En wéér kan ik m'n geluk over dit bijzondere Saabje niet op!
Want slechts twéé dingen hoopte ik ooit te kunnen veranderen als 'ie straks weer rijdt. En eentje daarvan lukt 'n stuk sneller dan gedacht.
Toen ik destijds de proefrit maakte in m'n oorspronkelijke SA, zat daar een standaard stuur in. Ik wist toen ook helemaal niet dat daar eigenlijk een houten stuurtje in hoorde. Het was dan ook tot mijn grote verrassing dat De Snelheid er bij levering ineens een vier-spaaks Momo stuurtje (met Saab erin gestanst) in had gemonteerd. Pas toen hoorde ik dat 't bijbehorende houten stuurtje zoek was geraakt, met de vraag of ik hier ook akkoord mee was. Nou, dat was ik zeker! Wàt een boterg**l leren stuurtje was dat zeg!
..
.Eigenlijk is precies dat Momo stuurtje tot op de dag van vandaag, in geen auto die ik ooit had, overtroffen.
Nu zit in m'n huidige SA wèl het originele houten stuurtje en da's zo klein dat ik de tellers grotendeels niet kan lezen, dus ik hoopte al dat ik ooit weer zo'n zelfde Momo stuurtje zou vinden als ik destijds in m'n SA had. Welnu, dankzij de goede wil van een Stylevolle Saab connaisseur hier wel bekend, is 't vandaag tot mijn Groote Verrasching ende Blijheidt ineens gelukt zo'n stuurtje op de kop te tikken.
Mijn tweede Silver Arrow wordt hiermee ècht een terug-in-de-tijd-machine straks! Zó enorm blij mee!
.
Bijzonder ook dat dit gelukje me, net als deze auto, geheel onverwacht gegund werd.

Het enige dat nu ooit nog 's gewijzigd mag worden aan m'n SA, is een metersetje en 'n dubbelloops uitlaat zoals ik die er destijds ook in en onder had.