De witte 900S van Vyv. Setje 17" cross spokes te koop.

1978-1993
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Velgies erop.

Bericht door Vyv » do 08 jun, 2023 16:12

Gele aero schreef:
do 08 jun, 2023 15:55
...
Stiekem vind ik hem nog het mooist op die 16" crossspokes die je er ook onder hebt gehad, maar dat is een close finish met deze. ...

Nou dan ben ik benieuwd hoe dat eruit zag, want ik heb nog nooit een set 16 inch cross spoke in mijn bezit gehad :wacko:

Een overzicht van alle velgen die op deze witte hebben gezeten staat 2 pagina's terug.
>>>> viewtopic.php?f=4&t=169973&start=330#p1963842

phthalaat
Geregistreerd lid

Bericht door phthalaat » do 08 jun, 2023 16:18

Leuk zo'n embleem in de wielen, dat mis ik soms wel bij de andere aeros.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 08 jun, 2023 16:27

Ja leuk hè!

Ook zijn de velgen zo gebalanceerd dat het lood niet zichtbaar is, dat zit bij alle vier precies achter een spaak. De bandenman heeft zijn best gedaan :nod:
Afbeelding

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 08 jun, 2023 19:04

Afbeelding
Dit is toch geen standaard setje, in mijn ogen mooier dan het nieuwe spul. !7 inch is toch een beetje DTM look helaas.

Maar ehhh... trek je er niets van aan en genieten ervan zou ik zeggen!

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 08 jun, 2023 20:08

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 08 jun, 2023 20:18

Mooie velg! (Maar of het onder deze classic echt mooi staat daar is mijn mening over verdeeld...)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 08 jun, 2023 20:28

Ewout schreef:
do 08 jun, 2023 20:18
.... echt mooi staat daar is mijn mening over verdeeld...)
En dat geeft niks!
:devil_finger:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 08 jun, 2023 20:43

Gezien mijn gespleten persoonlijkheid heb ik al één medestander.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 08 jun, 2023 20:57

Voor je het weet is heel de buurt om.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: De witte 900S van Vyv. Pioneer DEH-77MP.

Bericht door Vyv » vr 09 jun, 2023 12:09

Snel verder voor dat de buurt in opstand komt.
Afbeelding

Was al een tijdje aan het rondkijken voor een andere radio, had niet echt een klik met de Kenwood die erin zat (al vanaf aankoop). Neigde wel richting de nieuwe retro radio's van Blaupunkt maar keek ook met een schuin oog naar verleden en in mijn RedArrow had ik een super Pioneer en in TheGreenHornet had ik een Alpine, waar ik echt van onder de indruk was.

En wat doe je dan? Een zoekopdracht op Marktplaats en maar wachten met die hengel en ja hoor er kwam een Pioneer DEH-77MP voorbij en nog eens vlak in de buurt ook. Brutaal bod en dat ik 'm gelijk kom ophalen die avond en de deal was gesloten.

Boekje erbij, kabelboom nog helemaal intact en doosje voor het frontje.
Made in Belgium (2005) staat er op de sticker van de radio.
Afbeelding

Wat ik ook gedaan heb is een bluetooth dongle aangesloten op de IP-bus van de radio, AUX geactiveerd en kan nu muziek streamen naar de head unit.
Afbeelding

Radio was snel ingebouwd want ISO stekkers aan beide kanten. En toen ik deze foto's begon ik me weer te ergeren aan de sleet van mijn Nardi stuur. Zonlicht erop en de foto versterkt het ofzo, maar het lijkt veel erger dan het in het echt is Afbeelding
Afbeelding

Gelijk maar even ander stuurtje doen dan. Bijna NOS Italvolanti stuur uit de doos gehaald, want vorig jaar of 2 jaar terug ook al een seizoen mee rondgereden, iets dikker dan de Nardi, meer vingerribbels aan de achterkant en die claxon buttons laten zich zo fijn bedienen. Echt gemaakt voor de fijne Italiaanse handjes ;-)
Afbeelding

Ooh ja en die Pioneer? Dat is toch wel een klasse apart... totaal ander geluid dan de Kenwood die eerst had, zo helder en crisp, alsof er eerst een deken over de speakers lag (beetje overdreven), gaat ook hard heb nog niet durven verder draaien aan de volume knop! Bediening is idiot-proof. En de looks ben ik ook blij mee, lekker simpel, alleen geen groene verlichting... Afbeelding

Zoekopdracht "vergeten" te verwijderen. Dus ik heb er nog maar eentje bij gekocht voor reserve Afbeelding

Afbeelding

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: De witte 900S van Vyv. Pioneer DEH-77MP

Bericht door Barten » vr 09 jun, 2023 12:26

Mooi, hoor!
Misschien een rare vraag: kun je die meter uit de middencosole onder de radio omwisselen met de meest linker boven de verwarmingsknoppen. Dan heb je de 3 Saab-meters met dezelfde lay-out in mijn optiek netter naast elkaar.

phthalaat
Geregistreerd lid

Bericht door phthalaat » vr 09 jun, 2023 12:30

Want die prachtige nieuwe stijl turbodrukmeter in klokkenhuis heb je er nu al wel in!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 09 jun, 2023 12:35

Dat kan zeker maar vond (toen) dat de leestbaarheid van de turbodrukmeter voorrang had op de Voltmeter.

Tegenwoordig heb ik APC drukmeter in-dash (zie ook reactie hierboven) en heb ik ook al de gedachte gehad om de 3 saabmeters weer naast elkaar te zetten, en wellicht ook de randen netjes te maken. Ook is het ledlampje van de speedparts turbodrukmeter is kapot en deze kan niet vervangen worden zonder de meter helemaal uit elkaar te halen, ja echt Afbeelding.

Dus ja, dat zit er wel aan te komen....
Eerst maar weer het Nardi stuur onder handen nemen Afbeelding

veenaalt
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door veenaalt » vr 09 jun, 2023 12:52

Vyv schreef:
vr 09 jun, 2023 12:09
Afbeelding
En toen ik deze foto's begon ik me weer te ergeren aan de sleet van mijn Nardi stuur. Zonlicht erop en de foto versterkt het ofzo, maar het lijkt veel erger dan het in het echt is.
Gelijk maar even ander stuurtje doen dan. Bijna NOS Italvolanti stuur uit de doos gehaald, want vorig jaar of 2 jaar terug ook al een seizoen mee rondgereden, iets dikker dan de Nardi, meer vingerribbels aan de achterkant en die claxon buttons laten zich zo fijn bedienen. Echt gemaakt voor de fijne Italiaanse handjes ;-)
Afbeelding
Nu je het andere stuur toch los hebt en uit de auto zou ik die een lekker nieuwe leer kleurtje geven. Lijkt die ook weer als nieuw. Daarnaast heb je die dan mooi als reserve stuur!👍😬

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 11 jun, 2023 10:50

veenaalt schreef:
vr 09 jun, 2023 12:52
Nu je het andere stuur toch los hebt en uit de auto zou ik die een lekker nieuwe leer kleurtje geven...
Ben er mee bezig.

Maar eerst:
Zoekopdracht "vergeten" te verwijderen. Dus ik heb er nog maar eentje bij gekocht voor reserve.
Wat doe je op van die hete dagen waarbij de mussen van het dak af vallen, dan pruts je een van de frontjes open van het "reserve" toestel om te kijken of het allemaal wat groener kan, vind de linkse kant van het forum ook leuk.

Afbeelding

Men neme een groene permanent marker en voilà. Ook het witte rond de grote ronde knoppen heb ik een groen laagje gegeven.
Afbeelding

In het eggie is nog wat groener dan op de foto, krijg het niet goed vast gelegd op de foto, want het toestel is vrij fel en krijg een soort van overbelichting op die plek. Alleen het centrale dot matrix display is nog wit, daar blijf ik vanaf. Meer dan tevree met het resultaat, had niet verwacht dat het zo goed zou gaan.
Afbeelding

Plaats reactie