Rammel achter
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Rammel achter
Onze 900 classic 5 drs van 1992 heeft al jaren lang een rammel zitten die ik niet echt kan traceren.
Afgelopen jaar achteras eraf gehad en eea aan rubbers vervangen in de hoop dat dan misschien die rammel ook weg zou zijn. Auto op de brug gehad overal aan lopen trekken, kloppen etc maar geen rammel.
Het komt vooral voor op klinkerweg en drempels.
Ik heb een vermoeden dat het mogelijk uit de benzine tank komt. Het is ook geen metaal achtig geluid. Pomp er ook wel eens uit gehad. Toen Brak er nog wat af… werd het ook niet anders van.
Heeft iemand een idee?
Afgelopen jaar achteras eraf gehad en eea aan rubbers vervangen in de hoop dat dan misschien die rammel ook weg zou zijn. Auto op de brug gehad overal aan lopen trekken, kloppen etc maar geen rammel.
Ik heb een vermoeden dat het mogelijk uit de benzine tank komt. Het is ook geen metaal achtig geluid. Pomp er ook wel eens uit gehad. Toen Brak er nog wat af… werd het ook niet anders van.
Heeft iemand een idee?
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Re: Rammel achter
Hhm goeie maar licht volgens mij niks.
-
9323
- Donateur (2x)

Krik niet helemaal goed vastgeklemd onder het reservewiel?
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Daar zit zelfs een katoenen sok omheen om dat al uit te sluiten.9323 schreef: ↑vr 27 mar, 2026 20:01Krik niet helemaal goed vastgeklemd onder het reservewiel?
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Ook met personen op de achterbank? Of met de rugleuning achterbank neergeklapt?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Uitlaat kan tegen de as? Anders rugleuning van de achterbank die niet helemaal goed in de beugel valt?veenaalt schreef: ↑vr 27 mar, 2026 18:20Onze 900 classic 5 drs van 1992 heeft al jaren lang een rammel zitten die ik niet echt kan traceren.
Heeft iemand een idee?
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Eh.... losliggende 3e gordel onder achterbank?
Lijkt wel op het Q-music geluid dat je moet raden...
Of houten kofferbak bodem die de vergrendeling rammelt
Of idem voor de achterklep
Of speling op de achterste schokdempers bovenop
Of.....
Of....

Of.....
Of....
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Klopt idd. Helaas zijn er geen prijzen mee te verdienen.Roel95 schreef: ↑vr 27 mar, 2026 22:55Eh.... losliggende 3e gordel onder achterbank?
Of.....
Of....
![]()
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Is ook het eerste waar ik aan dacht.Michail schreef: ↑za 28 mar, 2026 14:15reactie stang ?
Wiel voor wiel eraf en maar aan 1 zijde opkrikken en dan rubbers controleren op speling
Dus beetje kracht op de stang laten komen.
Wat ook kan schokbreker rubbers, vooral die van koni, die zijn kleiner in oppervlak
Ik dacht een keer dat het van de antenne kwam
-
Roel95
- Geregistreerd lid
.....achteras was er al een keer af geweest? Zal dan toch gekeken hebben naar de rubbers en bussen van de stangen? ( Aanname)
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Reactiestang rubbers zijn vervangen. Ook de schokbreker rubbers. Als er mensen achterin zitten is het geluid er ook.Roel95 schreef: ↑za 28 mar, 2026 16:20.....achteras was er al een keer af geweest? Zal dan toch gekeken hebben naar de rubbers en bussen van de stangen? ( Aanname)
Dus zeg het maar.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Heb iets soortgelijks een gehad met een Volvo 240. Me werkelijk het schompes gezocht. Bleek uiteindelijk in de schokdempers zelf te zitten, dus niet in de rubbers van de schokdempers.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Schroef de ventcovers/roosters er eens af en kijk dan eens met een cameratje naar beneden. Misschien ligt daar iets te rammelen.