van m'n ouders idem?!ralph12 schreef:Als bestuurder neig je het meest op de stoel links te gaan zitten. Die heeft dus de meeste slijtage. Omwisselen is dus net zoiets als wat je met banden doet. Ik heb dat al eens vroeger gedaan met een auto van dat andere Zweedse merk. Omwisselen van de stoelen.
-
verde900
- Donateur

idd Ralph, met een vers matje heb je die stoel zo weer op orde, ik kan me niet voorstellen dat (zelfs een oude) SAAB stoel nou veel minder zit dan een stoel van een Alfa.ralph12 schreef:Ben een beetje een zeur //na een lange zit zie je dat de bekleding wat gaat rimpelen, door de doorzit.
Ik vind de SAAB stoelen van mn klassieke 900 (of die van de 99/90) zeker beter als mn Volvo stoelen.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Wat is een matje in dit verband? En wat mot er gesloopt worden om er eentje "in te krijgen"? En kan'k dah zelf?
verde900 schreef:idd Ralph, met een vers matje heb je die stoel zo weer op orde, ik kan me niet voorstellen dat (zelfs een oude) SAAB stoel nou veel minder zit dan een stoel van een Alfa.ralph12 schreef:Ben een beetje een zeur //na een lange zit zie je dat de bekleding wat gaat rimpelen, door de doorzit.
Ik vind de SAAB stoelen van mn klassieke 900 (of die van de 99/90) zeker beter als mn V*lv* stoelen.
-
Manic
- Lid van verdienste
Is dit ook het matje waar de stoelverwarming in verwerkt zit?