fietsbandventiel op Saab 900
-
Thom
- Donateur

fietsbandventiel op Saab 900
Is het wel eens iemand opgevallen dat in een tweedehands auto onder het tapijt of in een rare hoek wel eens hele rare dingen willen opduiken? Zo vond ik eens een schoenzool in de deur van mijn 99 (binnenin) en in een andere 99 een portemonnaie die volgens de inhoud ca. 8 jaar eerder uit de zak geglipt was.
Nu heb ik een 900 voor onderdelen waarmee vandaag een andere forumgast zijn slag aan het slaan was. Binnen mum van tijd verdwenen 2 deuren, de binnenbekleding en het dashboard achterin een non-Saab. Toen er een rubberen slang naar voren kwam onder het tapijt met een FIETSBANDVENTIEL er aan gemonteerd, was ik toch echt verbaasd. Bleek vertakt te zijn door de auto heen.
Nu heb ik een 900 voor onderdelen waarmee vandaag een andere forumgast zijn slag aan het slaan was. Binnen mum van tijd verdwenen 2 deuren, de binnenbekleding en het dashboard achterin een non-Saab. Toen er een rubberen slang naar voren kwam onder het tapijt met een FIETSBANDVENTIEL er aan gemonteerd, was ik toch echt verbaasd. Bleek vertakt te zijn door de auto heen.
-
Injectie
- Moderator
Re: fietsbandventiel op Saab 900
Was het geen luchtvering die eraan gekoppeld zat???
Die onderdelen dat waren er nogal wat in wat voor auto verdwenen die?
Jij hebt toch zo'n bordje hangen met saab parking only
Ps moderators verhuis dit topic even naar de 900 sectie volgens mij wordt hier niks aangeboden. En die auto zit na vandaag niet veel bruikbaars meer aan.

Die onderdelen dat waren er nogal wat in wat voor auto verdwenen die?
Jij hebt toch zo'n bordje hangen met saab parking only
Ps moderators verhuis dit topic even naar de 900 sectie volgens mij wordt hier niks aangeboden. En die auto zit na vandaag niet veel bruikbaars meer aan.
-
Thom
- Donateur

He goochemerd! Wees blij dat je niet achter het stuur zat van die non-Saab anders had ik je helemaal zwart gemaakt hier
.
En dat je 900FPT nu maar snel in concoursstaat mag komen. Een paar Incavelgen zouden er trouwens ook wel best op staan!
En dat je 900FPT nu maar snel in concoursstaat mag komen. Een paar Incavelgen zouden er trouwens ook wel best op staan!
-
Injectie
- Moderator
Ik moet toch ergens mee transporteren he........ Die inca velgen moet ik nog laten stralen en spuiten.
BTW loopt die 99 alweer?
BTW loopt die 99 alweer?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Thom,
Vrij toevallig allemaal, maar je zal morgen met open mond staan kijken naar eenzelfde systeem waarbij ik met voetpomp (en ja, evt. zelfs fietspomp) de (hulp-)luchtvering op de achterwielen kan bedienen. Zeer profi aangelegd met allemaal custom made drukleidingen en een luchtdrukmeter. Alleen de electrische compressor zit er niet meer in, maar is in principe zo terug te zetten.
Uhmm.. welke andere forumleden hebben hydrolics op hun wagen? Poch.. poch..
Vrij toevallig allemaal, maar je zal morgen met open mond staan kijken naar eenzelfde systeem waarbij ik met voetpomp (en ja, evt. zelfs fietspomp) de (hulp-)luchtvering op de achterwielen kan bedienen. Zeer profi aangelegd met allemaal custom made drukleidingen en een luchtdrukmeter. Alleen de electrische compressor zit er niet meer in, maar is in principe zo terug te zetten.
-
Injectie
- Moderator
Ik heb hydrolics op¨mijn 900 zitten. De koppelingsbediening is hydraulisch de stuurbekrachtigigng is hydraulisch. Ik heb alleen geen pneumatische hulpveren onde mijn auto zitten.
-
Manic
- Lid van verdienste
Bij deze dan!Injectie schreef:Ps moderators verhuis dit topic even naar de 900 sectie volgens mij wordt hier niks aangeboden.
Gr,
Dennis
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Leuk hoor, een Saab die je kunt oppompen. Sterk verhaal Thom, heb je een doosje bandenplak aan boord voor als je Saab leegloopt? Of zou de vorige eigenaar van jouw Saab iets anders dan z'n auto hebben opgepomt?
Moppersmurf
Moppersmurf
-
Thom
- Donateur

Ik heb net Wouter op bezoek en die had een vergelijkbaar systeem. Een stelletje ballonnen tussen de achterveren, via slangen aangesloten op een ventiel. Ik ga het in de toekomst eens proberen, lijkt mij ideaal want het is instelbaar. Hulpveren zijn namelijk altijd stug en met loadadjusters staat de auto zo hoog op de poten.
-
Injectie
- Moderator
En werkt het systeem nog? scheelt je de moeite van het demonteren als dit niet het geval is.