pakking gaten
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Re: pakking gaten
[]
Jij doelt op galvanische corrosie. Dat klopt wel, maar er is geen elektrolyt aanwezig… dus dat gaat wel goed.
Koperen afdichtringen van je carterplug gaat ook goed… (pan is van aluminium en de stop is van staal)
Nee dat kan prima.
Jij doelt op galvanische corrosie. Dat klopt wel, maar er is geen elektrolyt aanwezig… dus dat gaat wel goed.
Koperen afdichtringen van je carterplug gaat ook goed… (pan is van aluminium en de stop is van staal)
Nee dat kan prima.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Er is ook een speciale spray waarmee je de pakking vantevoren kan coaten. Uit voorzorg.
-
pinguin
- Geregistreerd lid
De koperen pakking had ik al georganiseerd. ik was gewoon benieuwd naar de gaten in de pakking en de verdeling van de warmte, juist omdat het water de gebruikte pakking zo heeft aangetast dat er op sommige plekken gaten zijn ontstaan. maar goed, dat zal bij de koperen pakking weer een heel ander verhaal zijn.

-
Luthart
- Geregistreerd lid
Trouwens het volume speelt ook mee met galvanische corrosie. Naast dat er ook altijd een elektrolyt moet zijn.Luthart schreef: ↑vr 18 apr, 2025 18:05Jij doelt op galvanische corrosie. Dat klopt wel, maar er is geen elektrolyt aanwezig… dus dat gaat wel goed.
Nee dat kan prima.
Kopers is edeler dan staal en staal is edeler dan aluminium. Er is geen probleem als de anode (minst edele materiaal) minstens de helft groter is dan de kathode. Dit is zo wat betreft het motorblok en de koperen pakking.
Dit zelfde geldt tussen de kop van aluminium en de koperen pakking. De aluminium kop is veel groter dan de pakking. Ook geen probleem.
-
pinguin
- Geregistreerd lid
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ook te koop bij Elferink? Kon het zo niet vinden op hun website.
Zal ook wel €300 zijn…
Zal ook wel €300 zijn…
-
pinguin
- Geregistreerd lid
geloof het niet, maar heb de mijne ook elders besteld, 300 vond ik net wat te gortigLuthart schreef: ↑wo 23 apr, 2025 21:50Ook te koop bij Elferink? Kon het zo niet vinden op hun website.
Zal ook wel €300 zijn…
-
albertk
- Donateur (3x)

Waar is elders?pinguin schreef: ↑wo 07 mei, 2025 8:52geloof het niet, maar heb de mijne ook elders besteld, 300 vond ik net wat te gortig
-
pinguin
- Geregistreerd lid
Ben inmiddels bezig de koperen pakking in samenwerking te snijden of cnc-frezen nog even afwachten wat het beste werkt. Laat maar weten als je interesse hebt.