Interieur verlichting blijft branden

1978-1993
Plaats reactie
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Interieur verlichting blijft branden

Bericht door Saapie » za 01 jun, 2024 17:50

Vandaag zag ik dat de 10a zekering onder de bank stuk was, waardoor de centrale deurvergrendeling het niet meer deed. Ik heb een nieuwe zekering er in gedaan, en doen deed alles het weer, althans…. al het interieur verlichting bleef branden. Ik heb een nieuw geel relais geplaatst, maar dat bood ook geen soelaas. Alles bleef branden. Vervolgens de schakelaar in het middenconsole bekeken en verwisseld voor een andere. Schakelaar op nul ( uit ) gezet, maar opnieuw geen resultaat, de interieur lampen bleven branden. Dus de zekering er maar weer uitgehaald.

Weet een van jullie waar dit aan kan liggen? Het gaat om een lpt uit 1993. Deurschakelaars zouden het kunnen zijn, maar die lijken goed op het eerste gezicht. Ergens moet ie contact maken tussen plus en min zodat er stroom blijft lopen.

De auto staat van het contact

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Re: Interieur verlichting blijft branden

Bericht door Ruud 9.3 » za 01 jun, 2024 21:26

Als de schakelaar in de middenconsole op nul staat dan schakel je daarmee alle massa schema's af naar de lampjes.
Dus de vaste massa aansluiting, de deurschakelaars en het gele relais staan dan buiten spel.

Er zit dus ergens sluiting naar massa tussen de middenconsole schakelaar en het lampje, bijvoorbeeld:
in de massa draad naar het lampje;
de bevestiging van het lamp armatuur maakt massa;
of in het lamphuis zelf wordt massa gemaakt;

Succes

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Interieur verlichting blijft branden

Bericht door Saapie » zo 02 jun, 2024 13:08

Opgelost. Het was kortsluiting in het leeslampje bij achteruitkijkspiegel

Plaats reactie