Voor het eerst een Saab

1978-1993
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Voor het eerst een Saab

Bericht door op » ma 25 okt, 2004 22:44

Jip schreef:..Ontdekte wel dat de mat aan de bestuurderskant vochtig was. Volgens mij komt er wat water binnen via de raamrubbers. Eerst maar proberen op te lossen met siliconenspray!?
Maar ... nog steeds erg happy met m'n Saab!
Ik zou niet meteen met siliconenspray beginnen, je krijgt het er niet meer af en 't gaat plakken.
Als je de raamrubbers verdenkt moet je eerst checken of de afwateringsgaatje onder aan de deur en de gaatjes onder aan de deurbekleding boven het rubber open zijn en deze zonodig vrijmaken.
Een natte mat kan ook komen door een lek in het luchtsysteen, lekke raamrubbers vande voorruit of een roestgaatje in de bodem. misschien is het nog wat anders. :( Ik zou eerst de oorzaak opsporen. succes!

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 26 okt, 2004 8:59

Kachelkraan?
die zit ook aan de bestuurdeskant.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 26 okt, 2004 9:44

Oei, toch nog veel mis voor het geld dat je hebt neergeteld. Ik denk dat de anderen mijn mening zullen delen. kan 1 en ander onder garantie worden verholpen?

Natte mat?... Lekkage koppelings/rem circuit? Wat me trouwens bij mijn vraag brengt...

Mijn reservoirtje loopt langzaam leeg. Was volgens Tinga de hoofdremcylinder. Nu was die 35.000 km geleden al eens gedaan door Arijjansen (4 jaar terug 321 gld.).

Toch als je zo'n 2 minuten uit alle macht blijft drukken op de rem, en er komt nauwelijks iets uit, is het de vraag of ik toch niet kan wachten met deze reparatie, die richting de 400 euro zal gaan...

Gast

Bericht door Gast » di 26 okt, 2004 11:11

We hebben € 3000,00 betaald bij een particulier. Voor een dergelijke Saab betaal je in de garage wel 5000 a 6000 Euro en daar hadden we eigenlijk ook op gerekend. Dus we hebben nog wat 'over' om 'm helemaal in orde te maken.

Voordeel is dat je bij de garage een stukje garantie meekoopt, die hebben we nu niet.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 26 okt, 2004 14:06

Jip schreef: Ontdekte wel dat de mat aan de bestuurderskant vochtig was. Volgens mij komt er wat water binnen via de raamrubbers. Eerst maar proberen op te lossen met siliconenspray!?

Ik denk dat het water via de intrieur lucht bak binnen kom als deze verstopt is dan loopt de bak vol en loopt het regelrecht naar binnen.
Onderaan de bak zit een slang deze komt uit in de wielkast probeer deze eens goed schoon te maken ,je kan er ook een paar liter water in gooien en kijken hoe snel het wegloopt sucses.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 26 okt, 2004 17:09

bennie schreef:
Jip schreef: Ontdekte wel dat de mat aan de bestuurderskant vochtig was. Volgens mij komt er wat water binnen via de raamrubbers. Eerst maar proberen op te lossen met siliconenspray!?

Ik denk dat het water via de intrieur lucht bak binnen kom als deze verstopt is dan loopt de bak vol en loopt het regelrecht naar binnen.
Onderaan de bak zit een slang deze komt uit in de wielkast probeer deze eens goed schoon te maken ,je kan er ook een paar liter water in gooien en kijken hoe snel het wegloopt sucses.
Die bak zit aan de bijrijders kant!

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 26 okt, 2004 22:47

bennie schreef:Ik denk dat het water via de intrieur lucht bak binnen kom als deze verstopt is dan loopt de bak vol en loopt het regelrecht naar binnen.
Voordat je een liter water in de bak van de luchtaanzuiging stort, controleer dan eerst even wat de mogelijke oorzaak van een eventuele vervuiling is, vaak hoopt hier zich in de loop der jaren een hoop troep op, met name blader afval, en kan na verloop van tijd een flinke laag troep worden.

Wanneer de bak redelijk droog is, verwijder met de hand alle troep tot je er niets meer uitkrijgt, als de afvoerslang verstopt zit, deze voorzichtig met bijvoorbeeld een lasdraad of installatiedraad ontstoppen, zodat het water wegloopt, de rest van de verstopping kan je goed oplossen door de tuinslang op de slang te zetten, dan komt alle troep mooi los.

En als je deze dan schoon hebt.... houd hem dan ook schoon, dat scheelt je alleen maar.

Gr,

Dennis

Gast

Bericht door Gast » wo 27 okt, 2004 9:16

Bedankt allemaal tot zover!

Plaats reactie