Verbeteren audio 900 Classic

1978-1993
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Verbeteren audio 900 Classic

Bericht door reiernumans » di 19 sep, 2017 0:29

Zo, om een uurtje of 9 stond de bezorger voor de deur met het setje Hertz DCX 100.3 dat ik vanochtend besteld had. Half uurtje later zaten ze in de auto! :wow:

Ik moet nog even goed pielen met de equalizer, maar so far so goed. Klinken strak, mid en hoog doen ze heel goed, bassen ook beter dan wat erin heeft gezeten. Morgen even kijken of ik met wat finetuning het geluid goed gebalanceerd krijgt, maar ik ben enorm blij!

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 19 sep, 2017 1:05

Het is dat ik de naam vergeten ben, maar ik weet wel een subwoofer die er denk ik wel onder past. Weet alleen niet hoe de kwaliteit is... Het is in ieder geval een subwoofer die bedoeld is om onder je voorstoel te doen! Zal vast niet de enige zijn die onder de achterbank zal passen

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 19 sep, 2017 1:06

@reiernumans: Welke headunit heb je in je 900?

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 19 sep, 2017 9:54

Een Pioneer DEH-1800UB.

Vanochtend onderweg naar werk nog wat verder zitten pielen, ik wacht nog even af met oordelen tot ik de achterspeakers er ook in heb, maar ik denk dat ik toch een subje ergens wil verstoppen. Verder zijn die speakers wel heel fijn!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 19 sep, 2017 14:36

Zat gister nog ff met Reier te appen over zo'n subje onder je stoel. Ewout heeft wel een mooie setup:

viewtopic.php?p=1539302#p1539302" onclick="window.open(this.href);return false;

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 19 sep, 2017 21:58

Dat ziet er goed uit idd, denk dat ik ook maar een keer zo'n sub ga kopen voor onder de stoel, zal vast wel goed werken.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 19 sep, 2017 22:20

Vanmiddag heeft m'n huisgenootje de deur opengedaan voor de postbezorger, die een setje Hertz DCX 460.3 voor me had!

Nu nog de moed verzamelen om ze te monteren. @Gele aero, heb jij iets aan moeten passen achter om ze te kunnen monteren? Ik heb nog geen tijd gehad/genomen om de originele 4x10's eruit te halen en te kijken hoe 't zit..

Wbt de sub, ik ga ook nog eens goed kijken. Als ik zoiets onder een stoel of onder de achterbank zou kunnen verstoppen zou de audio in m'n 900 redelijk af zijn denk ik zo. Ben benieuwd hoe de 4x6'jes het gaan doen wat bass betreft.

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » wo 20 sep, 2017 0:26

reiernumans schreef:Wbt de sub, ik ga ook nog eens goed kijken. Als ik zoiets onder een stoel of onder de achterbank zou kunnen verstoppen zou de audio in m'n 900 redelijk af zijn denk ik zo. Ben benieuwd hoe de 4x6'jes het gaan doen wat bass betreft.
Ik ben ook erg benieuwd! Houdt ons op de hoogte. :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 20 sep, 2017 0:31

reiernumans schreef:Vanmiddag heeft m'n huisgenootje de deur opengedaan voor de postbezorger, die een setje Hertz DCX 460.3 voor me had!
Wel apart, zo'n postbezorger die onder werktijd on-the-side nog wat handel voor zichzelf doet :lol:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » wo 20 sep, 2017 9:50

Je moest eens weten wat voor handeltjes die postbezorger allemaal heeft. Van kleding tot TV's tot autospeakers, niks is te gek!

Iemand ervaring met de Kenwood KSC-SW11? Ziet eruit als heel veel bang for your buck.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 20 sep, 2017 12:20

Als je geluk hebt, komen de montagepunten overeen met de gaten die er in de roosters achter zitten. Ik vul het zelf altijd wat op met ringetjes zodat de speakerrubbers niet tegen de rand aankomen. Er schijnen ook mallen voor te zijn (of is dat voor de grotere maten?).
En qua sub, overweeg ook nog eens de Pioneer TS-WX710A (of voorganger). Staan voor best redelijke bedragen op marktplaats, en hij geeft echt prachtig geluid en je houdt ook nog 95% van je bagageruimte over.

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 03 okt, 2017 19:11

Afgelopen dagen eens wat gaan testen met het upgraden van de audio in onze vijfdeurs. Heb een setje BLAM Relax 130 RC gekocht, 13 cm coaxiale speakers met een RMS van 60W. De bedoeling was om deze op de originele plaats in het dashboard te knutselen. Dit leek allemaal te lukken, ik kon ze goed vast krijgen met de clipjes, maar er was helaas nèt iets te weinig ruimte in het dashboard zelf om ze erin te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens heb ik de voorspeakers uit onze steilneus gehaald (die BLAM Relax 100 RC's heeft, 10 cm versie van de 130 RC) en die voorin gedaan. Uiteraard paste dit wel gewoon.

Ik wilde eens kijken of ik de 13 cm achterin kon krijgen, waar bij ons eerst de normale Pioneer 10 cm speakers zaten (waarvan de uitgedroogde rubberen rand inmiddels helemaal verspreid lag door de kofferbak nadat ik een avond hard muziek geluisterd had (foto hieronder)). Hier pasten ze wel goed, aangezien er hier veel meer ruimte was. Om te testen had ik ze snel even vastgezet om te horen hoe het klonk, en dat was erg goed! Kwam er wel achter dat de headunit maar eens vervangen moest worden, hadden er een Caliber vintage-look radio inzitten, die heb ik nu omgewisseld naar een goede Pioneer (DEH-X5900BT).

Afbeelding

Vandaag de speakers maar eens goed vastgezet, op een creatieve manier die beter werkt dan ik had verwacht: tie-wraps!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na wat finetuning is de audio al veel beter dan ooit, maar de bass voorin kan nog beter. Misschien toch nog maar eens proberen om 13 cm voorin te krijgen... :)

Setup op dit moment:

Headunit: Pioneer DEH-X5900BT
Speakers voor: BLAM Relax 100 RC coaxiaal
Speakers achter: BLAM Relax 130 RC coaxiaal

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 03 okt, 2017 19:46

Je moet je foto's even ergens anders hosten, Photobucket verpest de boel.. ;-)

Ik heb vandaag nog even zitten prutsen met mijn achterspeakers; 4x6 past niet in de originele montagegaten. Metra maakt een adapter om 4x6 speakers te passen waar 4x10 hoort, maar ik heb nog niet gevonden waar ik die in Europa kan krijgen. Zelfs op Ebay kon ik ze niet vinden via een bedrijf dat ze naar NL wil verschepen. Denk dat ik maar een stukje MDF moet scoren om zelf een adapter te maken..

13cm past wel in de originele locatie? Dan kan ik ook nog even kijken of ik mijn speakers nog kan omruilen voor 13cm spul :)

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 03 okt, 2017 19:50

Idd, heb Photobucket net vandaag aangemaakt met de gedachte dat dat goed werkt... maar niet dus!

Nee, 13 cm past niet op de originele plek, daarom heb ik het ook vastgezet met tiewraps, wilde geen gaten gaan boren namelijk

lennardbijker
Donateur
Donateur

Bericht door lennardbijker » di 03 okt, 2017 19:53

Foto's uploaden op de kop via deze site, maar je kunt ze iig wel bekijken :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie