Lek ophanging beugel uitlaat

1978-1993
Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Lek ophanging beugel uitlaat

Bericht door Mark900i » vr 18 dec, 2020 17:48

Daar zeg je wat...vond uitlaat iid zwaarder dan ik dacht, heb de “kenner” van Saab garage wel heel hoog zitten.
Ik dacht eraan om als ik mijn Saab weer origineel bekabelt heb om toch mede met andere schroefgat een andere CustomMade oplossing te bedenken en weldegelijk steun te bieden op die plek, ook ik vind de afstand zo groot naar de ophangrubbers.
Zoek nu hulp bij klus uithalen alarmsysteem...zie topic “ Alarm eruit geknipt”, er zit dus zó veel extra bedrading ook links boven pedalen dat het bijna lijkt of straks de helft van mijn electronisch onderdelen het niet doen.
Ik zoek nu naar waarom na knippen benzinepomp onderbroken wordt, ja...om niet meer weg te kunnen rijden.. , hij startte wel en sloeg in een slag aan, liep tot beetje benzine in leiding op was....duidelijk lijkt me...nu nog de kleuren bedrading zoeken....
Enfin ik heb er ook stekkers hangen die helemaal nergens op aansluiten....
Dit moet ik in dat andere onderwerp schrijven bedenk ik me nu....

Fijn dat jullie toch meer steun adviseren voor de uitlaat, de metaal pasta kan een hitte hebben tot 1000 graden, daaron deze genomen, als het weer gaat lekken gaat er een ander spulletje op, het scheurtje is maar klein.
Dank voor jullie reactie...

Knissaw
Geregistreerd lid

Bericht door Knissaw » vr 18 dec, 2020 21:30

Op de foto's die je hebt gepost zie ik geen scheur o.i.d.? Wel kan ik je vertellen dat als er een scheur in had gezeten, de hele parkeerplaats onder de olie had moeten liggen,
ik vermoed dat het net goed is gegaan en dat er geen scheur in je bak zit.

Als dat niet het geval is, en jij wel een heel duidelijk gat / hele duidelijke scheu die van de binnen, naar de buitenkant van de bak loopt ziet, dan zal die flink stuk zijn ja.
Dit kan je overigens controleren door even de hele bende rondom die ophanging brandschoon te maken, borsteltje en wat remmenreiniger will do the trick. Als je n kort blokje om gaat en hij daar weer knijtertje vet is mag je er van uit gaan dat het een scheur is. Wel even ruiken aan de olie, misschien is het blokolie (verschil is goed te ruiken).

Stel het is echt stuk kan je het insmeren met pasta. Weet wel dat dit een tijdelijke oplossing is die in de toekomst gegarandeerd gaat falen. Je kan het wel laten fixen, maar dat gaat waarschijnlijk wel een paar duiten kosten.
De enige optie die ik kan bedenken om het permanent op te lossen is lassen. Maar dat kan je beter navragen bij een autorestaurateur (Dan moet je dr eentje hebben die écht oude auto's, jaren 20,30, maakt / autocomponenten opnieuw fabriceert). Daar zijn vaak wel jongens die flink goed kunnen lassen, en in kunnen schatten of het uberhaupt mogelijk is om de gegoten aluminium behuizing te lassen valt. Ik denk dat het zou moeten kunnen, maar dat kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen.

pieter TS
Donateur
Donateur

Bericht door pieter TS » vr 18 dec, 2020 23:21

Ik heb wel bakken gelast waar scheuren in zaten. Het grootste probleem bij een bak in de auto is dat er olie blijft komen uit de scheur. De kunst is om alle olie uit de baker te krijgen en zorgen dat de scheur olie vrij is. Lassen stelt dan niets meer voor.

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » za 19 dec, 2020 14:30

Saapie schreef:
vr 18 dec, 2020 13:45
Dit kan je goed dicht krijgen met Alsi.
Dit spul?
Afbeelding
https://www.rustbuster.nl/catalogus/pro ... 2-debrasel

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 19 dec, 2020 22:25

Ja, wordt keihard. Je kan er zelfs motorblokken mee repareren. En schroefdraad in tappen

Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mark900i » zo 20 dec, 2020 1:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een klein scheurtje maar de olie druppelde er toch echt uit daar,
Afbeelding
Hier dus dicht met JB-WELD extreem heat.....tot nu toe gaat het goed, img geen olievlek op straat.

Dank voor de toevoegingen, om daar te lassen is lastig en de bak zal er dan uit moeten, een heel gedoe.
Ik ga het Aldi 12 zeker aanschaffen....voor als ik weer een druppel zie.
Heel gemakkelijk is natuurlijk de oliebestrijding de bak te laten lopen zodat de scheur ook vanaf de binnenkant bak niet “droog” staat.
Helaas kan je er zo niet bij van binnen uit daar dat grote tandwiel zit......zal gaan nadenken over alternatieve beugelconstructie.
Check!

Plaats reactie