Startprobleem

1978-1993
9000-95
Donateur
Donateur

Re: Startprobleem

Bericht door 9000-95 » di 12 mar, 2024 19:13

Wat gebeurt er als je wat benzine in een fles oid doet, daar een slangetje in hangt en de op het blok gemonteerde pomp daaruit laat aanzuigen?

kitchenlight
Donateur
Donateur

Bericht door kitchenlight » di 12 mar, 2024 19:22

Dank voor de reactie, als ik handmatig pomp, dan werkt de pomp prima, maar wanneer gemonteerd niet. De pomp wordt aangedreven door een nok van de hulpas, maar op een of andere manier werkt die aandrijving niet (meer). Ik heb niet de indruk dat ik de pomp verkeerd gemonteerd heb, want kan er eigenlijk maar op 1 manier in en op.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » di 12 mar, 2024 20:26

Ik weet niet hoe de constructie bij deze motor er precies uitziet, maar ik heb zo iets ook eens aan de hand gehad in een ver verleden (geen Saab). Ook met een pompje dat met zijn hevel direct op een nok op de nokkenas liep. Dat heb ik toen op kunnen lossen met een andere pakkingdikte, waardoor het heveltje net iets meer in het hart van de nokkenas kwam en zo iets meer slag kreeg.

Daar zou je eens mee kunnen experimenteren dus. Wat ook zou kunnen is dat er een soort afstandsstukje tussen hoort.

kitchenlight
Donateur
Donateur

Bericht door kitchenlight » di 12 mar, 2024 22:06

Bedankt! Dat zou kunnen inderdaad, kan verklaren waarom de nieuwe niet werkt.

Ik heb toch maar weer de oude pomp erop gezet, en na nu een tijdje starten komt er benzine uit. Na alles aangesloten te hebben slaat de motor nu ook weer aan!

Ik besef me ineens dat toen ik de oude pomp vanmiddag uit elkaar haalde er een soort ventieltje wat los in zat. Mogelijk was dat het euvel.

Donderdag ga ik een stukje rijden om te kijken of het stotteren boven de 50 km/u ook weg is. Fingers crossed!

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 13 mar, 2024 18:18

Je kunt altijd nog een elektrische brandstofpomp monteren.

Plaats reactie