Saab versnellingsbak met code G 456 06

1978-1993
Plaats reactie
Otto
Donateur
Donateur

Saab versnellingsbak met code G 456 06

Bericht door Otto » ma 04 mar, 2024 23:32

Hallo,

Echt mega lang niet meer online geweest... 2019 voor het laatst. Maar nogsteeds met een een 900 in het bezit.

Heb alleen een vraag, mijn versnellingsbak is stuk, en er zit nu een bak in met de code GM 456 12. Nu heb ik een bak gevonden met de code G 456 06. Als ik graaf in mijn eigen hoofd, dan past dat volgens mij niet. Want mijn huidige bak is van een MY90 en volgens mij de bak met code G 456 06 is voor een classic van voor 1987.

Heb gezocht hier en op google, maar kon het niet vinden.... wie kan mij helpen?

Groet,
Otto

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab versnellingsbak met code G 456 06

Bericht door silvandam » ma 04 mar, 2024 23:38

De bak past gewoon. Of de aandrijfassen passen weet ik niet. Er zijn verschillende asklossen geleverd. Die zijn over te zetten trouwens.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 05 mar, 2024 10:03

Goeiemorgen Otto,

ik heb een sloper staan, een i-tje uit 1992. Bak is goed volgens mij. Kan voor je kijken wat voor nummer die heeft?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 05 mar, 2024 10:29

silvandam schreef:
ma 04 mar, 2024 23:38
De bak past gewoon. Of de aandrijfassen passen weet ik niet. Er zijn verschillende asklossen geleverd. Die zijn over te zetten trouwens.
Er zit wel verschil in centrering van de pook... de topicstarter heeft die centrering in de bak zitten. De G45606 heeft deze in de pookbak/contactslotbehuizing zitten. Die laatste zul je dan dus ook over moeten zetten... (en dan ook nog je contactslot, als je het goed wilt doen).

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 05 mar, 2024 10:43

9323 schreef:
di 05 mar, 2024 10:03
Goeiemorgen Otto,

ik heb een sloper staan, een i-tje uit 1992. Bak is goed volgens mij. Kan voor je kijken wat voor nummer die heeft?
Thanks voor het aanbod, ik laat het je weten.
brinky schreef:
di 05 mar, 2024 10:29
Er zit wel verschil in centrering van de pook... de topicstarter heeft die centrering in de bak zitten. De G45606 heeft deze in de pookbak/contactslotbehuizing zitten. Die laatste zul je dan dus ook over moeten zetten... (en dan ook nog je contactslot, als je het goed wilt doen).
Mmm, die heb ik dus niet, want heb alleen de bak.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 05 mar, 2024 11:18

Ik zou er niet aan beginnen. Past wel maar dit is een oud type bak en dan ook nog een vrij zwak type (qua lagering). De GM bakken zijn al sterker en de latere nog sterker. Daarbij heeft deze bak mogelijk nog een kleine peilbuis, eventueel op te lossen met een ander kleppendeksel als het een achtklepper is, maar het lijkt er niet op als je onderschrift klopt. Al genoemd zijn de verschillen qua centrering en de klossen (uitwisselbaar of oud type aandrijfassen er bij). Ik zou eerder voor de GM45614 (indien het de originele bak van die auto is) van Philip gaan, dat is een direct fit.

Wat is er trouwens stuk aan je huidige bak?

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » di 05 mar, 2024 11:53

[]

Thanks voor je raad! Mijn onderbuikgevoel uit het verleden was ook dat het niet echt een mooie fit was. Maar kon het niet meer plaatsen wat het ook al weer allemaal was.

Bij mijn bak is het differentieel aan gort.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 05 mar, 2024 14:06

Het advies hierboven volgen; die van Philip gebruiken.
Ombouw is klote werk, weet ik uit ervaring.

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » ma 11 mar, 2024 11:53

Helaas ontbreekt het mij aan de tijd, omdat ik binnenkort voor langere tijd naar Noorwegen ga.

Daardoor komt deze 900 vrij voor een goed bod. Maar dus met een defecte versnellingsbak. Wel vier nagenoeg nieuwe banden.

De auto staat in Assen momenteel.

Wil je meer info, stuur me een berichtje :)

Heb overigens een 9-5 2.3 Estate gekocht uit 2003, die gaat mij hopelijk naar Noorwegen brengen.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 11 mar, 2024 13:05

Auto verkopen als ie “stuk” is, is altijd jammer. Ik zou hem gewoon opzij zetten als je daar ruimte voor hebt, en later werk van maken.

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » ma 11 mar, 2024 13:28

Saapie schreef:
ma 11 mar, 2024 13:05
Auto verkopen als ie “stuk” is, is altijd jammer. Ik zou hem gewoon opzij zetten als je daar ruimte voor hebt, en later werk van maken.
Klopt, maar helaas beide niet aanwezig (ruimte & tijd)...

Plaats reactie