Ik ben begonnen met de revisie van m'n b202 t16 motorblok (1985) Echter voor bijna elk onderdeel kom ik op vele websites tegen dat de het niet leverbaar is.
Inmiddels is het gelukt om een zuigerveren-set te bemachtigen, maar de distributie lijkt voor alsnog onvindbaar, zo hier en daar is nog een enkel tandwiel of een ketting te vinden, maar niet de hele set. Iemand nog een idee waar dat te krijgen is ?
revisie / onderdelen
-
Saapie
- Donateur (2x)

-
pinguin
- Geregistreerd lid
Re: revisie / onderdelen
dank voor de links, maar als je goed kijkt is bij Saabworld de voorraad 0, bij R&D staat een rood kruis bij de beschikbaarheid, en bij J&D LET OP,
Bovenste tandwielen momenteel niet leverbaar. Lijkt erop dat de nokkenastandwielen niet leverbaar zijn, Maar ik zal ze bellen binnenkort.
Bovenste tandwielen momenteel niet leverbaar. Lijkt erop dat de nokkenastandwielen niet leverbaar zijn, Maar ik zal ze bellen binnenkort.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Mijn ervaring is dat ze het gewoon kunnen leveren. Gewoon bellen.
De bovenste tandwielen heb je meestal niet nodig. Die gaan bijna nooit stuk. De krukas tandwiel wel, die zou ik vervangen.
De bovenste tandwielen heb je meestal niet nodig. Die gaan bijna nooit stuk. De krukas tandwiel wel, die zou ik vervangen.
-
pinguin
- Geregistreerd lid
Oliepomp issues

dit is geloof ik hoe het hoort? (zonder de scheur dan)

en dit is helaas de huidige situatie

dit is geloof ik hoe het hoort? (zonder de scheur dan)

en dit is helaas de huidige situatie
-
pinguin
- Geregistreerd lid
non-thrust kant?
Op welke posities moeten de openingen van de zuigerveren? En wat is de draairichting van de krukas?
ik kwam de volgende tekst tegen in de manual: maar Welke kant van de zuiger is de non-thrust kant? En in de beschrijving wordt uitgegaan van een 3 delige olie-schraapveer en ik heb een 2 delige met maar 1 opening ?!?

En vraag me ook af of het uitmaakt want volgens deze tekst draaien de zuigerveren continu rond :
Een zuigerveer draait per minuut een keer of 5 tot 15
om zijn zuiger. De exacte draaisnelheid is af-
hankelijk van het motortoerental en de steil-
heid van het hoonpatroon op de cilinderwand.
(bron: https://vmn-amt.imgix.net/uploads/2015/ ... rdelen.pdf
ik kwam de volgende tekst tegen in de manual: maar Welke kant van de zuiger is de non-thrust kant? En in de beschrijving wordt uitgegaan van een 3 delige olie-schraapveer en ik heb een 2 delige met maar 1 opening ?!?

En vraag me ook af of het uitmaakt want volgens deze tekst draaien de zuigerveren continu rond :
Een zuigerveer draait per minuut een keer of 5 tot 15
om zijn zuiger. De exacte draaisnelheid is af-
hankelijk van het motortoerental en de steil-
heid van het hoonpatroon op de cilinderwand.
(bron: https://vmn-amt.imgix.net/uploads/2015/ ... rdelen.pdf