Multimac in 900 classic

1978-1993
Plaats reactie
noee
Geregistreerd lid

Multimac in 900 classic

Bericht door noee » zo 21 jan, 2024 20:31

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een Multimac 1000https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater in een Saab 900 classic combi coupe?

Past dat? 1020mm breed volgens de website. En volgens saab blue print vind ik 1010 (op het smalste punt) bij de zitting lijkt het breeder.

Afbeelding

Als de auto weer uit de stalling is ga ik het nameten, maar ik dacht wellicht heeft iemand al deze ervaring?

Groet, Noë

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Multimac in 900 classic

Bericht door gj900 » zo 21 jan, 2024 22:36

Wat is het voordeel van zo'n 3-zitter t.o.v. de originele bank (passen ook 3 personen op)? Denk dat je het nooit mooi passend zal kunnen inbouwen :roll:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 22 jan, 2024 17:02

Drie zitverhogers inclusief 3 of 4 punts gordels op alle posities op de achterbank in één denk ik?

noee
Geregistreerd lid

Bericht door noee » di 23 jan, 2024 10:55

Voordeel zou zijn 3 kids te kunnen vervoeren.

3de is op komst. oudste is 4, middelste 2 en jongste moet nog geboren worden.

Het past nu niet met de autostoeltjes 2x Brittax Römer i-size en 1x maxi cosi.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 23 jan, 2024 11:54

gj900 schreef:
zo 21 jan, 2024 22:36
Wat is het voordeel van zo'n 3-zitter t.o.v. de originele bank (passen ook 3 personen op)? Denk dat je het nooit mooi passend zal kunnen inbouwen :roll:
Het wordt niet ingebouwd, maar staat bovenop de bestaande achterbank. Het zijn eigenlijk drie kinderzitjes die aanelkaarzitten als één geheel. Drie losse kinderzitjes is in 90% van de auto's met een driezits achterbank niet mogelijk. De producent van dit ding adresseert dat probleem dat ouders met meerlingen of meerdere kleintjes in dezelfde leeftijds- en gewichtsklasse moeten zien op te lossen.

NB: Niet alleen de 900 classic moet het vanwege ontbreken van ISO-fix in de gordels gezet, ISO-fix is volgens de producent te zwak en daarom wordt het met een "adapter-riem" aan de bestaande gordels gemonteerd. Ook al heeft de auto ISO-fix.
Dit vind ik wel interessant om te lezen. Iedereen wil namelijk altijd aan de ISO-fix kunnen koppelen, maar een gewone autogordel is dus sterker.

Succes met het meten. Ik hoop dat het past!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 23 jan, 2024 12:15

Voor een enkel kinderzitje is isofix natuurlijk prima... maar hier hebben we het over 3-zitjes-in-1. Daarbij komt dat de meeste autos in de midden geen isofix hebben. En de afstand tussen de linker en rechter zitplaats verschilt per auto. Denk dat ze daarom voor gordelbevestiging hebben gekozen.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 23 jan, 2024 13:22

Valt me wel op dat ze op hun website pronken met een UN ECE R44.04-goedkeuring, terwijl die tien jaar geleden al opgevolgd is door de UN ECE R129 en dit spul vanaf september dit jaar ook niet meer met een R44-goedkeuring verkocht mag worden. Enige korting kan je dus vast wel bedingen. :wink:

noee
Geregistreerd lid

Bericht door noee » di 23 jan, 2024 13:40

Bedankt voor de reacties.

Zodra de saab uit de stalling is ga ik wel eens even meten en kijken onder de bank of er geschikte bevestigingspunten zijn.

Kids staan altijd te springen om de de classic te rijden is mijn ervaring. Als ze de keuze hebben tussen de moderne 9-3 of de 900 classic wordt er altijd voor de classic gekozen

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » di 23 jan, 2024 14:19

Geschikte bevestigingspunten heb je sowieso wel, de gordel punten in ieder geval. :)

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » di 23 jan, 2024 21:21

Hier een tweelingpapa. Ik heb de 900 speciaal gekocht voor de gordels achterin, zodat de meisjes mee kunnen. (De C-Kadett heeft geen gordels).
Wat mij tegen is gevallen, is dat de gordels van de 900 maar nét passen in combinatie met onze stoeltjes. Maxi Cosi axis, van die draaibare dingen.
Kun je dit ding uitproberen voordat je hem aanschaft? Lijkt me vervelend als je na aanschaf zou ontdekken dat het niet lukt🙄

Afbeelding

noee
Geregistreerd lid

Bericht door noee » wo 24 jan, 2024 12:04

95twinturbo schreef:
di 23 jan, 2024 21:21
Kun je dit ding uitproberen voordat je hem aanschaft? Lijkt me vervelend als je na aanschaf zou ontdekken dat het niet lukt🙄
De fabrikant komt uit de UK, en ze worden nogal wel eens aangeboden op marktplaats. Dus dan wil je idd wel ffe zeker van zijn dat het gaat werken.

Momenteel gebruik ik voor de kids Brittax Römer i-size stoeltjes (geen aandelen)
https://www.britax-romer.nl/autostoeltj ... /9007.html

Ik loop er nu tegenaan dat het zowel in de 900 als in de 9-3 estate (MY2008) niet past met de maxicosi erbij.

Dus ik dacht wellicht is zo'n multimac wel een oplossing. Het heeft geen haast

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 24 jan, 2024 22:46

noee schreef:
zo 21 jan, 2024 20:31
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een Multimac 1000https://www.multimac.com/p/multimac_1000_3_seater in een Saab 900 classic combi coupe?

Past dat? 1020mm breed volgens de website. En volgens saab blue print vind ik 1010 (op het smalste punt) bij de zitting lijkt het breeder.

Afbeelding

Als de auto weer uit de stalling is ga ik het nameten, maar ik dacht wellicht heeft iemand al deze ervaring?

Groet, Noë
Het gaat om 1 cm. dat is op het smalste punt denk ik. Met en beetje geweld zal dat wel passen. In het ergste geval regel je twee extra zijpanelen achterin en haal de dar wat materiaal af om het pas te krijgen. Als de kinderen dan groter zijn en de multimat vertrekt weer uit je leven, zet je dan de originele panelen wel terug.

Gewoon doen.

Plaats reactie