Ik reed net naar mijn werk, toen ik wegreed voelde er al wat mis. Het voelde alsof de auto sneller dan normaal decelereerde als ik het gas losliet. Na ongeveer 7 minuten rijden begon de auto extreem erg te haperen en kwam er bijna geen kracht meer uit als ik mijn gaspedaal voor de helft en lager indrukte. Toen ik uiteindelijk stil stond bij een rotonde kwam de auto niet meer op gang met de koppeling en heb echt flink extra gas moeten geven om de motor levend te houden.
Heb hem naast de weggezet, nog een paar keer proberen te starten maar ook dat ging met moeite. Heb hem daarna 15 minuutjes stil laten staan en heb toen samen met mijn stiefvader een rondje gereden en toen naar huis. Op de terugrit deed alles het weer perfect, zelfs na 15 minuten nog.
Gisteren heb ik er nog 60 kilometer gereden zonder enige problemen, heb daarna wel de olie bijgevuld. Als het goed is niet te overvol, de olie kwam net iets onder de max van de oliestok uit. Verder heb ik 4 dagen geleden nog de demper olie van de carburateur aangevuld.
Heeft iemand enige idee wat het probleem kan zijn?
Saab 900C met de B201C motor
Erg raar probleem
-
Hannes
- Forum Admin
Re: Erg raar probleem
Ben je al wat verder? Is het een carb versie? Lucht door warmte in de carb? Of toch iets heel anders?