Passen doet het in ieder geval niet goed. Ik heb de auto vandaag op de oprijbrug van m'n vaste d.h.z. garage in Amsterdam gezet om met een bakkrik de boel op z'n plek te forceren. Met veel geklooi is het gelukt om de originele ophanging van de einddemper te gebruiken zonder extra plaatje, maar dan wordt de middendemper tegen de middentunnel getrokken en zit de eindpijn knus in de bumper. Liever niet
Er zit gewoon niet genoeg speling op de koppelstukken om de uitlaat recht te trekken onder de auto door, dus dan maar plan B: ik zet een kort flexdeel tussen de downpipe en de middendemper, ik draai de middendemper om zodat de originele flens van de middendemper om de pijp van de einddemper kan schuiven en slijp een deel van de ingaande kant van de einddemper af om de extra benodigde ruimte op te vangen voor het extra flexibele deel. Zo schuift de middendemper weliswaar iets op naar achteren maar zit er wel een flexibel deel tussen, wat hopelijk het afmonteren een stuk makkelijker maakt
De bakolie is er ook vanaf gegaan. Enerzijds om lekke pakkingen aan te pakken, anderzijds omdat na een revisie ook een versnellingsbak even in moet lopen. Ik ben maar wat blij met m'n GM55804, met gewoon nog een olie aflaatplug
Di's alles wat er op de magneet is komen te zitten na 2000km. Het lijkt veel, maar de plug heeft een soort van hoedje als magneet, die beter zichtbaar is als 'ie schoon is:
Valt reuze mee dus. Ook het filter welke op het differentieeldeksel gemonteerd zit was zo goed als schoon. Met dat deksel gedemonteerd zijn de ingewanden van de bak goed zichtbaar:
Ook het deksel aan de zijkant, bij de schakelvork, was nattig, dus die is er ook maar meteen van af gegaan:
Daarna is het hele zwikje weer terug gezet met nieuwe pakkingen, maar vooral ook met een laagje vloeibare pakking ertussen. De bak is een gereviseerde unit van Elferink, welke de behuizingen schoon straalt, maar ik heb het idee dat door het stralen het oppervlak ruw wordt waar de pakking op komt. Zo hangen er dus al weer vrij sneldruppels aan de bak als ze de deksels "koud" monteren, met alleen de papieren pakking er tussen. Dat zou op deze twee plekken nu verleden tijd moeten zijn. Enige nadeel is dat er ook wat gezweet zit aan de voorzijde van de bak, bij het deel waar de primaire overbrenging de bak in komt. Die kan ik niet splitsen zonder de hele aandrijflijn weer uit de auto te lepelen, daar heb ik net even geen zin in

Dan maar maandelijks bakolie peilen, da's ook het moeilijkste niet en de olie waait vanzelf wel onder de auto door tijdens het rijden. Conserveert de boel goed in ieder geval