Hoi saabers,.
Mijn scunpa, heeft een 900i op gas bj 87 ofzo,...Bij het gasgeven klapt de luchtfilterhuiskap eraf (die vastzit met zo'n grote slangklem) Lijkt alsof hij zijn lucht niet kwijt kan, ook van vermogensverlies is sprake. Draai ik deze kap zeer goed vast,..dan klapt hij wel ergens anders in het luchtsysteem eraf. Suggesties?????lekke inlaatkleppen???
mvg rene v Heerden
luchtfilter deksel knalt eraf
-
Joop
- Geregistreerd lid
Re: luchtfilter deksel knalt eraf
Ik denk eerder aan backfire. Pas maar op dat de hele boel niet in de hens gaat!
Probleem zit mogelijk in een versleten LPG systeem!
Probleem zit mogelijk in een versleten LPG systeem!
-
bennie
- Geregistreerd lid
kan ook de ontsteking zijn heb zelf ook een 900i op gas ik en daar had ik het zelfde mee toen heb ik de onsteking iets later gezet en hij loopt weer als een trein op naar de 4 ton 
-
Thom
- Donateur

10 tegen 1 dat het een backfire is omdat je ontsteking niet goed staat! (bedie heren gelijk?)
-
Koert
- Donateur (2x)

Nog een paar mogelijkheden, naast verkeerd ontstekingstijdstip:
-Lekkende kleppen (te weinig klepspeling, het is een 8V toch?);
-Te arm mengsel (verdamper versleten of verstopt, aanzuigen valse lucht ergens in het inlaatkanaal);
-Slechte bougies;
-Slechte verdeler en rotor (vonken kunnen in de verdeler voortijdig overspringen naar de verkeerde cilinder).
Succes!
Groet,
Koert
-Lekkende kleppen (te weinig klepspeling, het is een 8V toch?);
-Te arm mengsel (verdamper versleten of verstopt, aanzuigen valse lucht ergens in het inlaatkanaal);
-Slechte bougies;
-Slechte verdeler en rotor (vonken kunnen in de verdeler voortijdig overspringen naar de verkeerde cilinder).
Succes!
Groet,
Koert