Toen ik rond de kerst aan het sleutelen was, ontdekte ik dat naast andere vloeistoffen mijn 900 nu ook brandstof lekte. Verdere inspectie toonde aan dat mijn brandstofpomp lekte bij het membraan. Een nieuwe pomp kon ik destijds niet direct vinden, maar de lokale volvo classics garage had nog wel een mechanische opvoerpomp welke een identiek membraan leek te hebben. Deze was toch niet identiek, want na 2,5 dag stopte deze er mee. Als tijdelijke oplossing heb ik er een elektrische pomp tussen gehangen, gezien ik dacht dat het volvo membraan losgeschoten was of lek was geraakt.
Afgelopen week heb ik een originele pomp binnen gekregen, maar toen ik deze wilde plaatsen zag ik tot mijn schrik dat bij de oude pomp het membraam niet het probleem was, maar dat de haak/arm die er aan zit was afgebroken. Het volvo membraan is net groter geweest denk ik waardoor de hendel zijn slag niet kon maken en deze is stukgedrukt door de as in het blok. Vervolgens is dit stuk in het blok gevallen toen hij afbrak destijds denk ik, zie hieronder wat foto's van het type pomp en de locatie in het blok waar de arm in is gevallen.
Mijn vraag is of iemand hier weet waar deze dan precies terecht komt, hoe ik dit stuk er weer uit kan krijgen en hoe gevaarlijk het op dit moment is. Ik heb dus wel een aantal ritjes gemaakt met de elektrische pomp toen dit stuk dus al onderin het blok lag.
Bedankt alvast!