Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: doen waar 'ie voor gemaakt is
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Re: Over een Talladegarode MY'92 5-deurs 900 T16: "Feast your eyes"
Belachelijk mooi!!!!!!!!!
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Mooie velgen! Ik heb er in die maat Kumho's Ecsta HS52 opliggen
-
caspar
- Donateur (5x)

mooie velgen. Heb nu Yokohama banden. Deze hebben een strakke wang en een gaaf profiel.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Zo’n mooie auto en zulke mooie velgen verdient eigenlijk een setje Michelins, niet?
Bridgestone Turanza 6 zou ook wel een mooi alternatief zijn denk ik.
-
theun
- Donateur (3x)

Ik dacht hetzelfde. Michelin voelt als soort van premium en is de enige juiste keuze in mijn optiek.reiernumans schreef: ↑do 27 nov, 2025 10:34Zo’n mooie auto en zulke mooie velgen verdient eigenlijk een setje Michelins, niet?![]()
-
albertk
- Donateur (3x)

Heb zelf op mijn classic Goodyear banden laten leggen, een enorm verschil in grip bij acceleratie ten opzichte van toen 7 jaar oude Michelins die er op lagen en nog lang niet versleten waren.
Prachtige velgen trouwens
Prachtige velgen trouwens
-
Pelendur
- Geregistreerd lid
Prachtig zeg. Ik was altijd erg tevreden over mijn toyo’s.
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Wat een heerlijk glimmend setje, bijna zonde om te gebruiken, bijna!
Gebruik je sportveren en of verlaging schokbrekers? Bij sommige classics kan hij met 195/50 best hoog komen te staan. Ik heb zelf 195/55 om de wielkasten iets te vullen, al moet ik zeggen dat deze Goodyears wel een beetje bolle wang hebben en met belading (zelfs met luchtbalgen op 2 bar) over drempels ik soms nog eens in de wielkasten hap.
Gebruik je sportveren en of verlaging schokbrekers? Bij sommige classics kan hij met 195/50 best hoog komen te staan. Ik heb zelf 195/55 om de wielkasten iets te vullen, al moet ik zeggen dat deze Goodyears wel een beetje bolle wang hebben en met belading (zelfs met luchtbalgen op 2 bar) over drempels ik soms nog eens in de wielkasten hap.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Continental PremiumContact rijd ik nu al weer een paar jaar mee (komende van Toyo T1R's) Erg tevreden mee!
Wel in 205/50R16
195/50 is voor mensen die hun onderstel niet op orde hebben.
Wel in 205/50R16
195/50 is voor mensen die hun onderstel niet op orde hebben.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Hap je dan de wielkasten of schraapt het spatlapje voor de achterwielen over de grond? Klinkt vrij vergelijkbaar vanuit de auto..phthalaat schreef: ↑do 27 nov, 2025 14:06en met belading (zelfs met luchtbalgen op 2 bar) over drempels ik soms nog eens in de wielkasten hap.
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
In elk geval de wielkasten, de banden hadden zichtbare strepen van de wielkastrandbeschermer (leuk scrabble woord) na een aantal kortopvolgende aanvaringen. Ik heb nog bumpstops liggen maar de bouten waar ze in moeten waren compleet verrot dus daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Wanneer deze bandenset af is wil ik toch ook gaan kijken naar 195/50 (sorry Kris) maar dan met verlagingsveren en waarschijnlijk koni shocks.
-
vel0city
- Donateur (2x)

Dank allen voor de suggesties! Het worden toch de Hankooks in de originele maat van 195/50/16, goeie prijs-kwaliteit verhouding en ze passen qua looks ook mooi onder een Classic.
En nog een dingetje: vandaag, 5 jaar geleden, stond deze Classic bij de RDW in Amsterdam voor de import:
Maar na die 5 jaar staat de auto nog steeds op mijn naam. Het einde is gelukkig echt in zicht nu, nog wat details afronden, wachten tot de motorkap opnieuw gespoten is (deze ligt inmiddels alweer bij de spuiter) en we kunnen serieus gaan nadenken over wanneer we de APK erop gaan zetten
En nog een dingetje: vandaag, 5 jaar geleden, stond deze Classic bij de RDW in Amsterdam voor de import:
Het was een natte dag, die 3 december 2020. Diep in de coronatijd. Onwetend op wat er allemaal te wachten stond voor zowel mijzelf als de auto. Bijna exact 6 maanden later ging de auto de garagebox in voor wat uitmondde op een totaalrestauratie die inmiddels al weer ruim 4,5 jaar gaande isvel0city schreef: ↑do 03 dec, 2020 13:27Speaking of: vandaag was het dan zo ver: de RDW wilde hem zien. En dat betekende dus ook de eerste echte kilometers met een FPT onder m'n rechtervoet. Over die ervaring kan ik kort zijn: wat een genot is dat zeg![]()
En dan sta je in de miezer te wachten met je glimmende Saab.
En dan gaan er ineens drie keurmeetsers in je achterbak kijken. Wat hebben ze gevonden?
Oh, niks aan de hand kennelijk, dat waren de VIN-nummer experts die even met elkaar afstemde waar het nummer zat en hoe je dat nou precies moest aflezen, er schijnt in de fabriek met de ponsmal wat gedaan te zijn waardoor er soms meerdere nummers "echode" onder het daadwerkelijke nummer.
Maar we zijn goedgekeurd! Dus weer teruggereden en voor de deur even de twee bolides bij elkaar geparkeerd voor een gebroederlijk plaatje![]()
Maar na die 5 jaar staat de auto nog steeds op mijn naam. Het einde is gelukkig echt in zicht nu, nog wat details afronden, wachten tot de motorkap opnieuw gespoten is (deze ligt inmiddels alweer bij de spuiter) en we kunnen serieus gaan nadenken over wanneer we de APK erop gaan zetten
-
Saapie
- Donateur (2x)

Met de 2.1 op de foto! Aan die auto heb ik nog gesleuteld, nadat Willem de zwarte onderkant had laten spuiten. Er zat een breuk in de motorkabelboom, die heb ik gesoldeerd en we hebben de auto helemaal gecontroleerd. Is verkocht aan een liefhebber.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
De B212 is eigenlijk voor de Amerikaanse markt gemaakt toch?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Klopt. Heerlijke motor